Assassin's Creed Syndicate gratis till den 6 december

Permalänk
Medlem

Bilden på förstasidan gör mig sugen på att spela om det trots att det är det spelet i serien jag gillade minst. Det där tåget var rätt mysigt dock men spelar hellre underskattade Unity igen.

Samtidigt funderar jag på hur jag tycker om spelet idag om jag skulle spela om Syndicate igen. Men har inte tiden helt enkelt.

Väl värt att lägga till och prova tycker jag, det är ju ändå gratis.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kan man testa spelet gratis tills den 6/12 eller laddar man ner det innan så har man det for life?

Du får behålla det. Man kan claima det till det datumet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Helt ok spel. Det är inte så mycket skillnad på smygfokus nellan spelen däremot är spelmotorn som körts sedan Egyptenspelet helt bedrövligt kass jämfört med den gamla. Den nya motorn lämpar sig bäst till en walking simulator och allt annat än det är superosmidigt, vilket bottennapp. Dom blev av med loadingscreens på bekostnad av allt annat.

Fast både Origins och Odyssey använder samma spelmotor som Unity och Syndicate.
De bytte spelmotor först till Valhalla och DX12.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft_Anvil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mammabrada:

1) Hur claimar man spelet? Jag har inte installerat loadern och tänker inte göra det heller.
2) Hur ser man om man lyckats claima spelet? Jag försöker hitta mitt bibliotek i webläsaren, men kan inte hitta mina spel någonstans.

Skrivet av Knusen:

Precis, jag undrar detsamma, snacka om oanvändarvänlig sida.

Jag försökte via webbsidan, men det verkar inte gå.
Hittar inte ens mina spel via webbsidan.

Laddade ner deras app och loggade in. Spelet fanns inte med bland mina spel, utan man fick lägga till det i appen för att det ska dyka upp i biblioteket.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Helt ok spel. Det är inte så mycket skillnad på smygfokus nellan spelen däremot är spelmotorn som körts sedan Egyptenspelet helt bedrövligt kass jämfört med den gamla. Den nya motorn lämpar sig bäst till en walking simulator och allt annat än det är superosmidigt, vilket bottennapp. Dom blev av med loadingscreens på bekostnad av allt annat.

Plockade upp det. Var fast i serien när den kom men håller med om att spelmotorn bara blivit sämre. Brotherhood var bäst sen blev det bara sämre, speciellt när de "uppdaterade" spelmotorn vid släppet av AS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Hmmmm!

Ser att jag aktiverat 2-faktor inloggning och tydligen inte fått igång Authenticator på det av nån anledning. Kan alltså inte logga in och några recovery codes hittar jag inte heller (slarv). Tror detta var ett av mina första 2-factoruppsättningar så var väl lite ovan. Är ju inte direkt ofta inne på Ubisoft heller. Var väl år sen sist.

Går in på deras hjälpsida och får rådet att i inloggningsrutan där jag har problem med 2-factor välja "Manage", för att deaktivera 2-factor. Finns ju ingen sån knapp...
Fyller då i deras textruta för att få hjälp av supporten och klickar "Open Case". Får då svaret att för att skicka formuläret måste du vara inloggad! Ehhh! Moment 22!

Nån chat verkar inte vara igång, eller är väl överbokad nu med deras gratiskampanj. Men nåt höjdarbetyg för inloggningsproblem det får de inte av mig direkt...

Rätt säker på att det blev något fel när de implementerade 2factor. Det var ca när RB6 siege var nytt. Blev likadant för mig, vet inte om jag lyckades få åtkomst till mitt konto igen... Har inte spelat något från Ubisoft sen dess. 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Jag försökte via webbsidan, men det verkar inte gå.
Hittar inte ens mina spel via webbsidan.

Man kan se sina spel på denna sida: https://ubisoftconnect.com/sv-SE/games/
Det utelämnas vissa titlar av någon anledning, men Syndicate syns där (för mig).

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset om detta spel, nu är den i min lista av spel.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nu ska jag va tråkig men inte ens värt det gratis när man måste köra via uplay.

Då kan jag glädja dig med att Uplay inte finns längre. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Då kan jag glädja dig med att Uplay inte finns längre. 😁

Heter väl Ubisoft Connect eller nått? Samma sak, nytt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSLASH:

Man kan se sina spel på denna sida: https://ubisoftconnect.com/sv-SE/games/
Det utelämnas vissa titlar av någon anledning, men Syndicate syns där (för mig).

Loggade in på mitt konto där och den visar endast 2 spel för mig...?
Testade lite olika länkar på sidan, men den vill inte visa fler spel.
Letade upp Syndicate och tänkte se om den visar att man äger spelet, men då kom jag till en 404 sida.... Suck...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Vad är problemet för folk att installera programmet? Är väl bara att avinstallera efteråt om det är så farligt.
Känns ju lite konstigt att vilja ha spelet om man ändå inte tänker använda det. Det fungerar ju inte utan iaf..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Vad är problemet för folk att installera programmet? Är väl bara att avinstallera efteråt om det är så farligt.
Känns ju lite konstigt att vilja ha spelet om man ändå inte tänker använda det. Det fungerar ju inte utan iaf..

För att folk vill låtsas ha någon sorts åsikt emot ubisofts launcher, men de är alldeles för klena för att motstå gratisspel från samma utgivare. Pinsamt, ärligt talat.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

man tackar man tackar #SweClockers jag håller mig inte uppdaterad alls när de gäller spel överhuvudtaget, även om jag spelar.
jag har just börjat spela Red Dead 2 "Storyline" only xD

så detta var ju väldigt välkommer måste jag säga jag behövde dock installera launchern som aldrig varit installerad på denna PC xD

EDIT: Downloading Assassin´s Creed: Syndicate. har inte varit inloggad på ubi sen 2019 ser det ut som hahaha

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.