Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av blind_lie_:

Jag sitter på en i7-7700HQ och nvidia 1060, spelar på 1440p skärm med max settings och får ut typ 130fps i league

edit. Tar tillbaka det, sitter snarare på 80fps. 130 var innan creeps spawnat

League är mest CPU intensivt.
Ju högre single-core speed ju högre FPS 👍.
Efter 240FPS så börjar league clienten frame skippa, och din gubbe kommer hoppa runt (clientside).

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

För den som missa och var nyfiken på vilka deals inet hade:

https://imgur.com/a/aEUrIxn

Länk - https://www.inet.se/kampanj/7959/swecxlusive-2023?sortColumn=...

Giltig och uppe till midnatt idag.

Glömmer alltid bort att man måste köpa saker först o tänka sen så missade 5800x3d men den försvann på typ 10 sekunder :')
DDR5 kitet hade nog inte varit helt fel heller. CL36 iofs, men galet bra pris.

Argh, hade 5800x3d + 32GB DDR4 i kundvagnen och klickande på köpknappen på typ 10s men fick ett felmeddelande om att minnena "Kan endast köpas via webbshoppen" eller något liknande som gjorde att köpet inte kunde genomföras. När jag väl hade fått bort dem ur kundvagnen var proppen redan slut :'(

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Argh, hade 5800x3d + 32GB DDR4 i kundvagnen och klickande på köpknappen på typ 10s men fick ett felmeddelande om att minnena "Kan endast köpas via webbshoppen" eller något liknande som gjorde att köpet inte kunde genomföras. När jag väl hade fått bort dem ur kundvagnen var proppen redan slut :'(

Du var inte ensam om det😕

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

https://store.netgear.se/product/A8000-100PES A8000 är nedsatt litegrann, historiskt relativt bra pris även om det inte rör sig om så många SEK. Ska bli intressant att se om går att få att fungera på pre 6.4-kernel (libreelec), workarounden ser inte svår ut men no guarantees. I annat fall har jag en annan maskin som kan komma att behöva trådlöst. Förhoppningen är iaf att rulla ihop den platta tp-kabeln igen. NUCar är fina men jag vill inte påstå att de naturligt har världens bästa trådlöst

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

https://store.netgear.se/product/A8000-100PES A8000 är nedsatt litegrann, historiskt relativt bra pris även om det inte rör sig om så många SEK. Ska bli intressant att se om går att få att fungera på pre 6.4-kernel (libreelec), workarounden ser inte svår ut men no guarantees. I annat fall har jag en annan maskin som kan komma att behöva trådlöst. Förhoppningen är iaf att rulla ihop den platta tp-kabeln igen. NUCar är fina men jag vill inte påstå att de naturligt har världens bästa trådlöst

Jädrar vilken dålig photoshop-bild de satt ihop där, den är till och med fel. Finns ingen kontakt på en magic keyboard för ipad där xD

https://store.netgear.se/images/thumbs/0002870_axe3000-usb-30...

Gällande enheten har jag ingen åsikt om däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Argh, hade 5800x3d + 32GB DDR4 i kundvagnen och klickande på köpknappen på typ 10s men fick ett felmeddelande om att minnena "Kan endast köpas via webbshoppen" eller något liknande som gjorde att köpet inte kunde genomföras. När jag väl hade fått bort dem ur kundvagnen var proppen redan slut :'(

Yeah, tänkte köpa mig en 5800x3d men satan i gatan vad fort skiten försvann.

Köpte totalt nedan:

1tb kingston
ifixit kitet

1000w TUF psu - tror jag ska dock kontakta dom och annulera PSU då jag har SF750 och behöver nog egentligen inte annat PSU. Läste också en del att den kan strula med fläkt o skit, och jag är så jäkla ljudkänslig.

Blir nog o returnera PNY CS3040 som jag köpte ifrån Elgiganten o köra på kingstonen istället. Skönt också o ha datorkomponenter ifrån inet istället, enkelt o göra med om något skulle strula.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

För den som missa och var nyfiken på vilka deals inet hade:

https://imgur.com/a/aEUrIxn

Länk - https://www.inet.se/kampanj/7959/swecxlusive-2023?sortColumn=...

Giltig och uppe till midnatt idag.

Glömmer alltid bort att man måste köpa saker först o tänka sen så missade 5800x3d men den försvann på typ 10 sekunder :')
DDR5 kitet hade nog inte varit helt fel heller. CL36 iofs, men galet bra pris.

Sjabblade bort CPU men framförallt DDR5-kittet genom lite tvek på CL. Blev SSD och Mobo som grund till bygget jag påtar på dock.

Till er som reggade er i tävlingen men inte stannade streamen ut ska det dimpa ner en värdekod på 100kr i mailen. Dropsen känns lovande inför torsdag också då vi jobbar in en schysst GPU runt 6700 xt-trakten.

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Yeah, tänkte köpa mig en 5800x3d men satan i gatan vad fort skiten försvann.

Köpte totalt nedan:

1tb kingston
ifixit kitet

1000w TUF psu - tror jag ska dock kontakta dom och annulera PSU då jag har SF750 och behöver nog egentligen inte annat PSU. Läste också en del att den kan strula med fläkt o skit, och jag är så jäkla ljudkänslig.

Blir nog o returnera PNY CS3040 som jag köpte ifrån Elgiganten o köra på kingstonen istället. Skönt också o ha datorkomponenter ifrån inet istället, enkelt o göra med om något skulle strula.

Ja, det var helt galet vad den gick snabbt. Klickade hem Asus-kylaren men kan inte bestämma mig för om det är värt det?🤔 Sitter på en Cooler Master Masterliquid ML240L i dagsläget som jag isf tänkte avyttra.

Permalänk
Medlem

Nu skulle jag inte handla något själv från Inet så jag blev inte själv drabbad, men jag kommer inte ifrån att jag tycker allt blir lite skevt nånstans. Just att det blir en sådan hets att många hellre köper än att inte köper just för att man har ganska exakt 2,5s på sig att fundera. Sedan ångrar man sig och skickar tillbaka. Samtidigt sitter det någon och ska bygga en dator och hinner inte ens klicka sig till kassan innan allt är slutsålt för att man lade till 4 produkter istället för 1. Missförstå mig rätt. Jag tycker Inet är en sjukt bra butik och har väldigt bra erbjudanden. Men jag kan tänka mig själv hur frustrerande det skulle kunna vara om man plockat ihop grejer, kommer till kassan och så har någon produkt tagit slut för att någon annan panikhandlat och inte ens vet om de vill ha grejerna.

Permalänk

Men produkterna som var med på streamen hade ett eget artikelnummer, så om man hade en artikel från "ordinarie" sortiment i sin kundkorg så ska inte det ha påverkats av streamens drops.
Så förstod jag det som i alla fall.

Sjukt nöjd med min första stream även om inte allt jag hoppades på dök upp.

§9 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Men jag kan tänka mig själv hur frustrerande det skulle kunna vara om man plockat ihop grejer, kommer till kassan och så har någon produkt tagit slut för att någon annan panikhandlat och inte ens vet om de vill ha grejerna.

Jo, väldig frustrerande. Ungefär så har det gått för mig varje gång. Åt andra sidan har jag ju sparat ofattligt mycket pengar på att missa alla deals 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

För den som missa och var nyfiken på vilka deals inet hade:

https://imgur.com/a/aEUrIxn

Länk - https://www.inet.se/kampanj/7959/swecxlusive-2023?sortColumn=...

Giltig och uppe till midnatt idag.

Glömmer alltid bort att man måste köpa saker först o tänka sen så missade 5800x3d men den försvann på typ 10 sekunder :')
DDR5 kitet hade nog inte varit helt fel heller. CL36 iofs, men galet bra pris.

Jäklar vilket bra pris på 990 Pro 4TB. Köpte för 1 månad sen från Inet för 3790:- och dom hade det för 2499:-. Gick slut snabbt antar jag.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Sjukt att 5800x3d sålde slut så fort även i år.
De hade ju exakt samma cpu förra året för samma pris

Webhallen hade väl efterföljaren 7xxx x3d för typ samma pris förra året.
De kanske har det även i år på deras swec + webhallen stream.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sjukt att 5800x3d sålde slut så fort även i år.
De hade ju exakt samma cpu förra året för samma pris

Webhallen hade väl efterföljaren 7xxx x3d för typ samma pris förra året.
De kanske har det även i år på deras swec + webhallen stream.

Tveksamt eftersom 7xxx x3d CPUerna släpptes tidigare i år. Men OM dom skulle sälja den till det priset i år hade det varit sjukt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sjukt att 5800x3d sålde slut så fort även i år.
De hade ju exakt samma cpu förra året för samma pris

Webhallen hade väl efterföljaren 7xxx x3d för typ samma pris förra året.
De kanske har det även i år på deras swec + webhallen stream.

När är denna stream?

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

När är denna stream?

Imorgon torsdag 21:00 på Sweclockers youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=h4r7U2qW-m0

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sjukt att 5800x3d sålde slut så fort även i år.
De hade ju exakt samma cpu förra året för samma pris

Webhallen hade väl efterföljaren 7xxx x3d för typ samma pris förra året.
De kanske har det även i år på deras swec + webhallen stream.

Speciellt med tanke på att 8000 serien troligtvis lanseras tidigt 2024.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Produkt: EPOS H6Pro Closed (grön)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...
Kategori: Ljud
Butik: Elgiganten
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5873984
Pris: 790kr

Amazon prismatchar och sänker sedan med ännu en hundring genom deras 100 kr rabatt vid köp över 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sjukt att 5800x3d sålde slut så fort även i år.
De hade ju exakt samma cpu förra året för samma pris

Webhallen hade väl efterföljaren 7xxx x3d för typ samma pris förra året.
De kanske har det även i år på deras swec + webhallen stream.

Uppgradera till 7800x3D kostar ju cirka dubbla om man redan sitter på ett AM4 system. Nog många som sitter på typ 3600 - då är ju 5800x3D en rätt vettigt uppgradera för 3k. Motivera runt +6k för att gå till 7800x3D är nog svårare.

Permalänk

Någon som handlat från https://geekd.se/ ? Köpte en mus som finns på medlemstipsen, men dom verkar aldrig skicka den.... Kanske var för bra pris för att vara sant...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

Uppgradera till 7800x3D kostar ju cirka dubbla om man redan sitter på ett AM4 system. Nog många som sitter på typ 3600 - då är ju 5800x3D en rätt vettigt uppgradera för 3k. Motivera runt +6k för att gå till 7800x3D är nog svårare.

Mycket bättre prestanda ddr5 och framtid-säkert, med ett bra mobo kommer du kunna köra 2 generationer till. Tycker inte det är ett svårt val...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Jäklar vilket bra pris på 990 Pro 4TB. Köpte för 1 månad sen från Inet för 3790:- och dom hade det för 2499:-. Gick slut snabbt antar jag.

Snabbast gick väl 8 tb samsung disken... Efter 5800x3d

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Speciellt med tanke på att 8000 serien troligtvis lanseras tidigt 2024.

Såg ny bios hade dykt upp för mitt moderkort..

Spännande vad dem kommer komma med, där av hoppar jag över 78003d.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Såg ny bios hade dykt upp för mitt moderkort..

<Uppladdad bildlänk>

Spännande vad dem kommer komma med, där av hoppar jag över 78003d.

Det är också därför just 7000 serien är nedsatt på BF, det är trots allt inte välgörenhet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ni som handlar på Power.se , glöm inte bort att använda er insamlade bonus. Hade tydligen 300 kr i bonus liggandes, så blev en Glorious Model O-mus för 99 kr (+ frakt såklart, så 148 kr)

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

799 nu! Ej 599

Ja. Står klart o tydligt att priset på 599kr var till midnatt eller tills de sålt 400 stycken.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Vet någon om Nördic (noerdic.se) brukar ha BF-erbjudanden?
Än så länge har de inget.
Köpte en HDMI-switch från Amazon (UGreen) som jag tyvärr får returnera då den tappar signal väldigt ofta.
Trodde jag gjorde ett bra köp med tanke på recensionerna, men men... kanske jag fick ett måndagsex...
Har hört att Nördic ska vara ok, så tänkte testa en av deras switchar.

Permalänk

Har försökt leta på forumet efter en lämplig tråd, men inte hittat. Skriver här då de egentligen handlar om gårdagens fynd.
Köpte mobo och ram på gårdagens swexclusive. Var snabb på knappen och beställde och betalade. Såg även efter betalning att minnena fanns kvar i lager på droppet.
Får orderbekräftelse med leveransdag 23e (imorgon)
Gick idag in och kollade status på mitt inet-konto och det står på min order att ram-minnen kommer in på lager 30/11 och den orderraden är gulmarkerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seamp2000:

Har försökt leta på forumet efter en lämplig tråd, men inte hittat. Skriver här då de egentligen handlar om gårdagens fynd.
Köpte mobo och ram på gårdagens swexclusive. Var snabb på knappen och beställde och betalade. Såg även efter betalning att minnena fanns kvar i lager på droppet.
Får orderbekräftelse med leveransdag 23e (imorgon)
Gick idag in och kollade status på mitt inet-konto och det står på min order att ram-minnen kommer in på lager 30/11 och den orderraden är gulmarkerad?

Va flertalet artiklar igår som blev översålda så kan vara så att de inte har i lager helt enkelt. Tror de till exempel gick 150 st 5800x3d istället för 50 st så då lär det vara en del som får vänta på sin leverans på den artikeln också

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Mer "Vad ska jag köpa istället" raderat. Notera, endast diskutera de fynd som finns i fynd-tråden. Inte "Jag letar fynd".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin