Sledders - Snöskotersimulator

Permalänk
Medlem

Sledders - Snöskotersimulator

Hej på er alla.

Vill passa på att tipsa om ett fantastiskt spel, speciellt för oss som kör skoter till vardags. Har väntat på ett sådant här spel i flera år. Ett spel som är lika frustrerande och tekniskt krävande som att köra freeride på riktigt 😅. Spelet känns faktiskt svårare än verklig körning till en början, men är ack så härligt och givande när man lär sig bemästra det någotsånär. Snöfysiken i kombination med hur skotern beter sig i pudret är riktigt tillfredsställande. Inget snöskoterspel hittills har kommit ens i närheten vad jag vet. Detta spel finns att testa redan men kommer ut på steam i december. Gamepad är att rekommendera 😅

Berätta vad ni tycker 😀

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Såg riktigt ballt ut! Har knappt kört snöskoter själv, men såg verklighetstroget ut 😊

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Gratis demo finns nu på steam för er som vill prova 🙂

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

@Skippo
Tack för tipset, saknar tiden då man fick demos på skiva så man fick prova spelet lite innan man ev köpte de.
Får lätta flashbacks av Motorcross Madness tiden.

EDIT: haha det var inte det lättaste jag var ju oftare under snön än ovanpå, hur jag än gasa eller styrde som hamna man under snön. Långt ifrån lika enkelt eller graciöst som i trailern.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nu är spelet ute på steam som early access. Otroligt vad dem har förbättrat känslan i spelet på så kort tid.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"