Youtube blockerar annonsblockerare

Permalänk
Medlem

Kör man Windows och vill ha reklamfritt när man kollar youtube kan man testa FreeTube, kan köras portabelt (behöver inte installeras), prenumerationerna lagras lokalt, sponsorblock funkar, mm.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

För mig fungerar inte Brave i clean state. Då får jag upp annonsblockeringsrutan från YouTube. Behövt lägga till en sak i uBlock för att inte få upp den

Hade du Ublock avaktiverad och enbart Brave shield igång när problemet uppstod?
För om du importerar pluggar från chrome så är både Brave Shield OCH Ublock Origin igång.
Jag har inte haft det problemet du beskriver alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Kör man Windows och vill ha reklamfritt när man kollar youtube kan man testa FreeTube, kan köras portabelt (behöver inte installeras), prenumerationerna lagras lokalt, sponsorblock funkar, mm.

Mycket bra tips!
Ska prövas då ju google kan börja strypa åt än mera och om då Brave "skiter sig".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Hade du Ublock avaktiverad och enbart Brave shield igång när problemet uppstod?
För om du importerar pluggar från chrome så är både Brave Shield OCH Ublock Origin igång.
Jag har inte haft det problemet du beskriver alls.

Ja, jag installerade Brave och installerade sedan inga tillägg och importerade inte heller något. För övrigt så är Chrome inte installerad på någon av mina datorer. Kör med Firefox som huvudwebbläsare. Se detta inlägg jag gjorde #20225561 Dock kan jag inte få fram den just nu med clean Brave (alltså avaktiverad uBlock). De kanske har fixat det för tillfället, kan inte svara på det, men har fått upp annonsblockeringsrutan med Brave tidigare

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Mycket bra tips!
Ska prövas då ju google kan börja strypa åt än mera och om då Brave "skiter sig".

Det ska även gå att importera spellistor och prenumerationer från youtube, newtube, mfl..
Man kan även ha den på en USBsticka och ta med sig, bara stoppa i i en dator där man är och köra.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Det ska även gå att importera spellistor och prenumerationer.
Man kan även ha den på en USBsticka och ta med sig, bara stoppa i i en dator där man är och köra.

Det är alltså en "Standalone" .exe-fil som kan köras direkt på USB-pinnen utan installation?
Låter helt suveränt.
Får se hur bra den är i praktiken när jag testar mer med den då min export av Youtube-data blir klar.
Det här kan bli en bra "fold-back" från Brave om det nu kör sig med den som han ovan sa att det gjorde med hans cleana Brave installation.
Oavsett blir det här en win-win då Brave hittills känns som ett klart lyft jämfört med Chrome för mig.
Funktionellt mycket bättre hittills...

Alltså, vad skulle man göra utan Sweclockers forum?

BEGIN RANT:

Sitta o sponsra överprisade tjänster för en maktfullkomlig, censurerande nätjätte som tagit bort sloganen "Do no evil" (redan där var det iofs en hint. Dom kunde ha sagt, "Do Good"). Ge mindre o mindre värdefulla sökresultat som är gainade av kommers o twekade. Finns iofs alt sökmotorer.

(Med censuren menar jag inte i förstahand politiska frågor utan tex sånt som videor där musker/producenter går igenom hur en låt kan ha gjorts och får automatiserade take-downs/demoneytisation pga ett enda syntljud, ej sampling, som dom skapat för hand.)

END RANT

Permalänk

Youtube har redan uppdaterat sin policy och i princip försöker Google öka sina intäkter från denna plattform.

Jag personligen hatar att se irriterande annonser när jag tittar på youtube.

Visa signatur

Hej alla mina vänner! Jag är så upphetsad för Halloween 2023 att jag bara måste berätta för er om mina planer. Jag planerar att göra det till den bästa Halloween någonsin genom att besöka Sverige och uppleva allt det spännande som denna vackra plats har att erbjuda. Jag ser fram emot att utforska de otroliga Halloween-festivalerna, prova på läskiga maträtter och klä ut mig till en skrämmande karaktär. Så markera dina kalendrar för Halloween 2023, för det kommer att bli en oförglömlig resa tillsammans! Vem vet, kanske vi till och med kan göra vår egen spökjakt. Vad är dina planer inför Halloween 2023? Dela med dig i kommentarerna nedan! Ha en härlig dag alla! 🎃 #Halloween2023 #Sverige #planering #spooky #fest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Det är alltså en "Standalone" .exe-fil som kan köras direkt på USB-pinnen utan installation?

Yes. Eller som komprimerat arkiv man packar upp i en mapp och lägger en genväg på skrivbordet.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Webbläsaren Comondo Dragon fungerar också blockera annonser

Permalänk
Medlem

Säg så här, det är inte YT jag tycker synd om, det är alla kreatörer som får mindre och mindre betalt sitt slit och jobb många av dem lägger ned och försöker få igång en YT kanal som generar en inkomst som de kan leva på, och jag förstår till fullo att en del kreatörer inte vill behöva använda sig av sponsorer osv. beroende på vad för typ av "content" de gör.

absolut, reklamen som visas på YT är ofta helt ointressant för oss som individer, men i det stora hela verkar de fungera för YT och kanalerna. att ha annonsblockerare och sen sitta och titta på någons video känner jag är ett spark i skrevet på personen eller personerna som skapat videon, så här tycker jag ni är ett gäng svin faktiskt som använder annonsblockerare, vi ser ju att många "content creators" får mindre och mindre betalt, och de är av två orsaker.

1. YT (Google) är giriga som fan.
2. AdBlocker´s

jag sitter inte å tittar på reklamen, de orkar jag inte, så av den anledningen så betalar jag för Premium, de som kallades YT Red när de kom. av den enkla anledningen för att YT är en av de plattformar jag tittar mest på. sen har jag NetFlix och de andra tjänsterna å som alla andra typ. För då vet jag att jag bidrar iaf nån promille till vad kreatörerna får i ersättning.

Annan reklam, som SweClockers tex har, det är ju för DERAS överlevnad också, hur tror ni SweClockers formuet finns till? det är mångt å mycket tackvare reklamen.

Att man kan ställa in sin AdBlocker där man vitlistar vissa siter är ju bra, så man slipper alla dessa reklam kommer på random sidor man hamnar på ibland. men som sagt, SweC behöver reklamen de å.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Det värsta jag varit med om gällande legitim reklam på internet är när den faktiskt tilltalar mig och jag trodde att jag nappade på något jag inte skulle ångra.

Distansavtalslagen är bra, men att en köpare ibland inte ges så lite som 1 dags ångerrätt på ganska dyra produkter, bara för att säljaren ringt ut mig till en butik för att "snacka lite" var för mig en chock.
Jag våndades i 5-6 veckor innan de gav sig och gjorde "ett undantag".

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Värst är det när man kollar youtube på TV

Kan komma annonser direkt på 4-5 videos på raken

Grymt störande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Värst är det när man kollar youtube på TV

Kan komma annonser direkt på 4-5 videos på raken

Grymt störande

Ifall du kör Android på din TV:

https://smarttubenext.com/

Permalänk
Medlem

Senaste betan av ublock origin besegrar anti-adblock skiten

https://github.com/gorhill/uBlock/releases

Permalänk

Adguard for safari med senaste filteruppdateringen verkar också fungera nu. Har haft varning om att videospelaren kommer blockas om 3 videos men den varningen är borta nu..

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Senaste betan av ublock origin besegrar anti-adblock skiten

https://github.com/gorhill/uBlock/releases

Hur kan jag uppdatera uBlock? För YouTube har nu spärrat mig från YouTube så länge jag inte vilistar YouTube även med Braves inbyggda adblocking samt uBlock installerat

Någon som har tips på vad man kan göra? (Upptäckte dock att om jag stänger av uBlock och bara kör med Braves inbyggda så verkar YouTube inte bli blockerat för tillfället )

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Säg så här, det är inte YT jag tycker synd om, det är alla kreatörer som får mindre och mindre betalt sitt slit och jobb många av dem lägger ned och försöker få igång en YT kanal som generar en inkomst som de kan leva på, och jag förstår till fullo att en del kreatörer inte vill behöva använda sig av sponsorer osv. beroende på vad för typ av "content" de gör.

Säg så här, jag har inget intresse av att någon övh ska leva på en youtubekanal eller på att göra "content". Världen går inte under för att folk inte kan leva på sin videohobby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Säg så här, jag har inget intresse av att någon övh ska leva på en youtubekanal eller på att göra "content". Världen går inte under för att folk inte kan leva på sin videohobby.

Din värld verkar ju göra det eftersom du fortfarande använder tjänsten? Eller har du redan lämnat?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur kan jag uppdatera uBlock? För YouTube har nu spärrat mig från YouTube så länge jag inte vilistar YouTube även med Braves inbyggda adblocking samt uBlock installerat
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Någon som har tips på vad man kan göra? (Upptäckte dock att om jag stänger av uBlock och bara kör med Braves inbyggda så verkar YouTube inte bli blockerat för tillfället )

Det står literally överst i länken i hans inlägg.

Permalänk

Opera GX fungerar kanon. går precis som vanligt.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem

Opera GX verkar ha fått tillbaks blockeringsfunktionen

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Det är du som är produkten.

Det är Google’s affärsmodell att tråla personuppgifter och surfbeteende för att sedan sälja vidare till tredje part. Sedan läser man en del inlägg här att det är helt OK att ge pengar till Google för att göra det ännu lättare för dem att att kartlägga deras intressen för att att skräddarsy reklamen på andra webbplatser. Youtube är en defaktostandard och det är egentligen konstigt att EU (som lägger sin näsa i blöt över allt) inte agerat ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ja, några gånger. Sen kommer en som räknar ner från tre spelningar, och därefter är det stopp.

Om du loggar ut från ditt konto försvinner det dock.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Jag sket i att hålla på med adblockers fram och tillbaka och köpte premium via indisk "kompis" för 25kr i månaden i 1år Inklusive paypals avgift som är ca 15% av totalbeloppet.

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk

Följ dessa instruktioner så kan det gå att titta på youtube utan reklam igen.
Gäller för ublock origin.
https://github.com/uBlockOrigin/uAssets/issues/19976

Funkade för mig.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av GannTrader:

Följ dessa instruktioner så kan det gå att titta på youtube utan reklam igen.
Gäller för ublock origin.
https://github.com/uBlockOrigin/uAssets/issues/19976

Funkade för mig.

Senaste betan behöver man inte göra något alls med, bara att installera och köra på.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Senaste betan behöver man inte göra något alls med, bara att installera och köra på.

Detta var egentligen också ganska enkelt. Det enda jag gjorde var att "Återställa till standardinställningarna" under inställningar, "Rensa alla cachar" under filterlistor och uppdatera filterlistorna.
Klickade också bort "Mina filter" under filterlistor men har man inga egna filter så tror jag inte det behövs.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk

Oj oj oj

Fortsätter det så här kommer jag att sluta använda Youtube helt, har redan börjat experimentera med alternativa vägar. Dock använder jag inte perse en anonsblokerare i den bemärkelsen som Google letar efter, istället gör jag AdGuard Home på en server här hemma som även delar ut DHCP till samtliga klienter.

Jag har inte upplevt några problem med Youtube ännu men när/om jag gör det så kommer Youtube att blockeras och pekas om till annan video tjänst, typ Odysee eller liknande.

Om någon har några bra förslag så shoot, väldigt intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattish.91:

Fortsätter det så här kommer jag att sluta använda Youtube helt, har redan börjat experimentera med alternativa vägar. Dock använder jag inte perse en anonsblokerare i den bemärkelsen som Google letar efter, istället gör jag AdGuard Home på en server här hemma som även delar ut DHCP till samtliga klienter.

Jag har inte upplevt några problem med Youtube ännu men när/om jag gör det så kommer Youtube att blockeras och pekas om till annan video tjänst, typ Odysee eller liknande.

Om någon har några bra förslag så shoot, väldigt intresserad.

Skrevs om detta tidigare i tråden men programmet "FreeTube" funkar ypperligt, den enda stora nackdelen jag funnit är att man inte kan använda flikar.

https://freetubeapp.io/

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,