Yunguai Rev-9 – monster-bärbar med Epyc och fullstort RTX 4080

Permalänk
Melding Plague

Yunguai Rev-9 – monster-bärbar med Epyc och fullstort RTX 4080

Bärbar är kanske att ta i. Kinesiska tillverkaren Xinjunengs rejält tilltagna dator Yunguai (”molnmonster”) Rev-9 är snarare flyttbar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3D-printat chassi? Fulaste jag sett tror jag.

Permalänk
Glädjespridare

Fullstort ATX intryckt i boxen?
15 minuters drifttid på _eventuellt_ batteri?
Eller... går den på diesel?

Vilken styggelse... något säger mig att marknadsundersökning är något obekant för de bakom den.
Nej den där köper jag inte, i flera bemärkelser, och andra nappar nog inte innan den lämnat prototypstadiet.

Permalänk
Medlem

Um, inte nog med att alla kontakter är på framsidan mot användaren, även utblåsen är det?

Laptop utblåsluft är varm nog att bränna sig på i många fall. Kan inte tänka mig att det blir någon bekväm användarupplevelse.

Permalänk
Medlem

Dock skönt med inbyggt handlovsstöd på ena sidan, bara välja höjd själv genom att plugga in korrekt antal kablar. Överlag en genomtänkt sund produkt 😀.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linda_Almighty:

Fullstort ATX intryckt i boxen?
15 minuters drifttid på _eventuellt_ batteri?
Eller... går den på diesel?

Flyttbar stationär är nog ordet. Gissar att målgruppen är t.ex. kineser som bor väldigt trångt och behöver en kompakt dator som går att flytta undan vid behov.

Permalänk
Medlem

Kör igång ett benchmark och ställ en kastrull ris på den så är maten klar lagom när testresultatet kommer.

Permalänk

Man ser ju tydligt att bilden är fake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Um, inte nog med att alla kontakter är på framsidan mot användaren, även utblåsen är det?

Laptop utblåsluft är varm nog att bränna sig på i många fall. Kan inte tänka mig att det blir någon bekväm användarupplevelse.

Hur vet du att det är utblåset på bild? Kan det inte vara ett luftintag?

Fast oavsett så är ju uttagen på framsidan vilket inte känns helt genomtänkt

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Tungliftbart

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem

Som koncept tycker jag om den här datorn! Prestanda och kylning mycket viktigare än vikthets.

Har för övrigt aldrig förstått denna vikthets kring bärbara datorer. Min första vägde 5kg, men med en bra ryggsäck upplevde jag aldrig den som tung. Det blev nog någon/några mil per vecka med den på ryggen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Såhär blir det när Kina uppfinner på egen hand utan att kopiera väst?

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Släpbar 😅

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som att den ritats i mspaint av en 3-åring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Såhär blir det när Kina uppfinner på egen hand utan att kopiera väst?

Kan vi släppa den här förlegade tanken nu? Redan för 10 år sedan seglade Kina upp som världsetta med flest antal (godkännda) patent på världsmarknaden. Sedan dess har de legat bland topp tre och i senaste undersökningen (görs av WIPO) så är de fortfarande världsetta. Patenten är allt från Trademarks till IP.

Här finns mer info om du vill fördjupa dig:
https://www.wipo.int/pressroom/en/articles/2023/article_0013....

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ingen numpad på 17"? Fail.

Varför guld?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En smula opraktiskt med samtliga anslutningar på framsidan.

Permalänk
Medlem

Ser ut som bilden är gjord med AI.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Tycker bilden mer ser ut som den är gjord med ms paint, AI bilder är inte så dåliga.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Datorn ser ju ut som om Homer designat den.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Ser stor ut, sen kollar man bilder från sidan och ser att datorn fortsätter bakom skärmen xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en gammal IBM PS/2 med en skärm och tangentbord ovanpå.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kanske ett videoklipp över underverket.
Påminner mig om den ryska snowracern jag fick i Julklapp som barn. Vägde bly men jösses vilken fart det var nedför

http://www.xinjuneng.com.cn/news.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Hur vet du att det är utblåset på bild? Kan det inte vara ett luftintag?

Fast oavsett så är ju uttagen på framsidan vilket inte känns helt genomtänkt

Kylflänsar brukar traditionellt inte placeras framför insugen i en 'pull'-konfig. Det är en vanlig desktop och baksidan är mot dig, dvs, utblåsen är mot dig. Ser ut som en fake produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Kan vi släppa den här förlegade tanken nu? Redan för 10 år sedan seglade Kina upp som världsetta med flest antal (godkännda) patent på världsmarknaden. Sedan dess har de legat bland topp tre och i senaste undersökningen (görs av WIPO) så är de fortfarande världsetta. Patenten är allt från Trademarks till IP.

Här finns mer info om du vill fördjupa dig:
https://www.wipo.int/pressroom/en/articles/2023/article_0013....

Vilket dock inte säger något om kvaliteten på patenten/idéerna, som i fallet med denna "laptop" (lol att ha den i knät), eller de kina-gpuer som t.ex Linus har testat.
Att någon gör mycket av något säger varken att det är genomtänkt eller praktiskt, och att "Kina" kopierar mycket från väst är ju inte falskt bara för att de har många egna patent.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

3D-printat chassi? Fulaste jag sett tror jag.

Påminner mig om denna:

Mer kul än hemskt tycker jag

Permalänk
Medlem

Får ont i handlederna bara av att titta på hur hög den är.. man får lägga en kudde på bordet för att komma upp till pekplatta o tangentbord

Permalänk
Medlem

För liten skärm och för skruttigt tangentbord, men annars har jag alltid gillat modulärt bärbart med reguljära stationära komponenter. Skärmen borde dock ha integrerad justerbar fot, så det blir någon ergonomi att tala om.

(Och ja, det är fult något fruktansvärt.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Får ont i handlederna bara av att titta på hur hög den är.. man får lägga en kudde på bordet för att komma upp till pekplatta o tangentbord

Men den har ju inbyggt handlovsstöd ser du väl?

Hela chassit borde dock vara bredare, med integrerad musmatta. Touchpad är en styggelse.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Är det första april redan?

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.