Nu är det officiellt: Inga fler gratisuppgraderingar till Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du missat nyheten där en uppdatering fick datorn fastna i evig boot loop och när windows kunde inte hitta hårddiskar (kommer inte ihåg om det även blev förlust av data).

Sen det problemet att windows inte kunde låta bli avinstallera program och ställa om flera inställningar.

Jag missade inte den nyheten, men ingen av mina Windows 10 eller 11 installationer har någonsin blivit korrupta och då kör jag till o med med insider preview på en av datorerna.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag missade inte den nyheten, men ingen av mina Windows 10 eller 11 installationer har någonsin blivit korrupta och då kör jag till o med med insider preview på en av datorerna.

Bra att Windows update fungerar som tänkt på minst 5 av andra hundratals miljoner datorer.
Tycker fortfarande inte att forcerade uppdateringar är något bra, speciellt inte när man får firmware som brev på posten.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag missade inte den nyheten, men ingen av mina Windows 10 eller 11 installationer har någonsin blivit korrupta och då kör jag till o med med insider preview på en av datorerna.

Dessa fel ska inte kunna hända från första början, men det först dom gjorde efter windows 10 kom ut så drog dom ner personal styrkan kraftigt för testa för buggar.

Resultatet var en trasig produkt under flera års tid och körde du home versionen var du test kanin, i stället för ms gjorde jobbet.

Därför det blev en nyhet var för många drabbades av dessa fel och t.ex felet med boot loop och du inte var tekniskt lagd så var datorn obrukbar och behöver ta hjälp av någon som vet hur man installerar Windows alternativ lagar det. Samma med hårddisk felet, är man inte tekniskt lagd så tror man att disken är trasig.

Jag har undvikit detta genom köra Windows 7 tills jag sett windows 10 är stabil nog (kört det på annan dator för testa 10:an, men var inte stabilt i början). Det viktigaste är alltid skjuta upp uppdateringarna så långt det går och det går bara i pro eller högre (speciellt med dom där stora halvårs uppdateringarna). Vet inte om ms slutat med det nu.

Windows 11 ser mer ut som hybrid till Mac os (en design jag inte gillar). Hade köpt en Mac i stället för kört windows då och verkar inte varit en stabil lansering heller och nu verkar drag och drop försvunnit igen (använder detta i Windows 10).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Windows 11 ser mer ut som hybrid till Mac os (en design jag inte gillar). Hade köpt en Mac i stället för kört windows då och verkar inte varit en stabil lansering heller och nu verkar drag och drop försvunnit igen (använder detta i Windows 10).

Återigen, har du läst den nyheten? Det är en extrem klickbait rubrik från Sweclockers. Det är inte drag n drop till taskbar som tas bort. Läs nyheten återigen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig