Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Helt ärligt och med handen på bibeln: med kontroller märker jag knappt någon skillnad på 50 fps och 120. Annat är det med mus (som är känsligare). Men det är inte en game changer för
mig.

då tycker jag du borde ta bort handen ifrån din smutsiga bibel och gnugga ögonen... skillnaden mellan 50 fps och 120 är enorm

Permalänk
Medlem

Det såg mycket vackert ut, längtar järnet!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tycker trailern såg helt fantastisk ut men 2025.. 😪 blir en lång väntan tills pc släppet

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Entash:

Hmm sant, i RDR2 hade de ju en sån kvinna som skrek om rösträtt, och folk matade ju henne till alligatorerna. Och det blev ju en del negativ publicitet om just det, kanske är de rädda att det ska upprepas. Eller så är det med i spelet men det kanske inte är lika kul som att visa rednecks och lättklädda kvinnor.

Finns säkert en del sånna kvinnor med flerfärgat hår som jobbar på rockstar också, och då kanske det inte uppskattas att skämta om dem heller.

Haha, jasså? Det gav mig ett gott skratt att höra! Har missat det helt.
Alltid roligt med folk som blir butthurt över absolut ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

då tycker jag du borde ta bort handen ifrån din smutsiga bibel och gnugga ögonen... skillnaden mellan 50 fps och 120 är enorm

Tack men nej tack. Jag litar såklart mer på min egen upplevelse än dina ord. Med eller utan bibel. Jag tror som sagt att många har mus som utgångspunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det jag egentligen funderar på här är om jag likväl kan åka och köpa en PS5 eller nyare Xbox redan nu.. Jag kommer ju ändå köpa en om 1-2 år.

Enda spelet som säljer konsoler 1-2 år innan release tro?

Förmodligen så släpps PS5 Pro i höst, så det kan vara värt att vänta.
Ryktena gällande nästa Xbox verkar ligga på sent 2026 eller 2027, de kan korta ner generationen något eftersom att denna inte går så bra och att det blir svårt att hålla Series S vid liv.
Med tanke på att PS5 Pro kommer nästa vinter, det kanske inte hinner ske så stora framsteg från det på 3 år samt att generationerna flyter ihop mer än innan(brist på optimerade spel till och med nu, 3 år in i generationen) så skulle det inte förvåna mig ifall PS6 kommer 2028. Om Xbox släpps ett år tidigare så skulle det nog gynna marknaden. Kanske bland annat inte blir samma problem med tillverkningen då.

Känns tyvärr inte som att RT blir standard förens 2030-talet :/, då menar jag att spelen bygg från grunden för det.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det ser lite trött ut? Typ som att vi redan sett det ett par gånger och spelat det tillräckligt?

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Bara jag som tycker det ser lite trött ut? Typ som att vi redan sett det ett par gånger och spelat det tillräckligt?

Skulle gissa på att man kanske känner sig lite utbränd med tanke på att femman har släppts om i tio års tid och därför kan det här kännas lite "same".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Bara jag som tycker det ser lite trött ut? Typ som att vi redan sett det ett par gånger och spelat det tillräckligt?

Det är kanske meningen. Det är ovanligt vanligt att sätta "lazy" före det mesta i Florida.

Men angående sett det förut, förutom tidigare spel då, så antar jag även att tex Saints Row har orsakat lite inflation i skräpkulturspelen i open world, vilket var det mesta som visades i trailern.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det finns redan en kommentar i tråden som säger att de kommer att köpa till konsoll för att de inte vill vänta på PC-versionen, och med stor sannolikhet kommer den också att köpa till PC senare. Deras strategi fungerar.

Jag vill tro och hoppas att Rockstar kommer att släppa GTA VI till samtliga stora plattformar samtidigt 2025 PS5, XBOX och PC.

Med tanke på att Rockstars egna Soicial Game Launcher släpptes September 17, 2019 i samband med PC släppet av Red Dead Redemption 2 som är deras senaste stora PC release (November 2019) dessutom har Rockstar erkänt officiellt stöd för FiveM och RedM vilket jag tolkar som att de insett att modd Community är en tillgång för dem, mycket av det som implementerats i GTA V kommer trots allt från GTA IV moddar.

Förutom ovan är vi många fler människor i världen idag jämfört med 2019, inkomstbringande plattformar som tillkommit så som Tiktok, GTA V säljer dessutom fortfarande bra trots sin ålder (2013) trots att det finns till nästan alla plattformar så det sista som Rockstar behöver bekymra sig om är nog inströmmandet av pengar.

Blir dock inte förvånad om Rockstar kör vidare på sin giriga modell och låter sig göra någon deal med Sony och MS för något års konsol exklusivitet vilket egentligen inte behövs då folk ändå köper konsoler pga att det är ett mycket mer bekvämt och prisvärt alternativ jämfört med vad en bra Gamingdator kostar och det kommer alltid att finnas de som vill ha spelet till samtliga speluppsättingar om man har flera vill säga

Men vad vet jag man kan alltid hoppas, hoppas på ett PC släpp samtidigt 2025...
Hoppet är ändå det sista som lämnar en 😅

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Med tanke på att Rockstars egna Soicial Game Launcher släpptes September 17, 2019 i samband med PC släppet av Red Dead Redemption 2 som är deras senaste stora PC release (November 2019)

Fast de har ju haft den där * antisocial club grejen sen PS3 och 360 var enda plattformen. Registrering och hantering av den gjordes fortfarande på datorn. Behövde dock inte vara en "PC".

Så man ska kanske inte dra några större slutsatser av en variant på det om man inte gillar att bli besviken.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Fast de har ju haft den där * antisocial club grejen sen PS3 och 360 var enda plattformen. Registrering och hantering av den gjordes fortfarande på datorn. Behövde dock inte vara en "PC".

Så man ska kanske inte dra några större slutsatser av en variant på det om man inte gillar att bli besviken.

Yes det stämmer den introducerades 2008 och var Rockstars försökt till en multiplayer plattform till Red dead redemption men den innehöll ingen Gamestore eller Launcher. Så det finns mer tecken på att det skulle kunna bli ett PC släpp samtidigt av GTA VI än vad det funnits tidigare i GTA serien.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Yes det stämmer den introducerades 2008 och var Rockstars försökt till en multiplayer plattform till Red dead redemption men den innehöll ingen Gamestore eller Launcher. Så det finns mer tecken på att det skulle kunna bli ett PC släpp samtidigt av GTA VI än vad det funnits tidigare i GTA serien.

Butik är jag ganska säker på att det fanns. Det var la så de krängde GTA-valutan innan S & M eventuellt satte stopp för det. ?

Att det inte fanns en launcher innan det fanns ett spel att launcha verkar rimligt däremot.

Men men, den som överlever får se. Samtidigt släpp kommer det garanterat inte bli fråga om. Men möjligen blir luckan inte mer än ett par månader istället för ett par år. För det skulle ju mer likna vissa andra utvecklare iaf. Vilket i princip fortfarande räknas som samtidigt släpp idag.

Men det hela förutsätter ju till sist ändå att det som brukar sägas om R* inställning till Windowsportar ändrats radikalt. Är det du säger om deras stöd för moddar korrekt så är det helt klart en rejäl sväng.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade av en teknikanalys

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Drönarbild på Miami vs screenshot från trailern på Vice City

Permalänk
Medlem

Såg denna och tyckte den var lite kul xD

Permalänk
Medlem

Alla andra spel kommer få ta plats i bagageluckan när det här släpps. Ser fram emot alla skrattfyllda spelsessioner med vännerna.

Permalänk
Medlem

Spelserien har bara blivit bättre och bättre för varje släpp så jag är oerhört hypad och kommer som många andra köpa det till både konsol och PC. Och en sak till, hoppas aldrig att Rockstar Games ändrar sig. Hittade dessa gifs (nsfw?) och kunde inte sluta skratta.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Funka? Absolut
Räcka? Troligen inte. När detta kommer till PC är de korten många år gamla

Kommer lätt att fungera i 60 fps och även över det. Finns ingen anledning att tro något annat. I och med FG så har vi fått en ökning som tidigare inte varit möjlig sett till procentuell skillnad mot tidigare generation. 4xxx serien kommer räcka längre än 2xxx och 3xxx serien tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Kommer lätt att fungera i 60 fps och även över det. Finns ingen anledning att tro något annat. I och med FG så har vi fått en ökning som tidigare inte varit möjlig sett till procentuell skillnad mot tidigare generation. 4xxx serien kommer räcka längre än 2xxx och 3xxx serien tillsammans.

Man kan troligen spela i 60Hz på en potatis, men inte med höga inställningar

Jag tror även 4090 kommer behöva ställa ner en del för att rulla bra om man spelar i hög upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror dagens konsoler kommer ligga på 720p 30FPS som gamla generationen brukar göra, kommer det pro-konsoler innan dessa kanske de hamnar på 1080p 60FPS i bästa fall

Sen såklart 1080p medium är inte samma som 1080p ultra med raytracing

Såklart kommer 4090 kunna spela spelet, men inte med allt på ultra i 4k med RT i 120fps, det tror jag verkligen inte

Digital Foundry har redan gått igenom trailern och utifrån den noterat att den körs i 1440p 30 fps. Detta är alltså target för PS5 som det ser ut.
Kommer utan problem funka i 4k med RT i 120fps på ett 4090 med FG på troligtvis maxade inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Digital Foundry har redan gått igenom trailern och utifrån den noterat att den körs i 1440p 30 fps. Detta är alltså target för PS5 som det ser ut.

Det kan lika gärna vara för PS5 Pro eller vad som helst.
Man ska vara skeptisk när de inte ens vill skriva ut vad som är cinematics i en trailer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det kan lika gärna vara för PS5 Pro eller vad som helst.
Man ska vara skeptisk när de inte ens vill skriva ut vad som är cinematics i en trailer.

Mycket är nog ingame och spelet kommer se så bra ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Vad väntar du på? Spela genom story mode för tusan!

Tror jag kört totalt 20 min av story mode sen jag fick det gratis på epic för nått några år sen gillade det inte alls.

Online har väl körts ett hundratal timmar dock eller nått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tror jag kört totalt 20 min av story mode sen jag fick det gratis på epic för nått några år sen gillade det inte alls.

Online har väl körts ett hundratal timmar dock eller nått.

Samma här, bara lekt runt 100-tals timmar och kört med trainer och sånt, story mode är meh... tror jag tog mig till juvel heisten.

GTA Online tyckte jag var kul tills alla började fuska.

GTA 4 är fortfarande min favorit, bra story och mycket mycket "simplare" online läge, jag och mina vänner körde 100 tals timmar free mode och bara lekte runt med helikoptrar och liknande

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hah, sämst..

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Samma här, bara lekt runt 100-tals timmar och kört med trainer och sånt, story mode är meh... tror jag tog mig till juvel heisten.

GTA Online tyckte jag var kul tills alla började fuska.

GTA 4 är fortfarande min favorit, bra story och mycket mycket "simplare" online läge, jag och mina vänner körde 100 tals timmar free mode och bara lekte runt med helikoptrar och liknande

ja spela på nån random server är totalt omöjligt både i gta online och rdr online.

vet inte hur många gånger man loggat in och typ instant blivit överkörd av en ryss i en rosa tank som gör typ 3000km/h så fort man visar sig på gatan.

eller spawnar på en dynamitgubbe i rdr online.

så körde bara online på server med endast vänner.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Lite Off Topic här: Men det har ju gått många rykten senaste åren att RG skulle ha arbetat på ett medeltidsspel: https://www.sweclockers.com/nyhet/28661-rykte-rockstar-reser-... Någon som har hört något mer om detta?