Finns det någon SweC-guild för hardcore classic?

Permalänk
Medlem

Finns det någon SweC-guild för hardcore classic?

Hey

Jag och en vän har börjat levla på hardcore. Jag har inte spelat WoW på typ 15 år ("hardcore"-raidade dock back in the days) och han har väl kört fram till typ... Cataclysm eller expansionen hette.

Nu håller vi på och chill-levlar alliance på Stiches, spelar präst och rogue runt lvl 20.

Vi har väl främst tänkt att köra duo större delen av tiden, men kan vara nice med ett litet community och ibland gruppa för att göra instancer (och då helst med folk som inte är galna).

Så till topic, finns det någon Swec-guild på Stiches/alliance som vi skulle kunna gå med i?

Permalänk

Tjena! Har precis själv börjat spela på Stitches. Bara level 14 ännu. Har ni hittat något community eller guild?

Permalänk

Har en guild up and runnin på Nek'Rosh ally!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Har en guild up and runnin på Nek'Rosh ally!

Har några vänner som spelar på Stiches så vill vara kvar där och spela med dem ibland (de är inte så aktiva). Annars hade jag lätt rollat om på Nek'Rosh och joinat er!

Permalänk

Kom på att man kanske kan hitta info om guilder på discord-servern för Stitches. Är det någon som har inbjudningslänk till discord-servern för Stitches eller Nek'Rosh? Alla inbjudningslänkar jag hittat på reddit har hunnit bli ogiltiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daisyclockersduck:

Kom på att man kanske kan hitta info om guilder på discord-servern för Stitches. Är det någon som har inbjudningslänk till discord-servern för Stitches eller Nek'Rosh? Alla inbjudningslänkar jag hittat på reddit har hunnit bli ogiltiga...

Jag har ingen länk tyvärr, men hittar du något och/eller du och dina vänner är tillräckligt många så kanske vi kan skapa en egen guild

Permalänk

Mina vänner verkar inte spela så mycket just nu så jag gick med i en svensk guild. Verkar helt OK De verkar vara 70 pers typ och hyfsat aktiv. Levlar mellan 5 och 40 typ. Om du vill kan jag bjuda in er och i så fall kan du skicka era namn på PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daisyclockersduck:

Mina vänner verkar inte spela så mycket just nu så jag gick med i en svensk guild. Verkar helt OK De verkar vara 70 pers typ och hyfsat aktiv. Levlar mellan 5 och 40 typ. Om du vill kan jag bjuda in er och i så fall kan du skicka era namn på PM.

Nice, vi går gärna med!

Min 26 dwarf rogue dog i Redridge till följd av en blue screen... fick spawns medan jag loggade tillbaka in och min priest-vän kunde inte hålla mig vid liv tillräckligt länge med 5 mobs springande efter sig. Ovärdigt slut...

Levlar nu nya karaktärer och hoppas på att det inte händer igen. Jag kör rogue igen, och han mage just nu.

Skickar pm

Permalänk

Fy fan vad tråkigt sätt att dö på... Men kul att du inte ger upp!

Min är level 22 nu. Har en mage på level 9 som får ta över när min paladin dör...

Du får säga till om ni är sugna på voice i discord också. Har inte kollat med guilden om det men verkar som de inte verkar använda discord.

Blivit mycket jobb för mig igår och idag, men ska nog spela en del ikväll! Så bjuder in er direkt när jag loggar in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Har en guild up and runnin på Nek'Rosh ally!

Har du en svensk ally Guild på Nek Rosh?

Permalänk
Skrivet av SwePeos:

Har du en svensk ally Guild på Nek Rosh?

Hade. Dog som 49 priest och lade ner min HC karriär

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Hade. Dog som 49 priest och lade ner min HC karriär

Fyfan va tråkigt! Jag är bara lvl 24 än och vet inte hur jag kommer reagera om jag dör nu

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut nu? Har funderat på att starta en karaktär (vet inte om det är värt att betala än) på en HC-server och undrar var det är mest aktivitet. Är en gubbe på 44 år som helst vill spela/levla med lugna individer.