Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej! Sponsormeddelandet är inget som kommer att ligga kvar för evigt. Om av/på för dark mode kommer att finnas kvar har vi inte fattat något beslut om, vi släppte den igår som sagt.

Jag kan tyvärr inte replikera det avståndet trådskaparen får mellan sponsormeddelandet och logotypen, där skulle jag behöva mer information om webbläsare och storlek på webbläsarfönstret.


Det här är minsta avståndet när vi renderar ut texten intill ikonerna.

<Uppladdad bildlänk>

Det här är minsta avståndet när vi renderar "Dark mode"-blocket och byter till mobilsidan.

<Uppladdad bildlänk>

Kan det ha med upplösningen på hens skärm? Tänker mindre än 1080p?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av jnsson:

Kan det ha med upplösningen på hens skärm? Tänker mindre än 1080p?

Första bilden jag tog är på en storlek om ca 1010 pixlar bred skärm. Och är vad man kommer att se på en 1024x768 skärm, ifall man kör retro-läge. Vill man vara extra retro med 800x600, så ser man det som mitt andra alternativ. Då hemsidan är responsiv är det bara att minska fönstret för att själv uppleva hur headern anpassar sig.

Permalänk
Medlem

Att snabbt och enkelt kunna komma åt en så viktig funktion som ljust eller mörkt tema är nog väldigt viktigt för många. Knappen bör ligga ungeför där den ligger, många andra web gränsnitt och siter har den på liknande ställen , just därför.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Att snabbt och enkelt kunna komma åt en så viktig funktion som ljust eller mörkt tema är nog väldigt viktigt för många. Knappen bör ligga ungeför där den ligger, många andra web gränsnitt och siter har den på liknande ställen , just därför.

Grundinställningen är att följa enhetens inställning...

Permalänk
Medlem

Herregud vilket ickeproblem. Kan vara det mest obefogat kränkta inlägget jag någonsin sett på denna webbsida.

Tror tyvärr inte det är i nyllet den här spaken du talar om befinner sig, TS. Den befinner sig i någon annan kroppsdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Grundinställningen är att följa enhetens inställning...

Jo, det ser jag, men där finns också många undantag på det. Speciellt om det ger ett dåligt resultat. Vissa siter är helt enkelt bättre med ljust tema om det mörka är dåligt på olika sätt. Men det är givetvis väldigt individuellt.

Visa signatur