Rockstar kan avtäcka Grand Theft Auto VI i veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag vill ha mer obligatoriska aktiviteter, som laga mat, diska, passa barn, gå ut med hunden, träna på gym, klippa gräsmattan, ta en promenad med mormor och morfar och annat. Om man ej gör detta får man en uthållighet(stamina) och hälsa som suger.

Nå det blir spännande vad de gör. Jag hoppar typ på samma fast bättre grafik och inte lika stelt, fordon ska få mer realistiska skador etc.

Skrivet av filbunke:

Nu missade du allt något väldigt viktigt.

Man måste #fiska.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Sjävlklart, hur ska man annars få mat?

För länge sedan före Jesus födelse eller något. Så fanns Sim City och sedan Sim City 2000. Jag hade kamrater som sa att de tyckte ettan var roligare, för det var mer rakt på sak. Jag förstod dem inte då. Nu ett annat årtusende förstår jag vad de menar.

Min poäng är att ett spel inte nödvändigtvis blir roligare om man måste göra en massa saker, som att hela tiden tanka bilen. Spelutvecklare har då svårt att både göra spelet roligt men även mer funktioner som folk förväntar sig.

Om man ser på många bestseller spel på Android och iOs så är dessa spel väldigt enkla.

Varför inte bara gå hela vägen som i "my summer car", äta, dricka, sova, pissa, röka/basta och vill man tjäna ärliga pengar tömma skitbrunnar.
Det kanske vore en idé för GTA VI: Perejärvi iofs.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

GTA VI: Perejärvi

Köp direkt. Inget snack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag uppfattar att det är positivt med lång utvecklingstid. Då ökar chanserna att det inte blir ett gammalt spel med nya kulisser/texturer, utan faktiskt ett nytt fräscht koncept (tittar på dig battlefield). Jag själv har tex väntat på star citizen sedan mitten av 2013 och har inga problem att vänta 5 år till nu när vi ser resultatet v vad som komma skall. Gör rockstar samma resa, så kan det inte bli annat än en jackpot för företaget 🙂

Där håller jag delvis med dig, men steget från BF2 till BF3 rör sig om halva väntetiden mot vad vi nu är uppe i sedan GTA V. Under Rockstars första 12 års period släppte de 14 GTA-spel, varav 11 som jag själv spelat och funnit rätt underhållande. Nu närmar det sig 12 år mellan 2 spel.

Tänk dig som tonåring, att inte få uppleva releasen och hypen över ett nytt GTA-spel?

Det går att återvända en gammal stöpform om man gör det på rätt sätt. I ett väl gjort spel bryr man sig mindre om sådant som grafiken, realism innebär inte automatiskt underhållning. Där jag upplever att många spelserier tappar är ett ihåligt manus. Om t ex Ubisoft lagt ner mer energi och skapat en hel annan inlevelse och gripande story i majoriteten av sina spel och skippat sitt "copy and paste"-koncept så tror jag inte att de haft ett så dåligt rykte eller omdöme.

Folk älskar också rätt typ av buggar, det är sånt som gör spelet minnesvärt eller att lätt kunna modifiera spelet till en helt annan upplevelse genom att flytta ett kommatecken i en enkel textfil.

Vem minns inte GTA IV:s "Swingset of death" eller att sätta alla fordons friktion som negativ i handling.cfg för att skapa ett totalt trafikkaos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naaw:

Hoppas det blir ännu ett konsolspel i första hand. Annars blir det inget köpt från mig.

hoppas de ej släpper på playstation om så blir det ett köp. ogillar konsoll spel överlag det enda de tillförde var att moral polisen fick fnatt. Anars ganska mediokra spel (ja för testosteron stinna tonåringar så fyllde det en funktion.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

hoppas de ej släpper på playstation om så blir det ett köp

Haha, håller helt med dig. Allt fokus på en Xbox series x version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naaw:

Haha, håller helt med dig. Allt fokus på en Xbox series x version.

sorry uppdaterade mitt inlägg efter att du kommenterat brukar hålla mig från uppdatering om någon svarat

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Där håller jag delvis med dig, men steget från BF2 till BF3 rör sig om halva väntetiden mot vad vi nu är uppe i sedan GTA V. Under Rockstars första 12 års period släppte de 14 GTA-spel, varav 11 som jag själv spelat och funnit rätt underhållande. Nu närmar det sig 12 år mellan 2 spel.

Tänk dig som tonåring, att inte få uppleva releasen och hypen över ett nytt GTA-spel?

Det går att återvända en gammal stöpform om man gör det på rätt sätt. I ett väl gjort spel bryr man sig mindre om sådant som grafiken, realism innebär inte automatiskt underhållning. Där jag upplever att många spelserier tappar är ett ihåligt manus. Om t ex Ubisoft lagt ner mer energi och skapat en hel annan inlevelse och gripande story i majoriteten av sina spel och skippat sitt "copy and paste"-koncept så tror jag inte att de haft ett så dåligt rykte eller omdöme.

Folk älskar också rätt typ av buggar, det är sånt som gör spelet minnesvärt eller att lätt kunna modifiera spelet till en helt annan upplevelse genom att flytta ett kommatecken i en enkel textfil.

Vem minns inte GTA IV:s "Swingset of death" eller att sätta alla fordons friktion som negativ i handling.cfg för att skapa ett totalt trafikkaos?

Nä men så är det ju. Det har ju kommit en hel drös bra spel via Indie-utvecklare då många av dessa tänker i nya fräscha banor. Problemet är att du måste minst göra det nya spelet lika bra eller bättre än föregångaren, och speciellt idag när folk förväntar sig nextgen grafikmässigt sett från AAA-utvecklarna. Jag gissar att rockstar körde RDR2 istället för gta6 pga att nästa spel skall hinna få så stor förvandling så att du kommer tappa hakan när du ser skillnaden mellan 5:an och 6:an. Men det är givetvis min egna spekulation 😊

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Vad det inte Rockstar som sa att spel i framtiden inte kommer ha lika lång story som RDR 2? Utan att det blir expansioner/tillägg. Som på GTA IV.

Ska bli intressant att se om de får igång hypen nu. Som någon redan skrivit. Det har hunnit bli avslaget med så lång tid mellan.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

å jag som som för en vecka sedan installerade och börjat spela Read Dead 2 Story mode (inte spelat online en sekund än så länge) xD

har ägt Red Dead 2 på Steam länge, men de var inte förns nu jag kom igång å spela RD2, å så kommer RockStar å avslöjjar nästa GTA! xD

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.