Permalänk
Medlem

Som vanligt (tycks också ha blivit något av en tradition) har jag putsat årets lista genom att lägga butikerna i bokstavsordning och lagt till ytterligare en kategori. Jag har även tagit bort en eller ett par från Dunders lista då jag inte hittar någon kalender på respektive sida (på rak arm tänker jag på Power men det kan finnas fler).

Erbjudanden - Teknikrelaterat
Amazon
Drop
Inet - Kräver inlogg
Loh Electronics
Sandberg (kräver inlogg)
Sweclockers
Webhallen (kräver medlemskap)

Erbjudanden - Hud- och hårvård och apotek
Apotea (veckovisa erbjudanden)
Apoteket
Bangerhead
Hudoteket
Kicks (kräver medlemskap)
Kronans apotek
Nordicfeel

Erbjudanden - Diverse
Bagaren och Kocken - Köksredskap och inredning
Benify
Brädspelaren - Brädspel
Cervera - Köksredskap och servisdelar (främst)
Coliro.de - Konstnärsmaterial
Cykloteket - cyklar och cykeltillbehör
Dragon's lair - Brädspel
Drops Design (Garnstudio) - Gratis mönster till stickning och virkning
EMP - Fan-merchandise (Verkar stängd)
Eon - diverse
Friluftsvaror
Grillkung - grillar och grilltillbehör
Jem & fix - bygg
Jollyroom - Barn
Let's deal - Diverse
Makita (Verktygsvaruhuset) - Verktyg
Matsmart - Mataffär
MQ - Kläder
Nordic nest - Köksredskap och inredning
OKQ8 - Diverse
Petster - Djur (veckovisa erbjudanden)
Sephora
SmartaSaker - Diverse
Spel & sånt - Brädspel
Svenssons - Inredning
Swedol - Verktyg
Teknikdelar (scrolla ner lite på sidan)
Teknikproffset (tycks vara en "död" kalender)
Tretorn - Kläder
Ur & penn (scrolla ner lite på sidan)
Vi i Villa - Diverse
Xlmoto - MC
Åhléns - Inredning (främst)
Åhléns Outlet - Inredning (främst)
ÖoB - Diverse (kalenderikonen tycks inte ha någon länk)

Tävlingar - Teknikrelaterat
Direktronik
Game Reactor
Inet
Proshop
M3
Publiclir - Kräver medlemskap
Sweclockers - Kräver medlemskap

Tävlingar - Diverse
Cykelkraft - Cyklar och cykeltillbehör (Blandar tävlingar och erbjudanden, men tveksam funktionalitet)
Eva solo - Köksredskap och inredning (registrera dig för nyhetsbrevet och var med i ett julkalenderlotteri)
Kitchn Köksredskap och inredning (kräver medlemskap och app)

Tidigare julkalendrar
Julkalendrar 2022
Julkalendrar 2021
Julkalendrar 2020
Julkalendrar 2019
Julkalendrar 2018
Julkalendrar 2017
Julkalendrar 2016
Julkalendrar 2015
Julkalendrar 2014
Julkalendrar 2013
Julkalendrar 2012
Julkalendrar 2011
Julkalendrar 2010
Julkalendrar 2009
Julkalendrar 2008
Julkalendrar 2007

#fynd #julkalendrar #julkalender #rabatt #rea

Småpet. // MOD
Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Perfekt tråd detta 👍🏼 dock skulle man kunna lägga till klockslag? Tex inet - 10:00 sweclockers - 12:00 på de som har såna specifika tider 🤷‍♂️

Sen saknar jag även publiclirs kalender som har tävlingar varje dag med bra priser! (Låg nere 1-3 december men är uppe nu igen 👍🏼) 🥳

Det står dig fritt att kopiera listan och lägga till tider själv. Se min egen version här ovanför.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

@laolao Sandberg har bara tävlingar, eller ser jag fel?

Förresten. Power har varje dag ett nytt erbjudande. (Först hette det smällkaramell i några dagar, sen och nu ”Dagens rekommenderade”.) Så de kanske ska vara med ändå?

Lade till kommentar om Power
Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

@laolao Sandberg har bara tävlingar, eller ser jag fel?

Förresten. Power har varje dag ett nytt erbjudande. (Först hette det smällkaramell i några dagar, sen och nu ”Dagens rekommenderade”.) Så de kanske ska vara med ändå?

Nja fast den "Dagens rekommenderade" ändras när man refreshar så tror bara den väljer produkter från kampanjen spontant. Verkar som de redan slutat med dagens smällkaramell eller bara kör vissa dagar?

Permalänk
Medlem

Temat för Webhallens kalender verkar mest vara Andersson och Pokémon

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Entash:

Temat för Webhallens kalender verkar mest vara Andersson och Pokémon

Jag gissar på att det som säljs bäst just nu är sånt som funkar som julklappar

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag gissar på att det som säljs bäst just nu är sånt som funkar som julklappar

Aaa det har väl haft några ok luckor. Tycker det är lite lat dock att köra Andersson som är deras egna märke nästan varje dag. Inet kör ju inte bara Inet branded grejer direkt. Men det är ingen big deal egentligen, man måste ju inte köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

@laolao Sandberg har bara tävlingar, eller ser jag fel?

Förresten. Power har varje dag ett nytt erbjudande. (Först hette det smällkaramell i några dagar, sen och nu ”Dagens rekommenderade”.) Så de kanske ska vara med ändå?

Skit också! Jag trodde att jag la Sandberg under ”Tävlingar”. 😆

Gällande Power och kanske nån till har jag valt att ta bort dem som inte är uppenbara kalendrar. ”Dagens rekommenderade”, ”Dagens deal” och liknande kan förekomma året runt och det är svårt för mig att kolla vilka som är avgränsade till december. Men visst, det kanske är deras kalender…

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Skit också! Jag trodde att jag la Sandberg under ”Tävlingar”. 😆

Gällande Power och kanske nån till har jag valt att ta bort dem som inte är uppenbara kalendrar. ”Dagens rekommenderade”, ”Dagens deal” och liknande kan förekomma året runt och det är svårt för mig att kolla vilka som är avgränsade till december. Men visst, det kanske är deras kalender…

Är nog rätt tänkt. Med lite F5:ande nu på Power ser jag dessvärre att det är många olika ”dagens rekommenderade” på samma dag, så det är nog bäst att inte ha med dem. 👍

Permalänk
Medlem

Stort tack @Dunder och alla andra för denna fantastiska tråd!

Man kan säga att med hjälp av tråden lyckades jag i dag (luckan i går) vinna i Proshops julkalender.

You have participated in our Christmas Calendar, and you have been selected as the daily winner. (14th of December)

Congratulations you’ve won:
🎁 Kingston Canvas Go! Plus microSD - 512GB
🎁 Kingston FURY Renegade SSD - 4TB - M.2 2280 - PCIe 4.0
🎁 Kingston XS2000 Portable SSD - 4TB - Ekstern SSD
+
our daily extra prize which is: LEGO® Creator 3in1 Bergochdalbana med rymdtema

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Stort tack @Dunder och alla andra för denna fantastiska tråd!

Man kan säga att med hjälp av tråden lyckades jag i dag (luckan i går) vinna i Proshops julkalender.

You have participated in our Christmas Calendar, and you have been selected as the daily winner. (14th of December)

Congratulations you’ve won:
🎁 Kingston Canvas Go! Plus microSD - 512GB
🎁 Kingston FURY Renegade SSD - 4TB - M.2 2280 - PCIe 4.0
🎁 Kingston XS2000 Portable SSD - 4TB - Ekstern SSD
+
our daily extra prize which is: LEGO® Creator 3in1 Bergochdalbana med rymdtema

Grattis! Vad roligt att höra att någon vinner på Proshops jultävling

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Grattis! Vad roligt att höra att någon vinner på Proshops jultävling

Frågan är om någon har lyckats vinna på Inet julkalender har varit väldigt nära ett par gånger men ingen vinst på 3 år en så länge för mig.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Frågan är om någon har lyckats vinna på Inet julkalender har varit väldigt nära ett par gånger men ingen vinst på 3 år en så länge för mig.

Hur vet man att man är nära att vinna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Hur vet man att man är nära att vinna?

Dom drar vinnarna på dubbel klick streams på torsdagar och mitt namn har varit på nära vinnaren ett par gånger.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Frågan är om någon har lyckats vinna på Inet julkalender har varit väldigt nära ett par gånger men ingen vinst på 3 år en så länge för mig.

Jag vann en gång på Inets julkalender för ett par år sen.🥳

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Frågan är om någon har lyckats vinna på Inet julkalender har varit väldigt nära ett par gånger men ingen vinst på 3 år en så länge för mig.

På luckan med grafikkortet för ca 16000kr va det 15000 stycken som tävlade detta året. Inte så stor chans att vinna då. Jag har vunnit några gånger faktiskt på vanliga Dubbellklick. Har aldrig vunnit på någon tävling på komplett, proshop eller Inet julkalender sedan många år tillbaka.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

På luckan med grafikkortet för ca 16000kr va det 15000 stycken som tävlade detta året. Inte så stor chans att vinna då. Jag har vunnit några gånger faktiskt på vanliga Dubbellklick. Har aldrig vunnit på någon tävling på komplett, proshop eller Inet julkalender sedan många år tillbaka.

på Deras stream igår så stog det att vara 1087 som var med och kan man se mitt namn Felix #294 (samma nummer som stog på sidan efter att jag registrerad mig) ganska nära vinnaren.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

på Deras stream igår så stog det att vara 1087 som var med och kan man se mitt namn Felix #294 (samma nummer som stog på sidan efter att jag registrerad mig) ganska nära vinnaren.

<Uppladdad bildlänk>

Deras hjul kan vara hantera ett visst antal, så alla är inte ens med i hjulet. Från alla som tävlat slumpar de ut ett antal som kommer med i hjulet...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

på Deras stream igår så stog det att vara 1087 som var med och kan man se mitt namn Felix #294 (samma nummer som stog på sidan efter att jag registrerad mig) ganska nära vinnaren.

<Uppladdad bildlänk>

Får hoppas det blir din tur att vinna snart!

Skrivet av haijen:

Deras hjul kan vara hantera ett visst antal, så alla är inte ens med i hjulet. Från alla som tävlat slumpar de ut ett antal som kommer med i hjulet...

Som du säger, Tror de exporterar till Excel. slumpar ordningen i Excel och sedan tar ca 1000 namn bara i ett svep och klistrar in i hjulet. Kan ha helt fel, men tror det är så Molin har sagt.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Frågan är om någon har lyckats vinna på Inet julkalender har varit väldigt nära ett par gånger men ingen vinst på 3 år en så länge för mig.

Själv har jag inte ens sett mitt namn en enda gång så här långt. Jag vet inte vad som är värre, att se sitt namn rulla förbi eller att inte se det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Dom drar vinnarna på dubbel klick streams på torsdagar och mitt namn har varit på nära vinnaren ett par gånger.

det betyder tyvärr inte att du var nära.
Om man öppnar lådor i CS t.ex. eller skrapar en lott. När utfallet beslutats, kan de fylla slottarna med massa andra dyra skins för att få det att se ut som att man var nära att vinna stort. Tyvärr sådant som får folk att fortsätta gamblea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Frågan är om någon har lyckats vinna på Inet julkalender har varit väldigt nära ett par gånger men ingen vinst på 3 år en så länge för mig.

Skrivet av Libra-75:

Själv har jag inte ens sett mitt namn en enda gång så här långt. Jag vet inte vad som är värre, att se sitt namn rulla förbi eller att inte se det alls.

Har själv vunnit på hjulet EN gång, men bror var ytterst nära.. Ett namn ifrån.
Så det händer man vinner, men man måste ha otrolig tur!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ser ut som att Inet kommer köra Logitech Pro X Superlight 2 på sin julkalender imorgon, 30 stycken. Häng på låset för den som är intresserad! (Gissar att det blivit något tokigt i samband med ett föremål i fyndhörnan). Framgår inte vad det kommer vara för pris dock.

https://www.inet.se/produkt/x205944/logitech-pro-x-superlight...

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk

Skit den tog slut fort, synd.
Annars känns det överlag som att inets kalender varit lite sämre i år. Tyckte de fick till en ordentligt bra mix förra året med rejält många prisvärda erbjudanden.
Visst har det varit en del sköna vinster, men det är ju erbjudandena som flest får chans att ta del av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carpe_nemo:

Skit den tog slut fort, synd.
Annars känns det överlag som att inets kalender varit lite sämre i år. Tyckte de fick till en ordentligt bra mix förra året med rejält många prisvärda erbjudanden.
Visst har det varit en del sköna vinster, men det är ju erbjudandena som flest får chans att ta del av.

Vet inte om jag har minne av tidigare år och kan jämföra på det viset, däremot så har det mesta sålt slut väldigt fort vilket väl tyder på bra priser och produkter? Sen kanske det inte har passat dig, finns det något särskilt du hade velat se i kalendern som inte varit med i år men tidigare år?

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har köpt något av erbjudandena som dykt upp från butikerna jag kollar hitills i år, antingen har jag samma produkt/er eller något bättre eller för liten skillnad mot vad jag har. Utbuden har varit rätt bra ändå, inte som att jag måste handla direkt.

Men tycker även jag att det känns som intresset från butikerna kanske avtagit lite mot tidigare år. Minns inte om det var förra året eller året innan där någon större butik halvvägs igenom verkade överge sin kalender till och med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tror inte jag har köpt något av erbjudandena som dykt upp från butikerna jag kollar hitills i år, antingen har jag samma produkt/er eller något bättre eller för liten skillnad mot vad jag har. Utbuden har varit rätt bra ändå, inte som att jag måste handla direkt.

Men tycker även jag att det känns som intresset från butikerna kanske avtagit lite mot tidigare år. Minns inte om det var förra året eller året innan där någon större butik halvvägs igenom verkade överge sin kalender till och med.

Håller med, inte heller sett något pangerbjudande som lockat. Enda köpet i år var en airfryer under black friday från Amazon.

Du tänker nog på Power, vill minnas att dem hade en julkalender i början av december som dem sen tog bort.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Håller med, inte heller sett något pangerbjudande som lockat. Enda köpet i år var en airfryer under black friday från Amazon.

Du tänker nog på Power, vill minnas att dem hade en julkalender i början av december som dem sen tog bort.

Power kan det nog vara! Funderade lite på om det var Webbhallen men de kanske hade andra problem, om det var något med cachningen eller att det inte skickades ut regelbundet. Men Power... känns som du har rätt där.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Power kan det nog vara! Funderade lite på om det var Webbhallen men de kanske hade andra problem, om det var något med cachningen eller att det inte skickades ut regelbundet. Men Power... känns som du har rätt där.

Du är inte helt fel ute med @Webhallen, dem ska öppna dagens lucka 12:00 men i år har nog ingen lucka öppnats vid 12 utan långt senare Oklart om det beror på cache eller något annat

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Du är inte helt fel ute med @Webhallen, dem ska öppna dagens lucka 12:00 men i år har nog ingen lucka öppnats vid 12 utan långt senare Oklart om det beror på cache eller något annat

För mig har webhallens dagens erbjudande varit under fast inte i luckan många gånger. Ibland tillsammans med gårdagens. Antingen är det programmerarna som måste kolla till koden eller någon som inte gör sitt jobb med att sätta igång saker rätt.

I år var det inte så mycket spännande i luckorna hos de flesta. Inet hade bra luckor men inget som jag kände mig sugen på. Får hoppas att det blir bättre nästa år, visserligen är jag en dag innan sista luckorna ska öppna. Vi får se om tomten är snäll på sin jobbigaste arbetsdag

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact