Disney Plus skruvar upp prislappen efter jul

Permalänk
Medlem

Efter de strulat med dolby vision senaste dagarna på vissa serier så tappade en av deras nya större serier, A Murder At The End Of The World HDR helt på senaste avsnittet genom ATV4K, bra jobbat i dessa prishöjningsdagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Har faktiskt inte sett den ännu men kan inte påstå att jag hört något bra om den heller.

Det var bara ett skämt. Det finns några "filmer" på Disney plus som är typ 2 timmar långa med endast en stillastående kamera som visar, vad jag tror är, haunted mansion från Disneyland. Som filmer med "fireplace" som bara visar en levande eld. Det håller på och åskar och blixtrar i två timmar. Ser ut som en kort loop som de upprepar i hela filmen.

Jag trodde det var en ny film, men den var inte så spännande precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Jag får ta och se om första filmen från 2003 helt enkelt

Däremot har jag sett senaste Hocus pocus (2022) och den var bättre än vad jag trodde men inget slår originalet från 1993. Disney spelar på säkra kort med några få undantag här och där. Disney senaste animerade film verkar också ha blivit lite av en flopp men är ruskigt snyggt gjord: https://www.theguardian.com/film/2023/nov/20/wish-disney-movi...

Kan sakna den gamla goda tecknarstilen som disney körde med förut, nu är det mesta eller nästan allt datoranimerat.

Ja den förtjänar kanske inte en oscar (inte så jag ser det som någon kvalitet stämpel heller), men helt klart sevärd. Även pan från samma år (från annat bolag än Disney) är bättre än Disney försök. Kan hålla med om Disney's filmer om man bara ser på effekter och sceneri. Är det riktigt snyggt gjort, men glömt lägga budget på vettigt manus.

Ja och efter alice i underlandet succén, har hela live action stigit dom över huvudet (den bar bra just för den tog faktiskt nya och fräscha idéer). Men efter maleficent, verkar det som de inte vågar ta ut svängarna. Utan kopierar original historien nästan rakt av och vissa fall tar bort nästan all musik eller lägger in massa extra för att förlänga filmen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja den förtjänar kanske inte en oscar (inte så jag ser det som någon kvalitet stämpel heller), men helt klart sevärd. Även pan från samma år (från annat bolag än Disney) är bättre än Disney försök. Kan hålla med om Disney's filmer om man bara ser på effekter och sceneri. Är det riktigt snyggt gjort, men glömt lägga budget på vettigt manus.

Ja och efter alice i underlandet succén, har hela live action stigit dom över huvudet (den bar bra just för den tog faktiskt nya och fräscha idéer). Men efter maleficent, verkar det som de inte vågar ta ut svängarna. Utan kopierar original historien nästan rakt av och vissa fall tar bort nästan all musik eller lägger in massa extra för att förlänga filmen.

Ett annat exempel är Guillermo del Toro's Pinocchio (2022) med mörka toner som blev hur bra som helst, mycket bättre än disneys egna live action-version. Precis så är det. Jag vill se fler unika serier och filmer. Två klara favoriter är Willow (1988) och The Black Cauldron (1985).

Ja, och näst på tur står Hercules och Snow white där den sistnämnda fick de lägga på is till 2025 på grund av klagomål. Ärligt talat vet jag inte vad disney håller på med längre... Walt disney vänder väl sig i sin grav nu...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt