Äntligen! Halebop fixar mörkt tema på SweClockers

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av swesen:

Ja, för vem vill ha kontrast mellan saker.

Vadå, har man betalat dyrt för en skärm med 500 nits ska man såklart maxa den!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Äntligen och så skönt för ögonen. Snyggt dessutom!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag hoppas detta inte blir permanent, det var riktigt störande att man inte kom till startsidan när man klickade på gubben och nu har man fått en störig knapp med "permareklam"? mitt emellan loggan och länkarna till citat och meddelanden.

Mörkt läge borde vara under inställningar inte ännu en musfälla.

Gubben länkar till "sweclockers.com" igen.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av pålis:

@jreklund Tack för mörkt tema men nu krävs det dubbelt så många klick för att ta sig till profilsidan på mobilen. Hade gärna sett att ni skippar rullgardinsmenyn och bakar in den på profilsidan ist.

Vilken del av din profilsida är det du frekvent vill komma åt? Vi har lite platsbrist på mobilen för att lägga in fler knappar, så det här blev lösningen för att lösa ploblemet.

Permalänk
Skrivet av pålis:

@jreklund Tack för mörkt tema men nu krävs det dubbelt så många klick för att ta sig till profilsidan på mobilen. Hade gärna sett att ni skippar rullgardinsmenyn och bakar in den på profilsidan ist.

håller med på den.

skippa rullgardinerna helt som om de hade nån könsskukdom.

Skrivet av jreklund:

Vilken del av din profilsida är det du frekvent vill komma åt? Vi har lite platsbrist på mobilen för att lägga in fler knappar, så det här blev lösningen för att lösa ploblemet.

när jag iaf klickar på profilbilden/namnet vill jag till min profil bara som det var innan.

resten kan ligga under kugghjulet på profilsidan som alla andra inställningar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Söderbäck:

Det ser ut som att du har mörkt tangentbord i mobilen hehe.
Borde vara IBM model M gul som färgtema på det där tangentbordet

IBM-tangentborden gulnar inte

Föredrar dock samtida Cherry, även de är ganska beständiga mot att gulna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

@jreklund finns det nån anledning till detta? Kopierar mitt förra inlägg:
En sak som är otroligt störande och en omväg gentemot tidigare, är att ens avatar inte tar en till ens profilsida som tidigare direkt. Utan nu krävs det ett extra tryck, vilket känns himla omständigt.
Varför ändrades detta?
Annars, dark mode all the way.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Så himla snyggt! Bra jobbat, och smart att införa arbetsintensiva funktioner med ett samarbete!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OSkar000:

IBM-tangentborden gulnar inte

Föredrar dock samtida Cherry, även de är ganska beständiga mot att gulna.

Pinigt! Jag har dålig koll på dem hehe. My misstake!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Skulle vara skönt om det var mer mörkgrå istället för helt svart faktiskt. Har personligen svårt när bakgrunden osv är helt svart istället för en mer mörkare grå

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Hngh! Så jäkla snyggt men framförallt skönt för ögonen!

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Najs med mörkt läge! 👍

Om jag personligen fick välja så skulle jag vilja skruva ned kontrasten en aning (lite mindre vit text i rubriker osv), men mycket trevligt att det finns mörkt läge inbyggt!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Skulle vara skönt om det var mer mörkgrå istället för helt svart faktiskt. Har personligen svårt när bakgrunden osv är helt svart istället för en mer mörkare grå

Va? Vad har du för märkligt kalibrerad skärm egentligen?

Bodyn är #282828

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@pålis @Rouge of Darkness @RVX Den byggdes om för att få en enhetlig design på alla enheter, för alla våra besökare (gäster som inloggade). Och för att råda bot på de problemen som vi tidigare fått in feedback på som; "Låsa fast huvudmenyn" och svårigheter att hitta "Logga ut"-knappen.

Min fundering kvarstår dock, vad är det ni vill komma åt i profilsidan? Klickar ni direkt vidare till "Mina annonser" eller hur jobbar ni?

Permalänk
Medlem

Bästa som hänt sedan skivat bröd!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Va? Vad har du för märkligt kalibrerad skärm egentligen?

Bodyn är #282828

Just nu på jobbdatorn så den är inte kalibrerad xD

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Just nu på jobbdatorn så den är inte kalibrerad xD

Hehe, då lär du ju se "fel" på andra siter också

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Det där fungerar kanonbra på mobilen med OLED men kräver att en datorskärm med TN/VA/IPS är bra kalibrerad och med avvägd ljusstyrka antar jag.

Vad är det som ska vara problemet med bilden?

Skrivet av Fenrisulvfan:

Alla ändringar är inte av ondo, men att försämra det ljusa läget för att underkasta sig mörkläge maffian är nog inte en bra väg att gå:<Uppladdad bildlänk>

Vit på grå funkar inte direkt bra.

Vad är det med bilden som inte är bra? Ser helt normalt ut både på telefonen, stationära och laptopen?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

@pålis @Rouge of Darkness @RVX Den byggdes om för att få en enhetlig design på alla enheter, för alla våra besökare (gäster som inloggade). Och för att råda bot på de problemen som vi tidigare fått in feedback på som; "Låsa fast huvudmenyn" och svårigheter att hitta "Logga ut"-knappen.

Min fundering kvarstår dock, vad är det ni vill komma åt i profilsidan? Klickar ni direkt vidare till "Mina annonser" eller hur jobbar ni?

Tack för bra svar
För min del klickar jag bara normalt sett på profilsidan som visar aktivitetsbloggen, där jag sen ser vilka trådar som jag jag följer har fått nya inlägg eller ej. Tyckte den fungerade perfekt förut, men nu blir det ett litet extra steg. Knappast hela världen dock

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av jreklund:

@pålis @Rouge of Darkness @RVX Den byggdes om för att få en enhetlig design på alla enheter, för alla våra besökare (gäster som inloggade). Och för att råda bot på de problemen som vi tidigare fått in feedback på som; "Låsa fast huvudmenyn" och svårigheter att hitta "Logga ut"-knappen.

Min fundering kvarstår dock, vad är det ni vill komma åt i profilsidan? Klickar ni direkt vidare till "Mina annonser" eller hur jobbar ni?

komma åt min tråd/inläggs-historik...

det och forumets huvudsida är typ 99.9% av fallen de enda knapparna jag behöver.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jacob:

Det där kriget förlorade vi för länge sen. Låt folk vara smarta och glo in i sin enhet med 100% ljusstyrka.

Jag känner mig personligt anfallen..

Tricket är att köra mörker-tema OCH 400+ nits in i ögonen

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jreklund:

@pålis @Rouge of Darkness @RVX Den byggdes om för att få en enhetlig design på alla enheter, för alla våra besökare (gäster som inloggade). Och för att råda bot på de problemen som vi tidigare fått in feedback på som; "Låsa fast huvudmenyn" och svårigheter att hitta "Logga ut"-knappen.

Min fundering kvarstår dock, vad är det ni vill komma åt i profilsidan? Klickar ni direkt vidare till "Mina annonser" eller hur jobbar ni?

Jag förstår designvalet - och känner väl inte så starkt för det ena eller det andra här ;).
Mer än då att det är fina uppgraderingar som gjorts. Thanks!

Men jag kan svara på hur jag använder profilsidan iaf.
Jag kollar gärna i trådar jag nyligen skrivit i. Om det hänt mer i de trådar jag nyss interagerat eller fått svar i.
Här är profilsidan rätt bra. Den har loggen på de trådarna. Så den klickar jag in på vädigt ofta faktiskt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

"Plötsligt händer det"

Permalänk
Medlem

Tack Halebop, första "reklamen" eller motsvarande, på Swec eller andra platser, som jag uppskattat. Tack!

Permalänk
Medlem

Hade man redan tack vare browsern. Men tack ändå!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Äntligen slipper jag bli temporär blind när man besöker sweclocker, tackar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av RVX:

För min del klickar jag bara normalt sett på profilsidan som visar aktivitetsbloggen.

Skrivet av Rouge of Darkness:

komma åt min tråd/inläggs-historik...

Skrivet av Söderbäck:

Jag kollar gärna i trådar jag nyligen skrivit i. Om det hänt mer i de trådar jag nyss interagerat eller fått svar i.
Här är profilsidan rätt bra. Den har loggen på de trådarna. Så den klickar jag in på vädigt ofta faktiskt.

Tack, då har jag koll på vad ni saknar. Då var det inget vi direkt kunde lägga till i undermenyn för att lösa det problemet. Personligen har jag aldrig använt den och inget som vi uppmärksammade i våra interna tester. Alla vi verka använda "Följlda trådar" och "Citat" för de funktionerna.

Vi får lov att klura på saken och återkomma.

Permalänk
Medlem

Nästa projekt: Fixa bredden på sidan så det går att nyttja mer än 1/3 av skärmen?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Tack Halebop! Även skönt att Dark-läget inte enbart går på systeminställningarna i Windows.

I macOS och iOS/iPadOS kör jag alltid med Dark Mode, men i Windows 10 känns det läget fortfarande lite trasigt.

Permalänk
Medlem

Äntllgen! Vilken fantastisk överraskning.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4