Permalänk

Blockering via VPN?

Jag märker när jag använder mig av VPN vill Sweclockers inte släppa in mig, jag måste vara i sverige. Stämmer detta eller är det bara jag som inbillar mig?

Mvh/Josef

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojomondag:

Jag märker när jag använder mig av VPN vill Sweclockers inte släppa in mig, jag måste vara i sverige. Stämmer detta eller är det bara jag som inbillar mig?

Mvh/Josef

Stämmer inte, använder mig av VPN och uppkopplad via Sydafrika just nu, det går att nå Sweclockers.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Vilken VPN tjänst använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojomondag:

Jag märker när jag använder mig av VPN vill Sweclockers inte släppa in mig, jag måste vara i sverige. Stämmer detta eller är det bara jag som inbillar mig?

Mvh/Josef

Det blir mycket lättare att hjälpa dig om du ger tydligare information. Jag tvivlar starkt på att du får ett meddelande som säger "sweclockers vill inte släppa in dig"

Återkom med exakta meddelanden och gärna skärmdumpar också.

Permalänk

tippar att det troligen är någon brandvägg landet där servern du använder har.

tänk typ great firewall of china.

har för mig det är fler länder som har lite blockerad trafik typ tyskland har väl en del sökord blockerat också.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Vi blockerar inte specifikt VPN-tjänster (över ett brett spektrum), men om vi får en våg av SPAM-attacker eller liknande så hamnar de servrarna på en blockeringslista. Antingen temporärt (automatiskt), semi-temporärt (manuellt) eller permanent vid återkommande problem (manuellt).

Kan inte svara på vilket skydd som du slagit i baserat på angiven information, men vi blockerar inga specifika länder.

EDIT: Om man stöter på en server som man själv använder som inte går att använda våra tjänster med, går det alltid bra att höra av sig med vilket IP-nummer den servern har.

Permalänk

Det var detta som hände

Skrivet av jreklund:

Hej! Vi blockerar inte specifikt VPN-tjänster (över ett brett spektrum), men om vi får en våg av SPAM-attacker eller liknande så hamnar de servrarna på en blockeringslista. Antingen temporärt (automatiskt), semi-temporärt (manuellt) eller permanent vid återkommande problem (manuellt).

Kan inte svara på vilket skydd som du slagit i baserat på angiven information, men vi blockerar inga specifika länder.

EDIT: Om man stöter på en server som man själv använder som inte går att använda våra tjänster med, går det alltid bra att höra av sig med vilket IP-nummer den servern har.

Jag loggade in många gånger då jag lade till bitwarden passwords på många sidor, så var nog detta jag upplevde. Och eftersom jag bytte lösenord då fortsätta jag träffa detta. Men bra ysstem där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

[...]hamnar de servrarna på en blockeringslista. Antingen temporärt (automatiskt),[...]

Aningen långsökt, men undrar om detta påverkar mig.. jag skapade en tråd för länge sen om hur svårt det var att ladda sidan, och det har varit absolut hopplöst de senaste veckorna. Varannan sidladdning resulterar i endlös laddning som bara sinar ut i inget. Kan inte göra något åt saken under tiden. Ladda i ny tabb eller annan browser gör inget åt saken.

Hur långt varar en sådan här temporär block?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av gibbon_:

Hur långt varar en sådan här temporär block?

Den automatiska plockar bort en ip-address från att nå servern i 10 minuter. Jag kunde dock inte se att några av dina 10 senaste adresser var blockerade. Detta är ett nytt skydd sedan bytet i augusti. PM:a mig gärna den IP-address du har när det inträffar igen, ifall du inte alltid är inloggad vid det tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Den automatiska plockar bort en ip-address från att nå servern i 10 minuter. Jag kunde dock inte se att några av dina 10 senaste adresser var blockerade. Detta är ett nytt skydd sedan bytet i augusti. PM:a mig gärna den IP-address du har när det inträffar igen, ifall du inte alltid är inloggad vid det tillfället.

Förståt, då är det väl något annat för min timeout varar inte längre än 30s mätte jag ut just nu. Oh wells.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell