Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Har det också lite buggigt. I soundbaren har jag en Chromecast Ultra och TV:n är en Philips från 2017. Oftast (alltid?) när jag slår igång en castning och soundbar + TV startar, så får jag "ingen signal" på TVn. Rätt ingång är vald och det spelar ingen roll om jag växlar ingång på TV eller soundbar. Lösningen är alltid att slå igång castningen i appen på mobilen igen.

Tidigare, innan jag köpte soundbaren så hade jag CC inkopplat till TV och sedan en Onkyo-förstärkare. Funkade klockrent då...

Har du testat med firmware-uppdateringen som släpptes 14 november (version 1004)? Går att uppdatera antingen via USB (brukar vara på undersidan eller baksidan av soundbaren) eller via Wi-Fi om man ansluter soundbaren till deras SmartThings-app.

https://www.samsung.com/se/support/model/HW-Q995C/XE/

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ursäkta , det har säkert tagits upp tidigare. Efter hur lång tid fick ni bekräftelse på genomförd recension på hemsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Har du testat med firmware-uppdateringen som släpptes 14 november (version 1004)? Går att uppdatera antingen via USB (brukar vara på undersidan eller baksidan av soundbaren) eller via Wi-Fi om man ansluter soundbaren till deras SmartThings-app.

https://www.samsung.com/se/support/model/HW-Q995C/XE/

Tror jag har autouppdatering på, men har inte slagit igång någon cast de senaste två dagarna. Ska kolla hur det ter sig nu
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Ursäkta , det har säkert tagits upp tidigare. Efter hur lång tid fick ni bekräftelse på genomförd recension på hemsidan?

Fick den inte alls, fick en bekräftelse om att den skulle komma upp senare men aldrig att den kommit upp. Så jag letade upp den på hemsidan och tog en skärmdump på den och första mailet man fick och laddade upp och det verkade duga för bonusprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Tråkigt att de missade det, du bör få det beviljat genom att påvisa datumet på din orderbekräftelse. Får hålla tummarna att det går vägen nästa gång. 👍

Ja nu blev den godkänd den här gången som tur var!

Verkar som att screenshot på mobilen var mer lättlästa för granskarna än de från datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Tror jag har autouppdatering på, men har inte slagit igång någon cast de senaste två dagarna. Ska kolla hur det ter sig nu
Tack!

Jag skulle inte nödvändigtvis räkna med att du får senaste direkt. Om jag minns rätt släpper de ibland firmware tidigare för manuell installation, innan denna rullas ut till alla. Det är dock möjligt att jag eventuellt blandar ihop den biten med hur LG gör.

Bäst är nog att helt enkelt kolla vilket version du kör. Det brukar finnas en knappkombination för att få detta att skrivas ut på den lilla displayen. Kan säkert också stå direkt i appen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Click & collectare som hämtade det otroligt otympliga paketet i den lokala butiken i tisdags. Imponerande av Power att den till slut levererades, trodde verkligen inte på det. Behöver ha några slimmade väggfästen för surroundhögtalarna sen är jag good-to-go. Har skickat in för bonusprodukten, dock inte fått nån bekräftelse än men det verkade ju kunna ta några dagar. Kan dock tycka det är konstigt det inte ens kommer en autobekräftelse att den kommit fram.

Hämtade du din själv? Min är också framme men vet inte om jag kommer orka lyfta den själv in i bilen. Men antar att man kan låna en sån kärra och sen kan man nog lyfta paketet från den in i bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hämtade du din själv? Min är också framme men vet inte om jag kommer orka lyfta den själv in i bilen. Men antar att man kan låna en sån kärra och sen kan man nog lyfta paketet från den in i bilen.

Ja, jag hämtade min själv. Den är som sagt rätt otymplig och "subban" gör att lådan är lite snedbelastad. Fanns vagn i min butik som jag använde för att köra fram den till bilen. Jag kan tycka att du kan be om hjälp av nån i personalen annars

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

~48 timmar för att få godkänt från Aditro kampanj. Körde på orderbekräftelsen från min annullerade click & collect order istället för kvittot från min nya hemleverans order. Screenshot på mailet från Samsung där dem ber en att bekräfta sin recension var nog.

Permalänk
Medlem

9490:- genom Benify (eller Samsung själva kanske?).

Edit: Behövs inte Benify. Lägger man med sin kod på -800kr är det 8690:-, billigare än Power! https://www.samsung.com/se/multistore/se_exclusives/pd.HW-Q99...-

Permalänk
Skrivet av dozix:

~48 timmar för att få godkänt från Aditro kampanj. Körde på orderbekräftelsen från min annullerade click & collect order istället för kvittot från min nya hemleverans order. Screenshot på mailet från Samsung där dem ber en att bekräfta sin recension var nog.

Behövde du skicka in kvitto också eller räckte det med orderbekräftelse?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

9490:- genom Benify (eller Samsung själva kanske?).

Edit: Behövs inte Benify. Lägger man med sin kod på -800kr är det 8690:-, billigare än Power! https://www.samsung.com/se/multistore/se_exclusives/pd.HW-Q99...-

Hänger inte med, detta verkar vara en EPP-länk som kräver ett specifikt sådant konto / access, right?
Då är det nog inte ett generellt tips för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hänger inte med, detta verkar vara en EPP-länk som kräver ett specifikt sådant konto / access, right?
Då är det nog inte ett generellt tips för alla.

Det är nog bara att signa upp som Samsung Member så får man tillgång till det reducerade priset. Här är vanliga länken utan inloggning: https://www.samsung.com/se/audio-devices/soundbar/q990c-black...

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta en bra inställning för uppspelning av musik via Spotify. Om jag har standard mode låter limpan fyllig och bra men jag får inget ljud från satelliterna. Om jag har adaptive eller surround så spelas det även via dem med ljudet blir tunnare och mer burkigt. Finns det inget sätt att spela upp ljudet utan massa pålagda effekter i limpan och att satelliterna bara återspeglar samma ljud för att förstärka ljudbilden?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Behövde du skicka in kvitto också eller räckte det med orderbekräftelse?

Bara orderbekräftelsen. Hos Power så ser man ingen skillnad. Står inte orderbekräftelse på den utan bara "Kvittonr xxxxxxxxxx" högst upp.

Permalänk
Skrivet av dozix:

Bara orderbekräftelsen. Hos Power så ser man ingen skillnad. Står inte orderbekräftelse på den utan bara "Kvittonr xxxxxxxxxx" högst upp.

Vad hittar du den? Min order blev annulerad, blev din också det? Mitt mail står det bara orderbekräftelse, din reservation är klar för upphämtning osv i.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Har försökt hitta en bra inställning för uppspelning av musik via Spotify. Om jag har standard mode låter limpan fyllig och bra men jag får inget ljud från satelliterna. Om jag har adaptive eller surround så spelas det även via dem med ljudet blir tunnare och mer burkigt. Finns det inget sätt att spela upp ljudet utan massa pålagda effekter i limpan och att satelliterna bara återspeglar samma ljud för att förstärka ljudbilden?

Undrar samma. Manualen säger att om du använder surroundsystem så mixas det om. Är enda chansen att köra något spår med atmos ljud för att få det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vad hittar du den? Min order blev annulerad, blev din också det? Mitt mail står det bara orderbekräftelse, din reservation är klar för upphämtning osv i.

Klicka på "Se din order" för att komma till ordern på Powers hemsida och där finns "ladda ner kvitto" så får du en PDF.

Permalänk
Skrivet av dozix:

Klicka på "Se din order" för att komma till ordern på Powers hemsida och där finns "ladda ner kvitto" så får du en PDF.

Där står bara Order annulerad och finns ingen ladda ner kvitto knapp tyvärr.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Går det att koppla ytterligare satelliter till ljudsystemet? Om jag vill ha någon högtalare ytterligare för att sprida musik i rummet vid behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoomes:

Går det att koppla ytterligare satelliter till ljudsystemet? Om jag vill ha någon högtalare ytterligare för att sprida musik i rummet vid behov.

nej.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoomes:

Går det att koppla ytterligare satelliter till ljudsystemet? Om jag vill ha någon högtalare ytterligare för att sprida musik i rummet vid behov.

Skrivet av Gilgamesh:

Men det går att gruppera i google och chromecasta till yttilgare högtalare för musik.

Permalänk
Medlem

Behöver hitta några bra väggfästen till bakre högtalarna. Någon som har tips på vettiga?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

9490:- genom Benify (eller Samsung själva kanske?).

Edit: Behövs inte Benify. Lägger man med sin kod på -800kr är det 8690:-, billigare än Power! https://www.samsung.com/se/multistore/se_exclusives/pd.HW-Q99...-

Vad är det för kod du har på 800kr?

Edit, signade upp på nyhetsbrevet, men den koden på 10% fungerade inte på det köpet för mig. Var det den koden du använt?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Vad är det för kod du har på 800kr?

Edit, signade upp på nyhetsbrevet, men den koden på 10% fungerade inte på det köpet för mig. Var det den koden du använt?

gå till Samsung members app. välj sedan "kolla in våra exklusiva erbjudanden" och du kan få kupong-koden.

Permalänk
Medlem

Får erkänna att jag intialt vart inne på att sälja soundbaren för att behålla extraprodukten men nu börjar jag bli sugen på att behålla den. Dock inte packat upp ännu.

Va tycker ni om den? Enda erfarenhet jag har av soundbar är sonos beam med 2st play 1:or. Hur står den sig tex mot dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

gå till Samsung members app. välj sedan "kolla in våra exklusiva erbjudanden" och du kan få kupong-koden.

Missa o gå in igår, men tack!
Måste börja lära mig att alla rabatter ligger i apparna nu för tiden.
Priset via benify är kvar, men fungerar inte längre med rabattkoden tyvärr =/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Behöver hitta några bra väggfästen till bakre högtalarna. Någon som har tips på vettiga?

Jag har använt dessa till mina i ett år nu, jättenöjd.
https://www.amazon.se/Vogels-V%C3%A4ggf%C3%A4ste-F%C3%B6rmont...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag har använt dessa till mina i ett år nu, jättenöjd.
https://www.amazon.se/Vogels-V%C3%A4ggf%C3%A4ste-F%C3%B6rmont...

Ah, härligt att höra. Beställde dem igår faktiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Jag har använt dessa till mina i ett år nu, jättenöjd.
https://www.amazon.se/Vogels-V%C3%A4ggf%C3%A4ste-F%C3%B6rmont...

Är det 1 eller 2-pack? Står "2 brackets" och visar två på bilden, så gissar två?