Efter fyra års utveckling: Valve släpper Steam VR 2.0

Permalänk
Melding Plague

Efter fyra års utveckling: Valve släpper Steam VR 2.0

I slutet av 2019 meddelade Valve att version 2.0 av Steam VR var på gång, och nu har uppdateringen lanserats med stöd för i stort sett alla moderna Steam-funktioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Valve. Ganska mycket faktiskt!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Nu är det bara hålla tummarna för att Deckard/Index 2 kommer så snart som möjligt då.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

vore coolt om det fanns passthrough+ stöd för Quests hand tracking, men som jag förstått det är det bara controller som stöds?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Det behöver komma ett dugligt headset för 200-300$, först då kommer VR kunna nå breda massan

Och såklart inte vara bundet till Meta

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det behöver komma ett dugligt headset för 200-300$, först då kommer VR kunna nå breda massan

Och såklart inte vara bundet till Meta

Det är det mina pengar sitter och väntar på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Det behöver komma ett dugligt headset för 200-300$, först då kommer VR kunna nå breda massan

Och såklart inte vara bundet till Meta

Jag köpte samsung odyssey + HMD för typ 5 år sedan för ca 300 dollar. Från butik. Fast ja, från USA så det blev väl ca 4000 spänn med frakt och allt.
Amoled skärmar med 90hz, 1440 x 1600 per öga, inside out tracking och allt det där. Det står sig ändå rätt bra fortfarande.

Finns både högre upplösning och bättre linser idag. Sure. Men det var ändå väldans prisvärt ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Det är det mina pengar sitter och väntar på.

Det var ungefär vad jag gav för HP mixed reality för några år sedan. 2495:- vill jag minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det behöver komma ett dugligt headset för 200-300$, först då kommer VR kunna nå breda massan

Och såklart inte vara bundet till Meta

Jag väntar tills det följer med i flingpåsen…

Permalänk
Medlem

Bra. Det är en av de jobbigare sakerna med quest3 idag tycker jag.
Först ska man starta quest3:n fysiskt, sedan ska man slå på virtuallink eller vad deras trådlöst-till-pc-funktion heter. å när du väl är inne i det "OSet" (istället för questens standalone OS) ja men då ska du starta virtualdesktop. Å när du väl är DÄR inne ja DÅ ska du starta SteamVR också. Mäh så långt!

Permalänk
Medlem

Go on Valvet, i dare you att släppa deras första 3:a: Steam VR 3.0

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Hoppas på bättre flyt också. SteamVR är markant sämre än alternativen när det kommer till prestanda. OpenVR ger markant boost i de spel som stödjer det.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

SteamVR är den applikation som ingen annan produkt kommer i närheten av när det gäller spel-tid. Man kan också fundera på varför det tog sådan tid att städa av den här mjukvaran? Hur kunde det ta 4 år?

Det är väl fortfarande så att det tar typ 5 minuter att konfigurera upp rummet, där man måste ta av headset för att också springa bort till skärmen och trycka på en knapp på desktop skärmen mitt under kalibreringsprocessen?

Tänker också att det känns som Valve liksom bara släppte utvecklingen någonstanns under 2019-2020 för att fokusera på nästa projekt (Steam Deck?)

Införskaffade mig en Quest 3 i väntan på Index 2, för ja, jag skulle betala nästan vad som helst för en riktig uppföljare till min Index istället.

Tack för att sweclockers fortfarande kan rapportera nyheter kring detta område 👍

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blir och testa, håller på att laddas ner nu.
Använder det dock inte mycket mer än att starta själva spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Det är väl fortfarande så att det tar typ 5 minuter att konfigurera upp rummet, där man måste ta av headset för att också springa bort till skärmen och trycka på en knapp på desktop skärmen mitt under kalibreringsprocessen?

Du gör konfigurationen en gång, så då är väl fem minuter inte mycket begärt?
Du ritar upp ditt spelområde med din handkontroll, sen lägger du den på golvet för att kalibrera var golvet är.
Och just det, du pekar på var du har din dator.

Vet inte om det ens tar fem minuter att göra de tre stegen ovan...

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Du gör konfigurationen en gång, så då är väl fem minuter inte mycket begärt?
Du ritar upp ditt spelområde med din handkontroll, sen lägger du den på golvet för att kalibrera var golvet är.
Och just det, du pekar på var du har din dator.

Vet inte om det ens tar fem minuter att göra de tre stegen ovan...

Jag har nog under åren kanske gjort det 50-100 gånger så jag vet exakt hur man gör och jag kan inte riktigt begripa att dom inte kan förenkla det. Den här processen tar ungefär 3 sekunder på senaste Meta Quest. Du tittar i ena riktningen lite snabbt och sen vänder du dig om och trycker på complete-knappen. Det är ju lite skillnad där hur Meta sprungit ifrån Valve, tråkigt nog för jag hade alla dagar i veckan valt att kasta mina pengar på Valve istället.

Det finns ju två kameror fram på mitt valve index som jag knappt aldrig ens använt - De är ju egentligen riktigt bra dessutom. Märkligt att Valve inte gjort någon vettig mjukvara för att nyttja dem bara. Sen placerades dom lite för långt ifrån varandra så allt ser ut att vara i miniatyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Bra. Det är en av de jobbigare sakerna med quest3 idag tycker jag.
Först ska man starta quest3:n fysiskt, sedan ska man slå på virtuallink eller vad deras trådlöst-till-pc-funktion heter. å när du väl är inne i det "OSet" (istället för questens standalone OS) ja men då ska du starta virtualdesktop. Å när du väl är DÄR inne ja DÅ ska du starta SteamVR också. Mäh så långt!

Låter välidt konstigt
Du kan hoppa över steget heöt med airlink om du använder virtual dekstop till Quest direkt.
Är det steam versionen av virtual desktop du använder när du först startar airlink? Och vad använder du virtual desktop till då nör du inte har Quest versionen?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Låter välidt konstigt
Du kan hoppa över steget heöt med airlink om du använder virtual dekstop till Quest direkt.
Är det steam versionen av virtual desktop du använder när du först startar airlink? Och vad använder du virtual desktop till då nör du inte har Quest versionen?

Starta Virtual Desktop eller starta Quests Air Link är ju potato potatoe. Först måste någon av de startas, därefter behövs steamVR startas och därefter ett spel. Förvisso kan steamVR starta i samband med att man startar alyx. Men just nu med Quests Air Link i varje fall så måste man starta ett spel två gånger då steamVR klagar på att den inte hittar någon HMD ansluten första gången.

Jag hade velat kunna ha någon najsig genväg ute i quests standalone OS som jag bara klickar på och så vänta lite så sker allt per automatik, t.ex. starta Alyx. Det har ju i varje fall blivit bättre nu än när t.ex. Quest2 precis släpptes så det går ju åt rätt håll, å nya SteamVR2.0 är ju ganska najs. Dit hade också varit väldigt trevligt att få en genväg direkt ute i quests standalone OS att komma direkt in i SteamVR2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Starta Virtual Desktop eller starta Quests Air Link är ju potato potatoe. Först måste någon av de startas, därefter behövs steamVR startas och därefter ett spel. Förvisso kan steamVR starta i samband med att man startar alyx. Men just nu med Quests Air Link i varje fall så måste man starta ett spel två gånger då steamVR klagar på att den inte hittar någon HMD ansluten första gången.

Jag hade velat kunna ha någon najsig genväg ute i quests standalone OS som jag bara klickar på och så vänta lite så sker allt per automatik, t.ex. starta Alyx. Det har ju i varje fall blivit bättre nu än när t.ex. Quest2 precis släpptes så det går ju åt rätt håll, å nya SteamVR2.0 är ju ganska najs. Dit hade också varit väldigt trevligt att få en genväg direkt ute i quests standalone OS att komma direkt in i SteamVR2.0.

Det låter lite som du gör "fel", om vi snackar Virtual desktop

Du startar Virtusl desktop direkt i Quest OS behöver inte hoppa till AirLink.
I Virtual desktop kan du sen välja i en egen meny vilka spel du vill köra. Behöver inte gå in i SteamVR.

AirLink så ska spelen finnas i ditt spelbibliotek om du startat dom minst en gång, annars kan man lägga til manuellt, även fast dom tillhör steam.

Men av egna erfarenheter är AirLink/Link inte lika stabilt som Virtual desktop.

Är det programet virtual desktop du har och inte blandar ihop skrivbordsläget (som kanske också heter virtual desktop så fall ful kopia!) inne i AirLink läget?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det låter lite som du gör "fel", om vi snackar Virtual desktop

Du startar Virtusl desktop direkt i Quest OS behöver inte hoppa till AirLink.
I Virtual desktop kan du sen välja i en egen meny vilka spel du vill köra. Behöver inte gå in i SteamVR.

AirLink så ska spelen finnas i ditt spelbibliotek om du startat dom minst en gång, annars kan man lägga til manuellt, även fast dom tillhör steam.

Men av egna erfarenheter är AirLink/Link inte lika stabilt som Virtual desktop.

Är det programet virtual desktop du har och inte blandar ihop skrivbordsläget (som kanske också heter virtual desktop så fall ful kopia!) inne i AirLink läget?

Jag syftade på desktop vyn när man har slått på AirLink, var för mig det heter virtual desktop men kanske blandat ihop de.

Iaf, starta questen -> slå på airlink -> gå till desktop -> starta SteamVR -> SteamVR klagar på att den inte hittar någon HMD så man får klicka ok på den error-rutan och sedan starta steamVR igen -> NU är du inne i steamVR å kan välja spel från steam.

Men ja, questen har blivit lite bättre att de känner av å lägger till ens SteamVR spel i deras launcher, men startar man t.ex. HL:Alyx direkt där så får man ändå error-rutan om att SteamVR (som då startas) inte kan hitta någon HDM som man behöver klicka bort OCH Alyx som är startat som man då får s tänga ner för att sedan starta Alyx via quest launchern (och därmed SteamVR igen) för att det ska fungera korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Jag syftade på desktop vyn när man har slått på AirLink, var för mig det heter virtual desktop men kanske blandat ihop de.

Iaf, starta questen -> slå på airlink -> gå till desktop -> starta SteamVR -> SteamVR klagar på att den inte hittar någon HMD så man får klicka ok på den error-rutan och sedan starta steamVR igen -> NU är du inne i steamVR å kan välja spel från steam.

Men ja, questen har blivit lite bättre att de känner av å lägger till ens SteamVR spel i deras launcher, men startar man t.ex. HL:Alyx direkt där så får man ändå error-rutan om att SteamVR (som då startas) inte kan hitta någon HDM som man behöver klicka bort OCH Alyx som är startat som man då får s tänga ner för att sedan starta Alyx via quest launchern (och därmed SteamVR igen) för att det ska fungera korrekt.

Ok då är jag med.
min rekommendation att skaffa programmet virtual desktop (köp det i Quest storen), allt blir så mycket smidigare och det är dessutom mycket bättre
Just det där felet du beskriver med HL alyx händer för mig också, men det är också enbart HL Alyx som beter sig så, andra SteamVR spel startar direkt.
Du kan även lägga till spelen manuellt om dom inte hamnat i biblioteket automatiskt.
Menyn och miljön vi pratar om är egentligen den gamla Oculus Rift miljön, tidigare var det även ett "hem" som man kunde inreda och gå omkring i, Liknande Quest hemmet fast bättre. Men det togs bort för ett tag sen och är idag bara ett grått rutnät.

Men som sagt, Virtual desktop är ett mycket bättre program att använda sig av för trådlös PCVR än AirLink.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av dblade:

Jag har nog under åren kanske gjort det 50-100 gånger så jag vet exakt hur man gör och jag kan inte riktigt begripa att dom inte kan förenkla det. Den här processen tar ungefär 3 sekunder på senaste Meta Quest. Du tittar i ena riktningen lite snabbt och sen vänder du dig om och trycker på complete-knappen. Det är ju lite skillnad där hur Meta sprungit ifrån Valve, tråkigt nog för jag hade alla dagar i veckan valt att kasta mina pengar på Valve istället.

Det finns ju två kameror fram på mitt valve index som jag knappt aldrig ens använt - De är ju egentligen riktigt bra dessutom. Märkligt att Valve inte gjort någon vettig mjukvara för att nyttja dem bara. Sen placerades dom lite för långt ifrån varandra så allt ser ut att vara i miniatyr.

1. Quest trackingen är enormt mycket sämre

2. SteamVR trackingen behöver du ALDRIG ändra om du inte ändrar rummet medans på Quest så kan den få spader bara du ändrar ljusstyrkan med någon procent här och där för att den gör om rummet. Framförallt kan detta hända mid-game pga att ljuset ändrats.

50-100ggr, har du flyttat/bytt rum så ofta?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok då är jag med.
min rekommendation att skaffa programmet virtual desktop (köp det i Quest storen), allt blir så mycket smidigare och det är dessutom mycket bättre
Just det där felet du beskriver med HL alyx händer för mig också, men det är också enbart HL Alyx som beter sig så, andra SteamVR spel startar direkt.
Du kan även lägga till spelen manuellt om dom inte hamnat i biblioteket automatiskt.
Menyn och miljön vi pratar om är egentligen den gamla Oculus Rift miljön, tidigare var det även ett "hem" som man kunde inreda och gå omkring i, Liknande Quest hemmet fast bättre. Men det togs bort för ett tag sen och är idag bara ett grått rutnät.

Men som sagt, Virtual desktop är ett mycket bättre program att använda sig av för trådlös PCVR än AirLink.

Jag har Virtual Desktop (Behövdes ju innan AirLink kom) men är ju same same? Bara att "Slå på AirLink" byts ut mot "Starta VirtualDesktop". Sedan kanske VirtualDesktop fungerar bättre, hört de har en egen codec eller something something som ger lite bättre fps, men tycker AirLink fungerar "bra nog". Förutom då att det är omständigt.
Hade varit så mycket skönare att bara ha t.ex. HL:Alyx direkt som ett spel (=Genväg) i vanliga standalone OS launchern så sköts alla de andra stegen automatiskt i bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

1. Quest trackingen är enormt mycket sämre

2. SteamVR trackingen behöver du ALDRIG ändra om du inte ändrar rummet medans på Quest så kan den få spader bara du ändrar ljusstyrkan med någon procent här och där för att den gör om rummet. Framförallt kan detta hända mid-game pga att ljuset ändrats.

50-100ggr, har du flyttat/bytt rum så ofta?

Nja, det är väldigt felaktigt att påstå att Quest tracking är enormt sämre.
Quest trackar lika bra så länge det trackar.
Dessutom enligt många gamers så har du Quest Pro kontroller så har du bättre tracking än SteamVR Lighthouse då kontrollerna i sig har kameror.

Men med det sagt, vet inte vilken erfarenhet du har. Quest 1 tracking var "dålig" när den kom. Den blev dock uppdaterad och fungerade sen klockrent.
Samma gäller Quest 2. Trackingen var bra när den släpptes men har även den uppdaterats och blivigt bättre.
Samma med Quest 3, nu upplever jag att jag tom kan spela i betydligt mörkare rum än vad som inte alls gick med Quest 1 eller som kunde ställa till det på Quest 2.
som sagt, SteamVR trackingen är inte ENORMT mycket bättre, den trackar däremot fortfarande om du står med händerna bakom ryggen länge, i mörker osv. Sen kan du köra fullbody tracking. Annars är Quest trackingen idag samma som SteamVR lighthouse.

Skrivet av JBerger:

Jag har Virtual Desktop (Behövdes ju innan AirLink kom) men är ju same same? Bara att "Slå på AirLink" byts ut mot "Starta VirtualDesktop". Sedan kanske VirtualDesktop fungerar bättre, hört de har en egen codec eller something something som ger lite bättre fps, men tycker AirLink fungerar "bra nog". Förutom då att det är omständigt.
Hade varit så mycket skönare att bara ha t.ex. HL:Alyx direkt som ett spel (=Genväg) i vanliga standalone OS launchern så sköts alla de andra stegen automatiskt i bakgrunden.

Ja man kan säga same same men det är endå en väldig skillnad.
Virtual desktop så är du fortfarande i Quest miljön, du kan tex ta screenshots om du vill direkt in på headsetet och spela in film. Det var inte möjligt med AirLink förr iaf och tror inte fortfarande eftersom systemet hanterar allt som ett rift headset och inte quest.
i själva programmet har du mer inställningsmöjligheter. Allt är/känns mindre resurskrävande. Tex så både ser trådlös PCVR bättre ut och flyter bättre än AirLink vid samma inställningar och bitrate.

När du spelar SteamVR spel (eller Oculus) i VD är det smidigare om du behöver hoppa ut till skrivbordet, lättare att centrera spelområdet osv eftersom du fortfarande är i Quest system och inte i Rift.
Som sagt allt är bättre med virtual desktop och som du säger har dom snart (nu i beta versionen) en egen runtime för OpenXR.
Vissa OpenXR spel har fungerat sämre med Quest prestandamässigt och man har varit tvungen att köra AirLink eftersom VD inte har tillgång till Oculus OpenXR som fungerar bättre än SteamVR OpenXR. Det har nu VD-teamet löst med en egen som redan nu i beta visar att det presterar bättre än Steam

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

1. Quest trackingen är enormt mycket sämre

2. SteamVR trackingen behöver du ALDRIG ändra om du inte ändrar rummet medans på Quest så kan den få spader bara du ändrar ljusstyrkan med någon procent här och där för att den gör om rummet. Framförallt kan detta hända mid-game pga att ljuset ändrats.

50-100ggr, har du flyttat/bytt rum så ofta?

Håller inte helt med. Jag har haft en hel del trubbel och problem med SteamVR trackingen under åren. Aldrig helt kunnat hitta orsaken och göra något åt det. Kan vara att det blir reflexer från blanka föremål (T.ex. högglans-lack eller datorchassi av glas?) men det känns nog mer relaterat till något annat för det är ofta en specifik kontroll som är bekymret. Jag använder just nu 3st 2.0 stationer för att täcka upp mitt rum. Jag har ju två mindre områden, ett område där man sitter vid skärmen och ett roomscale ca 2 meter bort.

Att jag gjort om det 50-100 gånger är ju för man hållit på med det i 7 år och jag bara höftade till med en siffra. Jag har ju haft allt från HTC Vive till Vive Pro och Valve Index. Även små förbättringar med hur man konfigurerar upp rummet hade varit välkommet kan jag tycka men det fungerar fortfarande på exakt samma sätt som det gjorde för 7 år sedan? Hursomhelst, jag stökar inte rum och gör det så ofta längre som jag gjorde förr.

Men, ja Quest 2 trackingen är lite sådär. Det känns som till och med headsetet driftar ibland när man står stilla. Man behöver också konfigurera om rummet alldeles för ofta. Däremot Quest 3 verkar komma ihåg rummet mycket enklare och jag har inte märkt av någon drift.

Men hursomhelst, det är ju tur att utvecklingen går framåt, även om det går lite långsamt.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av dblade:

Håller inte helt med. Jag har haft en hel del trubbel och problem med SteamVR trackingen under åren. Aldrig helt kunnat hitta orsaken och göra något åt det. Kan vara att det blir reflexer från blanka föremål (T.ex. högglans-lack eller datorchassi av glas?) men det känns nog mer relaterat till något annat för det är ofta en specifik kontroll som är bekymret. Jag använder just nu 3st 2.0 stationer för att täcka upp mitt rum. Jag har ju två mindre områden, ett område där man sitter vid skärmen och ett roomscale ca 2 meter bort.

Att jag gjort om det 50-100 gånger är ju för man hållit på med det i 7 år och jag bara höftade till med en siffra. Jag har ju haft allt från HTC Vive till Vive Pro och Valve Index. Även små förbättringar med hur man konfigurerar upp rummet hade varit välkommet kan jag tycka men det fungerar fortfarande på exakt samma sätt som det gjorde för 7 år sedan? Hursomhelst, jag stökar inte rum och gör det så ofta längre som jag gjorde förr.

Men, ja Quest 2 trackingen är lite sådär. Det känns som till och med headsetet driftar ibland när man står stilla. Man behöver också konfigurera om rummet alldeles för ofta. Däremot Quest 3 verkar komma ihåg rummet mycket enklare och jag har inte märkt av någon drift.

Men hursomhelst, det är ju tur att utvecklingen går framåt, även om det går lite långsamt.

Låter mer som USB problem angående steamVR

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Låter mer som USB problem angående steamVR

Instämmer. Jag fick det att fungera bra med en äldre dator. Mitt nuvarande system rullar på ett Asus moderkort med B650 chipset så jag får kanske lägga mer av skulden på AMD/Asus på detta men det var inte helt trivialt. Har genom åren ändå haft en del problem med fönster och speglar med lighthouse tracking så det kräver ett hyfsat genomtänkt utrymme.