Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat klart RdR2 så har man nu begett sig till watch dogs legion, enbart spelat 2h men började me prelude (dlcn) och även spelat med dottern lego Harry Potter 1-4 och paw patrol...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Super mario bros wonder, kört genom mainstoryn och nu är det klara alla banor som jag missat och en del samlande kvar, väldigt kreativt där varje bana är väldigt olik den andra med mängder av gimmicks, skoj.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Smasher89:

Super mario bros wonder, kört genom mainstoryn och nu är det klara alla banor som jag missat och en del samlande kvar, väldigt kreativt där varje bana är väldigt olik den andra med mängder av gimmicks, skoj.

Yeah, det blir nog köp av Wonder asap. Orimligt mycket folk som verkar gilla det.

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2 (PC).

Permalänk
Medlem

Prövade precis lite CS:Go 2 på min potatis.
Gick att spela, men på gränsen.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Snusfri

Blivit lite CS2, inväntar custom maps eller verktyg så man kan göra egna, lite tört med bara 8st rätt generiska.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Blivit lite CS2, inväntar custom maps eller verktyg så man kan göra egna, lite tört med bara 8st rätt generiska.

Vi brukar mest spela Armrace och Flying scoutsman så det är lite trist nu när ingen av dom finns.

Jag har nyligen börjat RDR2, gillar verkligen världen och spenderar mer tid på att bara roama runt och upptäcka än att göra main quests, kommer nog vara kvar i chapter 2 väldigt länge

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Mr Steed:

Vi brukar mest spela Armrace och Flying scoutsman så det är lite trist nu när ingen av dom finns.

Jag har nyligen börjat RDR2, gillar verkligen världen och spenderar mer tid på att bara roama runt och upptäcka än att göra main quests, kommer nog vara kvar i chapter 2 väldigt länge

CS2 = Cities Skylines 2

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

CS2 = Cities Skylines 2

Haha, ja när jag läser igen förstår jag ju det.
Men det stämde så nära in på Counter Strike 2, det är ju dock 9 banor som finns men väntar vi på custom maps där med

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Började med Robocop: Rogue City idag. Älskade Terminator: Resistance skarpt från samma utvecklare så blev ett ganska givet köp. Ganska udda myskänsla att spela detta, trots sättet som vår vän Robocop faktiskt tar sig fram i spelvärlden. Gillar speciellt skjutandet, rätt slafsigt och bra. Hade nog nästan föredragit ett läge där man typ hade vågor av brottslingar att skjuta av non-stop. Men men, kampanjen känns rätt hyffsad så här långt. AAA-klass? Njäe. Men riktigt mysig AA-klass, eller vad nu detta egentligen ska klassas som. Gillar man framförallt filmen och 80-talsfilm med dystopi och annat mys så rekommenderas det rätt varmt för min del. Och speciellt om man gillade just Terminator: Resistance.

Troligen ett av årets intressantaste spel för min del. Kommer nog komma in ganska högt bland årets titlar. Men vi får se när spelet väl är genomspelat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Har börjat spela Lineage 2 igen när jag äntligen hittade en bra server.

Permalänk
Medlem

Blev nyligen klar med Alan Wake 2 och spelar nu WRC 23 och Robocop. Robocop är riktigt roligt och en av årets största överraskningar.

Permalänk
Medlem

Snart spelat ut Lords of the fallen på PS5, blir Alan wake 2 sen!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Köttar på med Alan Wake II för tillfället och hitills är det kanske det mest stämningsfulla jag spelat på mycket länge.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig och köpte robocop rouge city och det är ju riktigt röjigt och kul, underskattat i min bok.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Hedersmedlem

Jag började spela The Last of Us, men hade ett sug efter att testa Ori and the Will of the Wisps igen, denna gång på OLED med HDR, samt med kontroller istället för datorskärm med tangentbord+mus. Det är helt fantastiskt vackert alltså, och med den sortens grafik det har kommer det sannolikt se fantastiskt vackert ut om 20 år också!

Det är nog fan det bästa spelet jag har kört. Känslan är helt fantastisk, bara att röra sig över nivåerna är roligt nog att underhålla rätt länge.
Har redan klarat det tre gånger förut. Har dock inte orkat komma till att låsa upp exakt 100% tidigare för att man måste köpa alla shards, alla uppgraderingar osv, vilket tidigare har krävt en massa grinding.
Nu kör jag konstant med en shard som gör det klart svårare (fiender gör 70% mer skada och har 70% mer HP), men man får dubbelt så mycket "pengar" (spirit light) från varje fiende.
Det blir lite som en ytterligare svårighetsgrad.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Diablo 4, Forza Motorsport, lite RDR2 (varvat det 3 gånger så rider mest runt och utforskar mer för att nå 100 %) och lite Warzone när man blir sugen på det, så rätt så blandat

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Baldurs gate 3 dagligen sen release. Bästa spelet jag spelat.

Permalänk
Medlem

Factorio, Disgaea 7, Cities Skylines 2 och Satisfactory.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag började spela The Last of Us, men hade ett sug efter att testa Ori and the Will of the Wisps igen, denna gång på OLED med HDR, samt med kontroller istället för datorskärm med tangentbord+mus. Det är helt fantastiskt vackert alltså, och med den sortens grafik det har kommer det sannolikt se fantastiskt vackert ut om 20 år också!

Det är nog fan det bästa spelet jag har kört. Känslan är helt fantastisk, bara att röra sig över nivåerna är roligt nog att underhålla rätt länge.
Har redan klarat det tre gånger förut. Har dock inte orkat komma till att låsa upp exakt 100% tidigare för att man måste köpa alla shards, alla uppgraderingar osv, vilket tidigare har krävt en massa grinding.
Nu kör jag konstant med en shard som gör det klart svårare (fiender gör 70% mer skada och har 70% mer HP), men man får dubbelt så mycket "pengar" (spirit light) från varje fiende.
Det blir lite som en ytterligare svårighetsgrad.

Ori är fantastiskt kul och trevligt, försöker inte kasta skit på det, men vill tipsa om Hollow Knight om du inte provat det. Int elika färgstark grafik, men ändå väldigt snyggt, tightare kontroller och framför allt högre svårighetsgrad.

Jag älskade Ori and the Blind Forest, spelade igenom det flertalet gånger när det kom, men kunde inte riktigt hitta tillbaka till will o the wisps när det kom efter att ha kört för mycket Hollow Knight. Kämpade mig igenom Ori bara för att, men längtade ofta tillbaka till HK.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klirre:

Ori är fantastiskt kul och trevligt, försöker inte kasta skit på det, men vill tipsa om Hollow Knight om du inte provat det. Int elika färgstark grafik, men ändå väldigt snyggt, tightare kontroller och framför allt högre svårighetsgrad.

Jag älskade Ori and the Blind Forest, spelade igenom det flertalet gånger när det kom, men kunde inte riktigt hitta tillbaka till will o the wisps när det kom efter att ha kört för mycket Hollow Knight. Kämpade mig igenom Ori bara för att, men längtade ofta tillbaka till HK.

Hm, jag kanske får testa det igen. Jag har kört Hollow Knight några timmar men fastnade inte för det på samma sätt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hm, jag kanske får testa det igen. Jag har kört Hollow Knight några timmar men fastnade inte för det på samma sätt.

Det är lite segt i början, men när man kommer till City of Tears öppnar spelet verkligen upp. Testa gärna en gång till när du känner för det 🙂

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

The Invincible.
Spännande spel. Helt klart i stil med Firewatch fast (retro)Sci-Fi.
Tydligen finns det 11 slut! Klarade det nyss och mitt slut var värsta cliffhangern. Precis när något skulle hända började eftertexterna rulla. Hmm. Kanske kommer uppföljare? Det är baserat på en bok vet jag men tror inte den slutar såhär abrupt.
Anyway. Bra spel men lite väl avskalat ibland. Repeterande texturer och ganska simpel grafik.

Jämfört med Fort Solis som är typ 100ggr snyggare och kostar mindre. Dock är The Invincible en bättre berättelse helt klart.

Permalänk
Medlem

Risk of Rain Returns... ett riktigt kul roguelite. Jag har aldrig spelat originalet eller tvåan men har varit sugen på ettan ett tag nu så det var tur en remaster av det kommit ut nu

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Varit sjuk under lite mer än en vecka så blev en återkomst till Vampire Survivors.
Tyvärr lite för mycket.

Permalänk
Medlem

Är inne på slutspurten av det fantastiska The Talos Principle II.
Enkel anledning till att jag spelar just det; föll pladask för det första spelet när det kom 2014.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox 360 | C64 |

Permalänk
Medlem

Hittade detta spelet av en slump.

We Who Are About To Die.

Hur kul som helst, fast det är early access.
"EN SISTA OMGÅNG" KL 0300

Ser verkligen fram emot hur detta ska utvecklas skulle det finnas MP skulle det var riktigt kul! Men vem vet, kanske i framtiden:)

https://jordylakiere.net/WeWhoAreAboutToDie-Game

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Disco Elysium. Det är första gången och jag älskar det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Just nu är det en blandning mellan Dota2, Counter-Strike 2, World of Warcraft, Diablo 4, Cities Skylines 2 och Path of Exile.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Precis börjat med Final Fantasy VII: Remake (PS4)

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |