Nvidias Jensen Huang är en toppenchef enligt undersökning

Permalänk
Melding Plague

Nvidias Jensen Huang är en toppenchef enligt undersökning

När över 13 000 amerikanska arbetare inom teknikbranschen och detaljhandeln får frågan om de har förtroende för sina chefer toppar Nvidias chef Jensen Huang listan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra på att tjäna pengar vilket väl är hans jobb.

Skulle inte tro kunderna är lika glada men det spelar väl ingen roll så länge de köper ändå.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Bra på att tjäna pengar vilket väl är hans jobb.

Skulle inte tro kunderna är lika glada men det spelar väl ingen roll så länge de köper ändå.

"Approval among employees".

Permalänk
Medlem

Det är alltså inte styrelsemedlemmar / aktieägare utan anställda... Helt otroligt att alla som arbetar där är så nöjda, men klart... så mycket pengar som det lassas in så tar det ju inte många % av det på anställda för att hålla dem nöjda och glada. Jobbar ju knappast stolpskott där, så att behålla kompetensen och inte tappa den till AMD/Intel är nog prio#1.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Tvivlar inte.

Om han är bra för Nvidias slutkunder för spelgrafikkort är (tyvärr) en annan fråga.

Permalänk
Medlem

Unity och TwittX nära botten… är inte direkt förvånad

Permalänk
Medlem

Svarade även 100% av dom anställda? Mitt jobb har en liknande frågeenkät och jobbet har problem med att få ens 50% medverkan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Svarade även 100% av dom anställda? Mitt jobb har en liknande frågeenkät och jobbet har problem med att få ens 50% medverkan.

Då är det anställdas fel att de vill inte få sin röst hörd.

Jag fyller alltid i dom varje år på mitt företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Då är det anställdas fel att de vill inte få sin röst hörd.

Jag fyller alltid i dom varje år på mitt företag

Jag har svarat i dessa undersökningar år efter år, det händer inte ett skit till det bättre. Bara någon skit som HR ska ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Då är det anställdas fel att de vill inte få sin röst hörd.

Jag fyller alltid i dom varje år på mitt företag

Så är det så klart, men frågan gällde huruvida denna undersökning är träffaäker eller ej

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Svarade även 100% av dom anställda? Mitt jobb har en liknande frågeenkät och jobbet har problem med att få ens 50% medverkan.

50% brukar väl anses väldigt bra?

Har jobbat på ställen där allt över 20% firades.

Att förvänta sig 100% är ju galet, man får nästan aldrig 100% på något
Alltid folk borta, som klantar sig mm. Går ju inte ens att skrapa ihop 100% närvaro när man röstar om länders framtid.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Svarade även 100% av dom anställda? Mitt jobb har en liknande frågeenkät och jobbet har problem med att få ens 50% medverkan.

13000 över flera företag.
Svar på din fråga står i texten

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

13000 över flera företag.
Svar på din fråga står i texten

13000 över flera företag svarar inte på om det är alla nej. Så tekniskt sett svarar den faktiskt inte på frågan enligt mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd

Så det är inte fake DLSS-pengar han delar ut

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Frågade de Jensen och hans 12999 DLSS-kloner?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Med andra ord så lär han inte Huang-a löst på posten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

13000 över flera företag svarar inte på om det är alla nej. Så tekniskt sett svarar den faktiskt inte på frågan enligt mig.

Citat:

In the company's 2023 fiscal year, Nvidia reported to have 26,196 employees, an increase from the 22,473 employees that the company recorded as having in the previous year.

Bättre nu?

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Så är det så klart, men frågan gällde huruvida denna undersökning är träffaäker eller ej

Ta allt du läser med en rejäl nypa salt.
Dubbelt så när det är "popularitets-tävlingar" där anställda frågas om sin chef.

Permalänk
Medlem

Är väl inte konstigt att anställda har förtroende för Jensen (m.fl) när Nvidia går som det går. Att påpeka, lite vinklad rubrik däremot då frågan handlar om huruvida de har förtroende medan rubriken får det att låta som dom tycker han är en grymt schysst grabb.

Taskig sits för Linda Yaccinaro på "X (tidigare känt som socialamediaplattformen Twitter)", inte som att hon har så mycket att göra åt eller säga till om med Musk vid rodred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Ta allt du läser med en rejäl nypa salt.
Dubbelt så när det är "popularitets-tävlingar" där anställda frågas om sin chef.

Definitivt hahaha

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Taskig sits för Linda Yaccinaro på "X (tidigare känt som socialamediaplattformen Twitter)", inte som att hon har så mycket att göra åt eller säga till om med Musk vid rodred

Hon visste vad hon gav sig in på

When you dance with the devil you wait for the music to stop

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

13000 över flera företag svarar inte på om det är alla nej. Så tekniskt sett svarar den faktiskt inte på frågan enligt mig.

Jisses…

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Jag är inte förvånad. Han är kung helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Jag är inte förvånad. Han är kung helt enkelt.

Utan Tvekan och big thumbs up ;D

Permalänk
Medlem

Bra chef t ekar jag inte på att han här, men hans taktik tar död på entusiasterna, de blir allt färre, särskilt i dessa tuffa tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

50% brukar väl anses väldigt bra?

Har jobbat på ställen där allt över 20% firades.

Att förvänta sig 100% är ju galet, man får nästan aldrig 100% på något
Alltid folk borta, som klantar sig mm. Går ju inte ens att skrapa ihop 100% närvaro när man röstar om länders framtid.

Låter ju snarare som att du jobbat på ställen där man varit rädd för att svara.
Vi hade 97% förra året, visst blev det en del nudging om det men då fick vi också veta mycket som är bra och mycket som är dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Allra längst ner på listan befinner sig bland annat Western Digitals VD David Goeckeler, där imponerande noll procent av hans anställda litar på att han gör ett bra jobb.

Ja, bl.a. Nordströms VD Erik Nordström hittar vi längst ner på listan. Föga imponerande.

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt lätt att vara omtyckt när företaget går bra vilket är lätt att tro beror på chefen enbart, men det är mycket tur och timing i det också. Men det stämmer nog för alla ledare

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Förvånansvärt lätt att vara omtyckt när företaget går bra vilket är lätt att tro beror på chefen enbart, men det är mycket tur och timing i det också. Men det stämmer nog för alla ledare

Njo men nvidia har varit störst i decennier nu. Man måste ge cred om det är befogat.

Men håller med om att chefen inte ensam åstadkommit detta.

Lite samma med Amds vd som verkligen vände bolaget när hon tillträdde.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Låter ju snarare som att du jobbat på ställen där man varit rädd för att svara.
Vi hade 97% förra året, visst blev det en del nudging om det men då fick vi också veta mycket som är bra och mycket som är dåligt.

Kan inte tänka mig att folk är rädda att svara på helt anonyma undersökningar

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.