Permalänk
Medlem

Prisbild inför eventuell försäljning

Funderar på att sälja min burk. Allt är några månader gammal förutom GPU'n som köptes begagnad.
Det är bygget jag bifogar (förutom att GPUn är Gaming X varianten) + Windows 11.
Tycker ni att det är rimligt att försöka få 14k för den?

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Med tanken på att allt är begagnat kanske 10k. Inte det att jag villlägga ett skambud, för jag tänker inte köpa en dator nu. Men du kan kanske få mer pengar om du säljer allt separat?

Permalänk
Medlem

Nånstans kring 11-12K är min bedömning, hade varit värd nån tusing mer om det vore en i7'a då i7 historiskt varit ett starkt varumärke på begagnatmarknaden, den andra faktorn som drar ner värdet lite är att det är en GPU med 8GB VRAM även det drar ner nån tusing.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version