Värdeavi med felstavat namn?

Permalänk
Medlem

Värdeavi med felstavat namn?

Hej

Är det möjligt att hämta ut en värdeavi där det står felstavat namn? Allt stämmer förutom att de har skrivit G istället för T på stuet av mitt namn.

Mvh Albert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Hej

Är det möjligt att hämta ut en värdeavi där det står felstavat namn? Allt stämmer förutom att de har skrivit G istället för T på stuet av mitt namn.

Mvh Albert

Testa? Annars får du väl höra av dig och be dom rätta till felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Testa? Annars får du väl höra av dig och be dom rätta till felet?

Ska göra det. Ville bara sippa åka dit om jag innan viste att det inte skulle funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Ska göra det. Ville bara sippa åka dit om jag innan viste att det inte skulle funka

Nog svårt för någon att svara på eftersom du inte skriver vart du skall lösa in den.. är det på banken kan det säkert bli problem, är det på lokala pizzerian funkar det nog bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Nog svårt för någon att svara på eftersom du inte skriver vart du skall lösa in den.. är det på banken kan det säkert bli problem, är det på lokala pizzerian funkar det nog bra.

Gick till Ica och det gick bra Dock störigt att få kontanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Gick till Ica och det gick bra Dock störigt att få kontanter.

Sedlar kan du ju i alla fall gå till en bankomat och sätta in. Leta bara upp en som det står Sätta In/Ta Ut, turligt nog så börjar de bli vanligare än vad de var förut.

Finns 4 sådana automater i Uppsala enligt deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Gick till Ica och det gick bra Dock störigt att få kontanter.

Jepp, värdeavier är en styggelse.

Det är helt otroligt uselt att man tvingas gå in på ett jävla bankkontor bara för att kunna få in pengarna på ett konto utan avgifter, och ja, anledningen att jag är extra sur är för att jag just har fått två förbannade värdeavier för att mupparna (ett försäkringsbolag och en matkedja) inte sätter in direkt på konto.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jepp, värdeavier är en styggelse.

Det är helt otroligt uselt att man tvingas gå in på ett jävla bankkontor bara för att kunna få in pengarna på ett konto utan avgifter, och ja, anledningen att jag är extra sur är för att jag just har fått två förbannade värdeavier för att mupparna (ett försäkringsbolag och en matkedja) inte sätter in direkt på konto.

Beroende på vem som utfärdat den, så kan man i alla fall med en värdeavi från Swedbank, logga in på deras hemsida och anmäla sitt konto där så slipper man få dem i framtiden, eller bara lösa in den direkt till sitt konto på deras hemsida.
https://www.swedbank.se/privat/betala-och-overfora/konton/anm...

Vet inte om andra som ger ut värdeavier har liknande lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Sedlar kan du ju i alla fall gå till en bankomat och sätta in. Leta bara upp en som det står Sätta In/Ta Ut, turligt nog så börjar de bli vanligare än vad de var förut.

Finns 4 sådana automater i Uppsala enligt deras hemsida.

Ska in till stan imorgon, tack för tippset

Skrivet av backfeed:

Jepp, värdeavier är en styggelse.

Det är helt otroligt uselt att man tvingas gå in på ett jävla bankkontor bara för att kunna få in pengarna på ett konto utan avgifter, och ja, anledningen att jag är extra sur är för att jag just har fått två förbannade värdeavier för att mupparna (ett försäkringsbolag och en matkedja) inte sätter in direkt på konto.

Jag är glad för att jag kollade vattenmätaren Blev en hygglig slant som kommer att gå till elen nu under vintern
Dock lite havlsegt att de inte sätter in direkt på kontot när de redan har de uppgifterna

Skrivet av loefet:

Beroende på vem som utfärdat den, så kan man i alla fall med en värdeavi från Swedbank, logga in på deras hemsida och anmäla sitt konto där så slipper man få dem i framtiden, eller bara lösa in den direkt till sitt konto på deras hemsida.
https://www.swedbank.se/privat/betala-och-overfora/konton/anm...

Vet inte om andra som ger ut värdeavier har liknande lösningar.

Tack för tippset Ska genas fixas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Gick till Ica och det gick bra Dock störigt att få kontanter.

Kul att det gick bra Alberg!