Permalänk

Hej! Spelade en hel del Forza Motorsport från 2010 och framåt. Tyckte dock att allting kändes så trist och tillrättalagt. Väldigt snygg osv men när man väl smakat på exvis (fortfarande fantastiska - med moddar) Assetto Corsa eller andra racingsimmar så kändes allting så himla... "meh". Man kör sina varv. Händer inte så mkt. Ljudet är okej, men saknas massa skrammel och råare ljud. Styrningen har alltid varit trevlig dock (med xb kontroll).

Vad kan jag vänta mig av den här versionen? Kör ju ändå med kontroll så lite arcadigt gör inget ,men det det måste finnas en känsla, en intensitet. Det har väl inte funnits i FM-serien på herrans många år? Hur står det sig den här nya skapelsen mot GT och andra racingsimmar?

Blir ju sugen att testa!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

FM 7 hade då en trevlig känsla. Men gamepad är ju ett utmärkt sätta bort all känsla...

Jag lirar forza mest för karriären och mer casual. Assetto och andra simmar blir ju så seriöst och dess karriär är typ lika rolig som att se färg torka.

Har ett problem fortfarande mina inställningar för kontroller tappas vid varje uppstart. Måste in och välja min present första varvet på event startar alltid i grusfållan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag håller med om grafiken att det är något som är off med asfalten och "annat" det är ju ingen mästerverk och det känns som din har dragit ner en massa sliders från det man sett tidigare (som vanligt) men det är kanske lite arbete påväg med patchar som rättar till, I don't know! Jag tycker fortfarande det är roligt men det är definitivt inget snyggt spel (allt på ultra i 1440P)

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag håller med om grafiken att det är något som är off med asfalten och "annat" det är ju ingen mästerverk och det känns som din har dragit ner en massa sliders från det man sett tidigare (som vanligt) men det är kanske lite arbete påväg med patchar som rättar till, I don't know! Jag tycker fortfarande det är roligt men det är definitivt inget snyggt spel (allt på ultra i 1440P)

En sak är att bilarna kör på räls i exakt samma linje i benchmarksen speciellt. Du kan tänka ut ett järnvägsspår och så följer alla exakt samma spår med kurvtagning ala tåg. Men det kanske är egen AI eller brist därav i benchmarks. De få race jag kört har det vart iaf bättre än i benchmark läget.

Ska jag tro benchmarks är jag 99,5 cpu begränsad i 4K vet inte om det stämmer.

Minnet lurar en men spontant undrar man ju såg inte FM 7 ut så här? Skulle rentav säga det såg bättre ut men rimligen så kan det inte stämma lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick igång FM 7. Dubai och det såg sjukt mycket bättre ut. Fast sen så gjorde jag en rak jämförelse. mugello club circuit med honda civic r. FM 8 version är inte alls lika platt och betydligt mer 3D och mer vad jag förväntar mig efter att ha kört diverse versioner i VR i diverse simulationer. Har dock aldrig vart där irl men rätt säker t2 är i en uppförsbacke ex och det går brant nerför före sista kurvan.

FM 7s grafik är oldscool knivskarp men inte så otroligt mycket detaljer. FM 8 även på ej maxade inställningar är en förbättring här iaf. Fysiken är helt annars.

Får se hur jag gör kanske fortsätter med forza 7 och kör de sista racen om jag får igång ratten. Car Collection är lite kul ändå hålla på med men verkar helt borta med FM 8?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Sett fram emot detta men är oerhört besviken, främst på grund av att grafikdesignern verkar missat gå till optikern med resultatet att hela spelet ser ut som en suddig sörja i 1440p med RTX 3080. Fick ordning på skärpan med 175% renderingsupplösning men det orkar inte mitt gamla skräpkort med. Blir omöjligt att racea runt när apexarna försvinner in i pixeldimmor. Ni som säger att grafiken är bra, lirar ni i 4K månne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Sett fram emot detta men är oerhört besviken, främst på grund av att grafikdesignern verkar missat gå till optikern med resultatet att hela spelet ser ut som en suddig sörja i 1440p med RTX 3080. Fick ordning på skärpan med 175% renderingsupplösning men det orkar inte mitt gamla skräpkort med. Blir omöjligt att racea runt när apexarna försvinner in i pixeldimmor. Ni som säger att grafiken är bra, lirar ni i 4K månne?

Ett trick är att aktivera Nvidia Image Sharpening i kontrollpanelen. Tycker det hjälpte. Den är avaktiverad i kontrollpanelen sen något år tillbaka. Förmodligen då den inte är kompatibel med alla spel längre.

I FH5 hackar det med den aktiverad t.ex. I BF2042 funkade det bra osv. Man får aktivera den via regedit igen så dyker den upp i Nvidia kontrollpanelen under profilerna. (Finns guider på nätet/YT)

Har kört med det sen early access typ så borde inte vara något spelet reagerar på då den även finns i Geforce Experience och AMD har liknande funktion men det är på eget bevåg att använda
Är jue en funktion inbyggt i drivaren så borde räknas som legit.

Men ja, grafiken är ganska grötig standard utan resolutionscale dessvärre. Kör med 175%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ett trick är att aktivera Nvidia Image Sharpening i kontrollpanelen. Tycker det hjälpte. Den är avaktiverad i kontrollpanelen sen något år tillbaka. Förmodligen då den inte är kompatibel med alla spel längre.
...
Men ja, grafiken är ganska grötig standard utan resolutionscale dessvärre. Kör med 175%.

Hoppas på att det bara är en bugg. Tror inte Image Sharpening skulle hjälpa mycket i mitt fall då jag inte kan köra 175%. Tack för tipset iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Hoppas på att det bara är en bugg. Tror inte Image Sharpening skulle hjälpa mycket i mitt fall då jag inte kan köra 175%. Tack för tipset iaf.

Jo men du behöver inte köra den i 175% om du använder sharpening från kontrol panelen

Jag brukar använda den lite då och då men nu har den varit inaktiverad. Jag ska prova med sharpening senare ikväll, har precis aktiverat den igen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

image sharpening får allting se så gräsligt ut men tja hjälper det en se apex men jag tvivlar på att det är värt dubbelkonturer... Jag kör 4k plus dlss alltså inte 4k det är inte lika skarpt som FM 7 men tillräckligt på min 48" oled iaf. Så ja 4k monitor skulle nog hjälpa misstänker jag. Jag kör höga inställningar och orkar nästan hålla 60 fps förutom vid start och mål där det är så mycket publik och grejer vid sidan om i regel men bildflytet är ändå okay. Jag skulle enkelt kunna sänka inställningar ifall det behövs så jag törs nog säga 3080 räcker till för 4k60

Bytte profil i simucube till min rfactor 2 profil och det blev ett helt annat spel. Så sjukt mycket inställningsmöjligheter man vet ju aldrig när man hittat guld. Men det ska mycket till för att få dålig ffb med mige 20 nm motorn. Jag använde min forza profil tidigare men där blev det lite väl stötigt att styra men kerbsen kändes istället klockrent brutala.

Jag kör rätt tråkiga hatchbacks och har ändå grymt kul så tja grunderna är stabila. Men uit känns ändå rörigt vet inte varför de gjort allt så stort blaffigt och svåröverskådligt jämfört med fm 7 som verkar va mer optimerat för 4k monitorer? Ser det ut så här på 4k 48" undrar hur det är på säg 27" 1080p monitor med allting uppblåst så pass.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Aaaasch! Nu är spelet fast i någon oändlig "måste logga in loop" även Forza Horizon 5 men det startade åtminstonde men det gör inte Forza Motorsport. Tråkigt när något uppdaterats medans man varit borta i två dagar och så funkar inte spelet igen efter det fungerat felfritt. Orkar inte, får vänta tills jag har energi imorgon

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

image sharpening får allting se så gräsligt ut men tja hjälper det en se apex men jag tvivlar på att det är värt dubbelkonturer... Jag kör 4k plus dlss alltså inte 4k det är inte lika skarpt som FM 7 men tillräckligt på min 48" oled iaf. Så ja 4k monitor skulle nog hjälpa misstänker jag. Jag kör höga inställningar och orkar nästan hålla 60 fps förutom vid start och mål där det är så mycket publik och grejer vid sidan om i regel men bildflytet är ändå okay. Jag skulle enkelt kunna sänka inställningar ifall det behövs så jag törs nog säga 3080 räcker till för 4k60

Bytte profil i simucube till min rfactor 2 profil och det blev ett helt annat spel. Så sjukt mycket inställningsmöjligheter man vet ju aldrig när man hittat guld. Men det ska mycket till för att få dålig ffb med mige 20 nm motorn. Jag använde min forza profil tidigare men där blev det lite väl stötigt att styra men kerbsen kändes istället klockrent brutala.

Jag kör rätt tråkiga hatchbacks och har ändå grymt kul så tja grunderna är stabila. Men uit känns ändå rörigt vet inte varför de gjort allt så stort blaffigt och svåröverskådligt jämfört med fm 7 som verkar va mer optimerat för 4k monitorer? Ser det ut så här på 4k 48" undrar hur det är på säg 27" 1080p monitor med allting uppblåst så pass.

Subjektivt!
Image sharpening kan se bra ut, jag använder det i FH5, menar inte att det ska vara 100%, man får vara lite finkänslig i slidern.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Suck så sjukt early access. Homestead. Görtråkig bana. stutter. Nurburgring helt ospelbart oavsett hur mycket jag försökte sänka inställningarna. Nu laddas de senaste drivrutinerna in så får vi se om den sparar mina framsteg. Fick göra om ett helt race event sist trots jag fortsatte och laddade in kommande bana.

no internet connection... känns som man borde lägga ned detta ett halvår eller så...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fucking fantastic!
Såååå den senaste uppdateringen av Xbox appen kan ni ju skita i!
Nu fungerar varken Starfield, Forza Horizon eller Forza motorsport. Misstänker även att Microsoft flight simulator fungerar inte heller

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Fucking fantastic!
Såååå den senaste uppdateringen av Xbox appen kan ni ju skita i!
Nu fungerar varken Starfield, Forza Horizon eller Forza motorsport. Misstänker även att Microsoft flight simulator fungerar inte heller

Såg detta på Steam forumet. Kanske lösning.
https://steamcommunity.com/app/2440510/discussions/0/69935855...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Jag gjorde en variant efter hittade en video på youtube men andemeningen var den samma, avinstallera game service och ominstallera. Det fungerade. Så tröttsamt med den här game service, inte första gången den kajkar ur

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

10 år av utveckling. Någonting är väldigt fel med PC versionen. Kör själv på Series X, så det har varit relativt buggfritt för mig. Kommer att sammanfatta mina tankar i en senare post

FM5 (2013) vs. FM23 (2023)

Edit: mer korrekt jämförelse

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Snusfri

Testat lite nu och det känns väl rätt ok faktiskt, flyter på bra i Ultra och 2160p med riggen i sig.
Min Logitech G920 fungerar riktigt nice, måste dock köpa antingen sugfötter eller en playseat så inte pedalerna far omkring på golvet, blev lite svårare att köra pga det

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

10 år av utveckling. Någonting är väldigt fel med PC versionen. Kör själv på Series X, så det har varit relativt buggfritt för mig. Kommer att sammanfatta mina tankar i en senare post

FM5 (2013) vs. FM23 (2023)
https://i.imgur.com/g8tMcdH.jpg
Edit: mer korrekt jämförelse

Har du jämförelse där de visar banorna också

Jag vet inte vad som har hänt jag får då inte liret att flyta längre nu är de mesta på low men kör man texturer på lägsta blir det bara ett blur. Nu är min i7700K inte ens stödd egentligen så kanske är där skon klämmer. Hade vart intressant med val hur många bilar det ska va på racen. En annan sak det verkar som man ska kunna välja startposition på gridden. Du kan klicka i vilken bil du vill från 1-24 men jag startar ändå från p12 alla race.

Bytte bil till en mercedes amg och då förändrades ffb kapitalt och inte till vad jag förväntade mig... Får testa med g923n eller ts-pc senare när jag får tid och ork på playseaten. Fast ärligt talat känns det inte värt det. Gäller att körningen fungerar för karriären har inte så mycket som driver en.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara så många som faktiskt kör karriären. 2.2% som klarat två "tours" och endast 0.3% som klarat 3st. Iof bara på Steam.
Lär väl vara multiplayer som drar mest. Själv är jag inte så intresserad av MP. Vill sitta i min egen värld och lira på mina vilkor.
Gillar dessutom inte att man i princip måste köra utanför-view i MP om man ska ha någon chans. Inge kul med ratt att se utanför bilen.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att banan Nurburgring Nordschleife inte släpps förrän nästa år? Det är där jag ser mig själv spendera 95% av tiden online.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Verkar inte vara så många som faktiskt kör karriären. 2.2% som klarat två "tours" och endast 0.3% som klarat 3st. Iof bara på Steam.
Lär väl vara multiplayer som drar mest. Själv är jag inte så intresserad av MP. Vill sitta i min egen värld och lira på mina vilkor.
Gillar dessutom inte att man i princip måste köra utanför-view i MP om man ska ha någon chans. Inge kul med ratt att se utanför bilen.

Hur skulle det ge en konkurrensfördel. Det är ju viktigt se var framhjulen är det gör man bäst i huv vyn. Sen ska man se sladdar absolut ju mer av bilen du ser ju lättare uppfattar du dem bakom bil men konkurrensfördel nja.

Jag brukar köra bonnett för jag har så liten vindruta bara 48 tum så cockpit känns inte helt realistisk. Sen så mutas ljudet när du sitter i bilen blir lite trist. Plus då bra kontakt med framdäck och vidare fov utan a stolpar.

Tror de flestar kör gt 7. Jag blir banne mig sugen på köpa logitech g pro ratt och köra det istället.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur skulle det ge en konkurrensfördel. Det är ju viktigt se var framhjulen är det gör man bäst i huv vyn. Sen ska man se sladdar absolut ju mer av bilen du ser ju lättare uppfattar du dem bakom bil men konkurrensfördel nja.

Jag brukar köra bonnett för jag har så liten vindruta bara 48 tum så cockpit känns inte helt realistisk. Sen så mutas ljudet när du sitter i bilen blir lite trist. Plus då bra kontakt med framdäck och vidare fov utan a stolpar.

Tror de flestar kör gt 7. Jag blir banne mig sugen på köpa logitech g pro ratt och köra det istället.

Med utanförperspektiv ser man exakt var motståndarna ligger i förhållande till ens egen bil då det ofta är väldigt tajt i MP. Ligger man bakom en bil i bonnetview redo att köra om ser man knappt något annat ibland. Man ser även mer av banan då kameran är högre upp. Kör också bonnet med ratt men vissa bilar är så låga att det kan vara svårt att se kurvorna ibland då man nästan sniffar asfalten
Visst vet man var dom är men att se bra hjälper.

Det finns en radarfunktion som indikerar var motståndarbilarna är men den är inge vidare.

Kör som sagt bara SP så inget problem att köra inifrån/bonnet, ger klart mer inlevelse, speciellt med ratt. Kör Motorsport just för att få mer inlevelse än Horizon. Båda serierna är bra på sitt sätt.

Permalänk
Medlem

Har inte provat MP ännu, spelar mest akrriären men för att vara ärlig så har jag inte kommit in i spelet ännu. Testade innan lite snabbt med att koppla in min Moza R5 och insåg snabbt att här var det mera inställningar än vanligt så jag kopplade ur den för att läsa på lite istället. Ska ta ett ordentligt ryck så jag kan börja köra med ratten istället

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar vara patch på ingång till nästa vecka.
https://forza.net/news/forza-motorsport-community-update

"While this first update focuses on quality of life and stability issues, we look forward to continuing to listen to, and evaluate, our players' feedback in future updates."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Med utanförperspektiv ser man exakt var motståndarna ligger i förhållande till ens egen bil då det ofta är väldigt tajt i MP. Ligger man bakom en bil i bonnetview redo att köra om ser man knappt något annat ibland. Man ser även mer av banan då kameran är högre upp. Kör också bonnet med ratt men vissa bilar är så låga att det kan vara svårt att se kurvorna ibland då man nästan sniffar asfalten
Visst vet man var dom är men att se bra hjälper.

Det finns en radarfunktion som indikerar var motståndarbilarna är men den är inge vidare.

Kör som sagt bara SP så inget problem att köra inifrån/bonnet, ger klart mer inlevelse, speciellt med ratt. Kör Motorsport just för att få mer inlevelse än Horizon. Båda serierna är bra på sitt sätt.

Kan du ban layouten så spelar det ju ingen roll att bilen framför blockar sikt. Förare bakom får du en känsla av och de är ju inget problem om de ligger bakom.

Problemet brukar va att de är wreckfest som körs. Naturligt då få spenderar en massa tid på träning för pickup racing. sen kör man en massa mot ai är det lätt plocka upp dåliga vanor då ai är svår att respektera lol

Vet inte vad forza har för metoder stävja. I karriären kan jag krocka och gena bra friskt innan jag går straff

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Jag var nära på ett köp av FM8, men jag väntar tills (om) de fixar spelet.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kan du ban layouten så spelar det ju ingen roll att bilen framför blockar sikt. Förare bakom får du en känsla av och de är ju inget problem om de ligger bakom.

Problemet brukar va att de är wreckfest som körs. Naturligt då få spenderar en massa tid på träning för pickup racing. sen kör man en massa mot ai är det lätt plocka upp dåliga vanor då ai är svår att respektera lol

Vet inte vad forza har för metoder stävja. I karriären kan jag krocka och gena bra friskt innan jag går straff

Tänker mest på sidorna av bilen då man inte har sidospeglar. Blev lite bättre med "radarn" men den är inte så användbar.

Man får helt klart köra lite annorlunda i SP eftersom ai:n är mycket långsammare i början när dom är i klunga så ledarbilen kan dra iväg vilken kan göra det svårt att hinna ikapp ibland utan att gena och gruffa lite för att ta sig förbi långsamma klungan innan det är försent. Iaf om man börjar långt bak.

Beror iof på hur många varv man har på sig men är det få varv känns det svårt att köra helt rent och komma ikapp. Iaf på på lite högre svårighetsgrad. Jag är dock inte hejare på racing så det kan ha något med saken att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tänker mest på sidorna av bilen då man inte har sidospeglar. Blev lite bättre med "radarn" men den är inte så användbar.

Man får helt klart köra lite annorlunda i SP eftersom ai:n är mycket långsammare i början när dom är i klunga så ledarbilen kan dra iväg vilken kan göra det svårt att hinna ikapp ibland utan att gena och gruffa lite för att ta sig förbi långsamma klungan innan det är försent. Iaf om man börjar långt bak.

Beror iof på hur många varv man har på sig men är det få varv känns det svårt att köra helt rent och komma ikapp. Iaf på på lite högre svårighetsgrad. Jag är dock inte hejare på racing så det kan ha något med saken att göra

Man hör dem och kan bedöma av hastigheter i regel men ja ju fler varv ju bättre kalkyleringar görs i hjärnan. Vet inte om TrackIR stöds etc men för mig går det faktiskt lika bra utan även om jag 1000 % föredrar köra i virtual reality

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag ger upp, detta är ett spel att använda med en handkontroll, sämsta känsla någonsin med min direct drive. Testat en massa tips och tricks från youtube. inte körbart med ratt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro