Valve avtäcker Steam Deck med OLED-skärm

Permalänk
Melding Plague

Valve avtäcker Steam Deck med OLED-skärm

En ny och större bildskärm med OLED-panel, kraftigt förbättrad batteritid och krympt tillverkningsprocess för systemkretsen står på menyn för den uppdaterade spelmaskinen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så trevligt! Hade faktiskt räknat med ett högre pris när jag såg rubriken... Finns ingen anledning att köpa den gamla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Så trevligt! Hade faktiskt räknat med ett högre pris när jag såg rubriken... Finns ingen anledning att köpa den gamla nu.

Jo, om man har en tajt budget och köper nu när priserna är rabatterade. Annars nej. Nya OLED är ju bättre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Snyggt !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nej jag behöver inte, nej jag behöver inte, NEJ. JAG BEHÖVER INTE!

Satan vilken villhöver pryl 😭

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

90 hz med

Permalänk
Medlem
Permalänk
Snusfri

Fortfarande på tok för liten skärm.
Då är Lenovo Legion Go betydligt mer intressant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Så trevligt! Hade faktiskt räknat med ett högre pris när jag såg rubriken... Finns ingen anledning att köpa den gamla nu.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jo, om man har en tajt budget och köper nu när priserna är rabatterade. Annars nej. Nya OLED är ju bättre.

Alltså, vad de presenterat är väl just att:

* Den gamla mittenmodellen med LCD har prissänkts för att bli ny instegsmodell, övriga modeller finns framöver bara med OLED
* Nuvarande lager av andra LCD-modeller säljs av till nedsatt pris

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Denna eller Lenovo Legion Go? 🤔

Permalänk
Medlem

OLED, bättre batteritid och högre hz var Nice. 1080p hade varit ännu mer Nice men ändå klart bättre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Då vet man vad man önskar sig i jullklapp.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Äsch jag som precis köpt en!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jaha, då blir det en OLED-deck då. Nu kan jag inte hålla mig längre.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Fortfarande på tok för liten skärm.
Då är Lenovo Legion Go betydligt mer intressant.

Förutom att Legion Go har inget komplett linux-stöd...
Dealbreaker. Inge linux inge gaming.

Lär väl reverse engineeras allt som behövs dock, tex gyro etc. över tid dock.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Tror bestämt att min OG Steam Deck får hamna på SweClockers marknad inom kort, för det är tydligt att jag villhöver en OLED.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ooooh nä men bra julklapp till sig själv!

Permalänk
Medlem

Nice! Gamla skärmen var alldeles för ljussvag att använda utomhus. Trevligt med bättre batteritid också! Känns dock lite onödigt med 90Hz, jag kör oftast 45Hz för att spara batteri..

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av JonasT:

Tror bestämt att min OG Steam Deck får hamna på SweClockers marknad inom kort, för det är tydligt att jag villhöver en OLED.

Jag bjuder en femtedels påse ostbågar.

Nä men nu är det svårt på riktigt. Man kanske ska ha en Steam Deck ändå.

Permalänk
Medlem

Var väldigt sugen att beställa en Steam Deck förr men kom på att jag tyvärr inte har nåt större behov personligen. Spelar mest bara hemma och är jag inte hemma så spelar jag sällan även fast jag har en Switch med mig ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Förutom att Legion Go har inget komplett linux-stöd...
Dealbreaker. Inge linux inge gaming.

Lär väl reverse engineeras allt som behövs dock, tex gyro etc. över tid dock.

Tvärtom för mig i prioritering, Windows mer spel som fungerar och slippa ”jävlas”.
Att kunna köra Xbox Gamepass, Ubisoft m.m
Skulle vara roligt att testa en steamdeck i ”utbildningssyfte” men när jag sätter mig ner för spela ska det bara fungera. 🙂

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Milda makaroner, den här vill jag ha! Speciellt om det skulle gå att byta till OLED på de gamla enheterna. Tror nog att min LCD-variant får kämpa på något år till, dock. Den har använts nästan dagligen sedan jag fick hem den i våras och den gör fortfarande ett sjukt bra jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Jemil:

Var väldigt sugen att beställa en Steam Deck förr men kom på att jag tyvärr inte har nåt större behov personligen. Spelar mest bara hemma och är jag inte hemma så spelar jag sällan även fast jag har en Switch med mig ibland.

Jag använder Decken nästan enbart hemma. Perfekt i sängen eller soffan. Pallar inte spendera en minut till på hemmakontoret och TVn är oftast upptagen. Gillar Decken starkt men kommer inte uppgradera till denna. Inväntar SD2.

Permalänk
Medlem

OLED har ju min gamla trevliga PS Vita som jag köpte 2014 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPasty:

Milda makaroner, den här vill jag ha! Speciellt om det skulle gå att byta till OLED på de gamla enheterna.

Det är olika storlek på skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Det är olika storlek på skärmarna.

Nej tunnare bezels på nya. Själva glaset har samma dimensioner.

Det finns ju redan en tredjepartsskärm med 1080p man kan sätta i original decken. https://www.deckhd.com/

Permalänk
Medlem

Berättade den goda nyheten för min fru och hon rullade ögonen hårdare än på länge. Hon vet vart de barkar hän.

Permalänk
Medlem

Trevlig uppdatering!

Något om Freesync på denna?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841