Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det kommer ju säkert fler erbjudande.
Men nu känns ett 6950xt från komplett för 226kr i månaden lockande. Totalpriset blir 5400kr efter 24 månader och är ju lägre än vad 7800xt ligger på, så lämnar man tillbaka kortet efter 24 månader, eller säljer beroende på vad ett 6950 är värt om två år. Man kanske kan sälja och få över på mellanskillnaden och slutbetala sista året med en liten vinst?

Du kan inte sälja det efter 24 mån. Du kan byta ut/lämna tillbaka det mot en ny flex avtal.
Det är efter 36 månader du kan sälja av det själv.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Så summering av BF 2023: halvtaskiga reor hela veckan för att endast locka kunder och inga pangerbjudanden 00:00 som det skall vara igentligen. Saknar tiderna när man satt uppe vid 00:00 och klickade hem ett Corsair rgb tangentbord för 99 kr när ordinarie pris var 1400 kr.. Det var bättre förr

Håller med, satt ivrigt vid 00:00, men ingenting..

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tack. Men lite för mycket pengar, då jag fortfarande är skeptisk till Amazon. Vill helst se en svensk återförsäljare med bra villkor, typ som netonnet, inet, webhallen...

Fattar. https://compu-mail.se/sv/p/asrock-challenger-radeon-rx-7800-x...

6349:-. Dansk i grunden men bra omdömen och gratis frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Fattar. https://compu-mail.se/sv/p/asrock-challenger-radeon-rx-7800-x...

6349:-. Dansk i grunden men bra omdömen och gratis frakt.

Har handlat från compumail ett par gånger, funkat bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Så summering av BF 2023: halvtaskiga reor hela veckan för att endast locka kunder och inga pangerbjudanden 00:00 som det skall vara igentligen. Saknar tiderna när man satt uppe vid 00:00 och klickade hem ett Corsair rgb tangentbord för 99 kr när ordinarie pris var 1400 kr.. Det var bättre förr

Det gjorde jag också. Proshop va kul. Håller med om att i år vad det väldigt mycket Meh över hela grejen.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Sötast

www.sizable.se sänkte priset på alla produkter med 15% nu över fredagen.

Jag har haft en köplista där nu i 2-3 dagar mest för att jag velat och nu när jag kollade igen så kunde jag lägga till nån produkt till "gratis"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Dom uttryckligen sa att det inte skulle bli komponenter på deras stream idag. Och ett 7800XT är det enda jag har varit på jakt efter detta Black Friday. Okej, inte bara. Men det har varit högst upp på min lista.
Så ja, det är lite fel eftersom jag försökt hålla koll på alla andra ställen.
Ingen snäll fint. Inte alls.

Om jag minns rätt från i Tisdag så sades det att det inte skulle vara ett fokus på komponenter, men att det ändå skulle komma några enstaka beroende på vilka tillverkare / distributörer som var på plats. Dvs. att det fanns fortfarande en möjlighet att det skulle komma komponenter.

Och vad menar du med "inte snällt"? Inet är väl den enda återförsäljaren som verkligen försöker tillhandahålla komponenter till bra priser trots de små marginalerna? Om något så var det väl snäll att de faktiskt försökte och trots att de inte hade tänkt köra grafikkort ändå försökte på grund av hur många som efterfrågade det? Att de också tävlade ut några grafikkort eftersom det var den produkt som efterfrågades mest?

Personligen köpte jag inte ett grafikkort, men förstår inte riktigt hur man kan få det här till att bli att inet på något sätt skulle varit "dumma". Absurd vinkel.

Vissa av dropsen som inet kör brukar vara bland de bättre erbjudandena på black Friday, det var sant förra året med komponenter och jag tror det var sant i år igen. Black Friday / Week etc. har ju blivit något pysande och utdraget och överlag så är det mycket marknadsföring för lite rabatter.

Permalänk
Medlem

Haffade ett 7800xt på inets stream igår för 5999kr. Blir en bra, om än något dyr julklapp till grabben som vill byta ut sitt gtx1080.
Kan inte tänka mig att det finns någon mer prisvärd uppgradering? 4070 är sämre och dyrare. 4070ti är mycket dyrare. 4060ti är även de dyrare och sämre. Måste ner kring 4060 8GB och 7700xt för att hitta något i närheten av samma pris.
Nu måste även dottern få något i samma prisklass 🤣💸. Tur man inte har fler barn är 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Så summering av BF 2023: halvtaskiga reor hela veckan för att endast locka kunder och inga pangerbjudanden 00:00 som det skall vara igentligen. Saknar tiderna när man satt uppe vid 00:00 och klickade hem ett Corsair rgb tangentbord för 99 kr när ordinarie pris var 1400 kr.. Det var bättre förr

Bäst var den första black Friday. Men var ju par grejer på inet på kraftigt rea.

Missade få tag i en mus, men ett tangentbord blev det. Behöver ny mus också,(är riktigt kass den jag har).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det ända som är riktigt bra priser numera är Inets streams och när någon ÅF sätter fel pris

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Produkt: Crucial Pro RAM 32GB Kit (2x16GB) DDR4 3200MT/s
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0C29R9LNL/
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11574837
Pris: 514 kr

(100kr sparas i kassan)

Någon som fått det att fungera? Jag har 100kr tillgodo på Amazon står det men det dras inte av på den där produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Nepp. Varit så länge. 4080 har mindre vram men presterar generellt sett bättre, är en generation nyare och kostar 14 000 som lägst. 4070 ti runt 10 000. Skulle säga att den är prissatt ganska bra faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Det ända som är riktigt bra priser numera är Inets streams och när någon ÅF sätter fel pris

Verkar dessutom som man mest bara bränt sig genom att vänta in "riktiga black friday". Dykt upp ett par OK priser på vägen men nästan samtliga slut och knappt en ny deal idag.

Permalänk
Medlem

Känner mig rätt nöjd med en router, hogwarts legacy ps5 till fästmön och ett apex pro tkl. Idag blir det att kolla runt på lite annat än elektronik. Finns säkert nått trevligt nånstans

Tangentbordet satt jag igår och hoppades på att prissänkningen skulle bli större vid midnatt. Istället såldes den slut, var riktigt bitter när jag gick och la mig men nu slängde elgiganten upp den igen med senare leverans. Blev ett snabbt och bestämt köp den här gången

Permalänk
Medlem

Om man vill förlänga sitt Playstation Plus-abonnemang, finns det några alternativ till att köpa förlängningen direkt via Playstation Store? Tidigare så har jag köpt detta av Inet, med en liten rabatt under Black Friday.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av ollesegergren:

Produkt: Crucial Pro DDR4 3200MHz 2x32GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0C29W4G29
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11574170
Pris: 1149 kr

Ingenstans på produktbeskrivningen står det vad det är för CL, Amazon troget. Det är någon i recensionssektionen som skriver CL22.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Ingenstans på produktbeskrivningen står det vad det är för CL, Amazon troget. Det är någon i recensionssektionen som skriver CL22.

Ja https://www.crucial.com/memory/ddr4/cp2k32g4dfra32a
22-22-22

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Om man vill förlänga sitt Playstation Plus-abonnemang, finns det några alternativ till att köpa en förlängningen direkt via Playstation Store? Tidigare så har jag köpt detta av Inet, med en liten rabatt under Black Friday.

I praktiken inte. Förut sålde Inet, Webhallen mfl. "Sony PlayStation Plus 1 Year Subscription Card" men detta verkar borttaget.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=928575

Ersatt av "Sony PlayStation Network Card" men dessa har ingen rabatt alls vad jag kan se.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4171950

Förut kunde man också köpa dessa med rabatt via "Getgifted" men även dessa verkar borttagna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jk13:

Någon som fått det att fungera? Jag har 100kr tillgodo på Amazon står det men det dras inte av på den där produkten.

Har fått mail om 100 kr rabatt 2 gånger och ingen av de gånger har det fungerat.

• Detta erbjudande är tillgängligt för de första 5 000 berättigade kunderna som uppfyller nämnda villkor.

Förmodligen har Amazon inte koll på nåt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jk13:

Någon som fått det att fungera? Jag har 100kr tillgodo på Amazon står det men det dras inte av på den där produkten.

Skrivet av XPerion:

Har fått mail om 100 kr rabatt 2 gånger och ingen av de gånger har det fungerat.

• Detta erbjudande är tillgängligt för de första 5 000 berättigade kunderna som uppfyller nämnda villkor.

Förmodligen har Amazon inte koll på nåt.

Jag fick 100 kr rabatt på denna, GoPro Dual Battery Charger + 2 Enduro Batteries.
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0BNK4Y288/
645 kr och 545 i kassan vid betalning. Till skillnad mot minnena så står det "Save kr100 at checkout" under priset på produktsidan så troligtvis gäller inte kampanjen med 100kr tillbaka på köp över 500 kr RAMminnena.

Kampanjinfo
https://www.amazon.se/-/en/b/ref=s9_bw_cg_GW_2a1_cta_w?node=9...

Permalänk
Medlem

Någon som hittat billigaste varan hos inet? Har något för 199 jag vill köpa så det saknas 1kr för att nyttja värdekoden 😅

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Om jag minns rätt från i Tisdag så sades det att det inte skulle vara ett fokus på komponenter, men att det ändå skulle komma några enstaka beroende på vilka tillverkare / distributörer som var på plats. Dvs. att det fanns fortfarande en möjlighet att det skulle komma komponenter.

Och vad menar du med "inte snällt"? Inet är väl den enda återförsäljaren som verkligen försöker tillhandahålla komponenter till bra priser trots de små marginalerna? Om något så var det väl snäll att de faktiskt försökte och trots att de inte hade tänkt köra grafikkort ändå försökte på grund av hur många som efterfrågade det? Att de också tävlade ut några grafikkort eftersom det var den produkt som efterfrågades mest?

Personligen köpte jag inte ett grafikkort, men förstår inte riktigt hur man kan få det här till att bli att inet på något sätt skulle varit "dumma". Absurd vinkel.

Vissa av dropsen som inet kör brukar vara bland de bättre erbjudandena på black Friday, det var sant förra året med komponenter och jag tror det var sant i år igen. Black Friday / Week etc. har ju blivit något pysande och utdraget och överlag så är det mycket marknadsföring för lite rabatter.

Jag har inte sett så många streams alls så det är nytt för mig, jag har nog sett en eller två innan med Inet, där jag varit med för att få chans att vinna på hjulet. Men man ska alltså inte riktigt lita på vad dom säger?
Jag chansade på Webhallens stream igår. Och det var väl bra drops, dock inget jag hade på inköpslistan. Men jag reagerade på folks attityd i chatten. Såg några som gnällde över priserna. Att det "bara var 200kr billigare" än lägsta priset på prisjakt-typ. Eller att 500kr inte var någon rea, att det inte var några "inet-drops".
Det gjorde mig faktiskt lite irriterad. Folk var väldigt oförskämda.
Trots att samtliga drops av dom jag kollade upp under streamen var lägsta tillgängliga pris.

Permalänk

Nu fick jag den personliga värdekoden från Inets Swexclusive-stream, skickades till epostadressen som jag använde i tävlingen. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Nu fick jag den personliga värdekoden från Inets Swexclusive-stream, skickades till epostadressen som jag använde i tävlingen. 🙂

Jag signade till tävlingen med Twitter för där hade jag mitt konto från början, jag har inte fått någon kod än iaf vet inte hur det blir.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Jag signade till tävlingen med Twitter för där hade jag mitt konto från början, jag har inte fått någon kod än iaf vet inte hur det blir.

Du kan nog fråga i tråden här #20276196 hur det blir.
Men du har inte angett någon epostadress alls hos gleam då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Har fått mail om 100 kr rabatt 2 gånger och ingen av de gånger har det fungerat.

• Detta erbjudande är tillgängligt för de första 5 000 berättigade kunderna som uppfyller nämnda villkor.

Förmodligen har Amazon inte koll på nåt.

Hade också problem med att aktivera 100 kr koden via de mail jag fått för några dagar sedan från Amazon.

Men det fungerade fIrån det mail jag fick i förrgår fr Amazon.
Subject är "Kolla in erbjudanden från Amazons Black Friday Week"

Titta längst ner i det mailet, om du nu fått samma utskick som jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Någon som hittat billigaste varan hos inet? Har något för 199 jag vill köpa så det saknas 1kr för att nyttja värdekoden 😅

Fyndhörnan sorterat på lägsta pris är nog det bästa sättet att hitta något billigt: https://www.inet.se/fyndhornan?sortColumn=price&sortDirection...

Eller kanske ett presentkort? https://www.inet.se/kategori/863/presentkort

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Lepus:

Hade också problem med att aktivera 100 kr koden via de mail jag fått för några dagar sedan från Amazon.

Men det fungerade fIrån det mail jag fick i förrgår fr Amazon.
Subject är "Kolla in erbjudanden från Amazons Black Friday Week"

Titta längst ner i det mailet, om du nu fått samma utskick som jag fick.

Det är den länken som har snurrat runt här i några dagar som funkar för vissa och vissa inte. De verkar vara ett lotteri med värdekoder från både Inet och Amazon denna Black Week minst sagt!