Var tredje svensk vill säga upp en streamingtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Det mesta som Apple TV+ producerar är ganska beige, historierna de berättar är för en annan ointressanta, de är uppbygda enligt samma mall och verkar vara livrädda för att uppröra någon på twitter. Den enda serien som fångat mitt intresse var Severance. Den är åtminstone lite annorlunda storymässigt.

Apple TV+ känns extremt ”Amerikansk” och enligt den polerade lögnens mall. I etik, moral, story teman, settings och kändisar.

Synd, när de har så mycket pengar att pynta in i produktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Public Service-avgiften går endast till Public Service (SVT, SR och UR). TV4 finansieras med reklam och prenumeration.

Ja det har du rätt i, jag skulle naturligtvis skrivit att de klumpades ihop i samma sändningssystem, "betalfria" som här med avgift eller reklam och från en svunnen tid då det bara fanns dessa kanaler. Tanken bakom detta är att inte en mediamogul eller land med mycket pengar skall styra vad som sägs i nyheter och ge oss en ensidig bild av världen som passar hen bäst.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Planera är just planerar och inget mer, räcker att läsa här på Sweclockers hur många som "planerar" säga upp sina abb så fort det sker "försämringar" i tjänsterna men ändå är det många som verkar sitta kvar med sina abb.

Personligen tror jag att man inser att en del kommer hoppa över till andra "alternativ" men man har redan fångat de största grupperna i fällan. Ex mina föräldrar lär köra vidare med streaming oavsett priserna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Mest prisvärt är Apple Tv+. Deras serier är fenomenala.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

har aldrig prenumererat på en streamingtjänst. Inte ens spotify... Man känner sig nästan som en unik människa.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Prenumererar inte på någon steamingtjänst längre, fungerar skit bra!
Finns roligare och mer givande saker att både lägga tid och pengar på i livet, önskar bara fler hade förstått det så streamingjättarna kan få på tasken!

Permalänk
Medlem

Jag försöker säga upp abonnemangen på ett par tjänster men sambon "måste" ha dem även om de i princip aldrig används

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag sa upp min fiber tv abonnemang den första september i år så jag har verkligen noll streamingtjänster som jag betalar för.

Tidigare så hade jag Allente Basic (före detta Viasat Basic) vilket innebär 1:an–12:an plus några extra kanaler men nu så tar jag bara emot de marksända gratiskanalerna (1, 2, 4, barn, kunskap).

Jag har ännu inte saknat några av kanalerna som jag sa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Det mesta som Apple TV+ producerar är ganska beige, historierna de berättar är för en annan ointressanta, de är uppbygda enligt samma mall och verkar vara livrädda för att uppröra någon på twitter. Den enda serien som fångat mitt intresse var Severance. Den är åtminstone lite annorlunda storymässigt.

Har precis sagt upp mitt Apple TV+ och kommer inte sakna det. Utbudet är katastrofalt dåligt och även om det lilla som finns håller en ok standard, så är det långt ifrån prisvärt. Serier som Ted Lasso är ju inget annat än en enda lång reklamfilm för iPhone. På gränsen till osmakligt påträngande produktplacering där handlingen inte sällan styrs av att visa Apple produkter i bild så ofta det bara går. Lägg där till att Apple nu mera visar trailers för andra serier före varje avsnitt. Verkar vara några intressanta filmer på gång, men Apple använder dessa för att hålla kvar prenumeranter genom att inte avslöja när filmerna släpps.

Nu återstår bara Netflix och om det inte vore för att barnen tittar en del så hade jag sagt upp det för länge sedan.

Permalänk
Medlem

Säger upp dom mer eller mindre varje månad ^^ beroende på vad man vill kolla på.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jo det blir en del streaming tjänster då man följer vissa serier som bara finns just på den stremingtjänsten osv , men måste nog säga att följa och ha tillgång till att se hockeyn på streaming är inte billigt .

Visa signatur

GPU: GeForce RTX 4080 SUPER | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Mobo: ASUS TUF Gaming B650-PLUS | RAM: Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB | CPU kylare: CM Masterliquid ML240L

Permalänk

Hur funkar det när man tar in en familjemedlem till Netflix? Han betalar bara 49kr/mån, men får snylta på mitt Netflix abonnemang? Kan vi båda två titta samtidigt, eller kan bara en titta åt gången?

Finns det andra tjänster, där detta är möjligt, tex HBO? Viaplay?

Permalänk
Medlem

Har ingen streamingtjänst. Hade Viaplay via nån deal fram till för 2 år sedan. Kör på gammal hederlig tablåtv. Har kanal 1-12 via Tele2 baspaket som ingår i hyran. Både i väggen och via internet.

Music är via youtube eller mp3.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Netflix har jag sagt upp. Kör med Disney + och Spotify.
Spotify skulle jag inte kunna leva utan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Kör du hos Google direkt så är det normala priset 179 (det där ser ut som ett Apple-pris).

Vi kör samma. Det är en tjänst jag känner är ok och prisvärd. Youtube används mycket och så kör vi Youtube Music istället för Spotify. Har några tv-kanaler, Netflix och HBO från förra black friday-dealen hos Telia (200/m) som går ut nu i november som jag har sagt upp. Tittar aldrig. Kanske lite Netflix.

Ja, det stämmer. Jag är dock medveten om detta, jag har bara inte gjort något åt det helt enkelt 😂

Tipset är uppskattat vilket som 👍🏻

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vill riskera brott mot nån paragraf om att inte diskutera vissa ämnen, men hörde precis på nyheterna att 400 000 svenskar använder någon form av olaglig tjänst för streaming/TV.

Mina föräldrar skaffade nyss Bredband + TV med Telia och när man startar teliaboxen står det att i abonnemanget ingår TV4plus, HBO Max och nåt mer "på köpet" eller nåt, men det är högst oklart eftersom säljaren verkar ha sagt nada om det kommer kosta extra etc.
Jag vet inte om det är nån sorts prova på period eller om det bara är försök att locka användare att teckna abonnemang som egentligen inte alls ingår.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Amazon Prime verkar lite desperat att jag inte kollar på nått i deras tjänst så nu vill de skicka mig ett presentkort på 50 Kr, jag får presentkortet i fall jag streamar nått senast 25 november!

Förövrigt förvånad att streamingtjänsterna inte inför bindetid med sänkt månadsavgift så att det inte blir möjligt att hoppa mellan tjänsterna så som idag är möjligt. Idag kan man ju hoppa på och av hur många ggr som helst...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

En påminnelse i all vänlighet: Det är inte tillåtet att diskutera eller på annat vis antyda om piratkopiering. Jag förstår att tanken dras dit när man pratar om prisnivåer och streamingtjänster, men ber ändå allra ödmjukast om att följa reglerna Pls.

Inkluderar det ("illegala") streamingtjänster? Alltså de legala att titta på, bara inte de som skapar/sprider på sajterna

Permalänk
Medlem

Jag kan betala ett par tusenlappar i månaden för en streamingtjänst. Om jag får tillgång till hela utbudet på en och samma plats.

Smått rensat. // MOD
Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag kan betala ett par tusenlappar i månaden för en streamingtjänst. Om jag får tillgång till hela utbudet på en och samma plats.

Ge dem inga dumma idéer om prisbild nu
(personligen hade jag i dagsläget inte betalat tusenlappar+ i månaden för en streamingtjänst om den ens tillhandahöll allt film/tv/musik/spel utbud i ett paket, men absolut så förstår jag önskan att ha allt på ett och samma ställe!!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag kan betala ett par tusenlappar i månaden för en streamingtjänst. Om jag får tillgång till hela utbudet på en och samma plats.

Max 499kr om det fanns allt och inget togs bort, någonsin.

Permalänk
Medlem

Deezer musik (1069 kr/år = 90 kr/månad) eftersom det går att köra genom min Garmin-klocka vilket YouTube Music inte gör men provar YT Premium för tillfället för att slippa reklam och stödja de kanaler jag tittar på. Annars inget mer, har för länge sedan sagt upp Netflix och HBO.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Sade upp samtliga streamingtjänster förutom YT Premium i somras. Trodde att de skulle lämna ett hål efter sig, men jag saknar dem inte alls. Istället har det blivit att jag ägnat mer tid åt att vara kreativ, och att jag läser mer. Så känns win-win både ekonomiskt och mentalt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Mest prisvärt är Apple Tv+. Deras serier är fenomenala.

Synd ta att deras webbtjänst är den i särklass sämsta utvecklade applikationen i mannaminne... (I något annat som inte är en iPhone, iPad, Mac eller ATV)

Men annars är det en av de få jag inte har några problem att pröjsa för. Få men väldigt bra dokumentärer också.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Synd ta att deras webbtjänst är den i särklass sämsta utvecklade applikationen i mannaminne... (I något annat som inte är en iPhone, iPad, Mac eller ATV)

Appen funkar fint även i LG WebOS. Villen enhet kör du med?

Permalänk
Skrivet av Neon:

Planera är just planerar och inget mer, räcker att läsa här på Sweclockers hur många som "planerar" säga upp sina abb så fort det sker "försämringar" i tjänsterna men ändå är det många som verkar sitta kvar med sina abb.

Jag tycker det mycket är att deras kusin har ett abonnemang som de också använder. Nu när det blir bättre kontroller emot missbruk så kommer de säga upp deras abonnemang som de inte har.

Nå det finns väldigt mycket problem med dessa abonnemang, det borde lösa sig och det gör det säkert. Det stora problemet jag ser är regionlåsningar. Varför i helskotta ska vi inte få ta del av alla filmer och serier? Argument som att börja med en marknad i taget visst och testa, men jag pratar ofta om serier som slutade att spelas in för 30år sedan.

Dessa regionsbegräsningar härmar konkurrensen, sverige är en så liten marknad så de kan göra lite som de vill emot oss.

Permalänk
Medlem

Jag har i dagsläget enbart HBO igång, nappade på erbjudandet om "halva priset livet ut" så det kostar bara 39:-/mån.
Det känns prisvärt med tanke på mina 2 småbarn, bara PawPatrol på svenska gör det hela värt det.

Utöver det så har jag inte haft nån streamingtjänst igång på många år nu, ruttnade på att man var tvungen att ha 3-4st igång för att ha tillgång till allt man ville se. Försökte några år att ha en tjänst igång åt gången och byta varje månad, men det blir ett vansinnigt bök med att teckna o säga upp fram o tillbaks mest hela tiden.

Nu fick jag till mig att Telia hade nått erbjudande där de samlat de flesta populära tjänsterna och inkluderade dem i nått paket med deras tv-tjänster till ett ok pris, får kolla närmare på det kanske?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Är streamingtrött, sade upp Netflix efter att varit många års trogen kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

En påminnelse i all vänlighet: Det är inte tillåtet att diskutera eller på annat vis antyda om piratkopiering. Jag förstår att tanken dras dit när man pratar om prisnivåer och streamingtjänster, men ber ändå allra ödmjukast om att följa reglerna Pls.

Så alla måste påminna om reglerna för att antyda om det?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Jag har i dagsläget enbart HBO igång, nappade på erbjudandet om "halva priset livet ut" så det kostar bara 39:-/mån.

Är det inte 49,50kr/mån nu? (hälften av 99kr)
Eller har du någon annan specialrabatt på den?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.