Microsoft lanserar ”Windows App” – samlar fjärr-PC av olika slag

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar ”Windows App” – samlar fjärr-PC av olika slag

Med ett nytt program för Windows och Mac samt en mobilapplikation kan användare komma åt fjärrdatorer via bland annat Windows 365 och Remote Desktop.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tydligt namn.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dags att avinstallera mRemoteNG då! /s

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hade ju inte skadat med en molnpc inbakat i Office365-sviten man betalar en massa penningar för, hade vart riktigt nice att kunna komma åt vart man än är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Hade ju inte skadat med en molnpc inbakat i Office365-sviten man betalar en massa penningar för, hade vart riktigt nice att kunna komma åt vart man än är.

Går ju lösa för 30kr i månaden i valfri molntjänst...?(eller gratis om du gillar Oracle)

Men ja, det är framtiden. Tyvärr

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Det känns som Remote Desktop Applikation, som typ alla Ms nördar har använt. Det stora problemet med den ovanför var licenskostnad, RDP cals. Hade folk kunnat göra det på deras vanliga licens, kanske windows home så hade det varit mer utbrett. Sedan går det slänga på en kryptering, men typ 100% kör med en med vpn ovanför som de litar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Hade ju inte skadat med en molnpc inbakat i Office365-sviten man betalar en massa penningar för, hade vart riktigt nice att kunna komma åt vart man än är.

Windows 365 Cloud PC finns ju redan sen något år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Håller på att byta ut Citrix XenApp mot Azure Virtual Desktop på jobb. Detta låter intressant.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Vad bra att det fungerar på mac men inte på windows! Jag som tänkte prova det nu i helgen.

Visa signatur

Ok grabbar, vad e fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Tydligt namn.

Lätt att googla med, får så himla många relevanta träffar.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Från MS har jag bara använt det som är inbyggt Win Pro, Remote Desktop. Finns det något annan grafisk anslutning som är snabbare/bättre?

Permalänk
Skrivet av Frux:

Från MS har jag bara använt det som är inbyggt Win Pro, Remote Desktop. Finns det något annan grafisk anslutning som är snabbare/bättre?

Bättre är en definionsfråga. det som är problem med RDP är att få ut grafikprestanda, nej jag pratar inte om spel, utan endast interface i applikationer laggar.
Jag har testat en drös olika, men inte sett någon likastabil som RDP, speciellt inte om man vill logga in med flera användare samtidigt där varje användare får sin egen skrivbord.
*edit*
Jag minns ej detaljerna. Men jag vill minnas att vid RDP (default) så kan man ha hur kraftigt eGPU som helst, denna eGPU kommer dock inte användas och allt går segt.

Den där Citrix alla vurmar över så är det ingen svenssonlösning, jag tycker heller inte den är så bra.