Ny dator som ska orka hänga med ett tag, förhoppningsvis kunna lira nya GTA när det släpps etc.

Permalänk

Ny dator som ska orka hänga med ett tag, förhoppningsvis kunna lira nya GTA när det släpps etc.

Söker lite feedback på det här datorn jag har satt ihop
Jag brukar inte spela så jättemycket men vill ändå ha möjlighet att kunna lura nya GTA när det kommer nästa år. och även nya diablo som jag lirar på en bärbar dator just nu.
jag vill inte gå upp i pris något. så detta är max vad jag är villig att betala.

Mvh

https://www.inet.se/datorbygge/b1477638/clockwork

Permalänk

Svårt att säga vad gta 6 kommer kräva tror iaf inga officiella min krav är släppta än.

Men troligen ska väl senaste generationen hårdvara iaf hålla till medium iaf.

Vad jag förstått det dock så generellt presterar väl x3d cpuerna dock bättre i just spel än 7900x

Vet inte om det n är dyrare men troligen runt samma pengar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

4070 Super släpps idag. Det är väsentligt bättre, nästan 20%, än 7800 XT i RDR2 som också är ett Rockstar spel. Skulle själv tagit ett lite billigare moderkort och gått på 4070 Super om det går in i budgeten eftersom nästa GTA är ett mål. Då har jag ändå ett 7900 XT själv och skulle tagit 7800 XT i din budget innan nya släppet. 7800 XT kanske sänks och blir mer konkurrenskraftigt förstås, men vänta till 15.00 i alla fall!

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

4070 Super släpps idag. Det är väsentligt bättre, nästan 20%, än 7800 XT i RDR2 som också är ett Rockstar spel. Skulle själv tagit ett lite billigare moderkort och gått på 4070 Super om det går in i budgeten eftersom nästa GTA är ett mål. Då har jag ändå ett 7900 XT själv och skulle tagit 7800 XT i din budget innan nya släppet. 7800 XT kanske sänks och blir mer konkurrenskraftigt förstås, men vänta till 15.00 i alla fall!

Sant ska val typ bara va ca 500:- skillnad eller nått mellan 7800xt priset nu och potentiellt pris på 4070 super.

Så ett 7800 borde ligga runt 6000-6500 om man drar av 20% på prelementära priset för super för att få runt samma pang per krona.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellen Degenerous:

Söker lite feedback på det här datorn jag har satt ihop
Jag brukar inte spela så jättemycket men vill ändå ha möjlighet att kunna lura nya GTA när det kommer nästa år. och även nya diablo som jag lirar på en bärbar dator just nu.
jag vill inte gå upp i pris något. så detta är max vad jag är villig att betala.

Mvh

https://www.inet.se/datorbygge/b1477638/clockwork

https://www.inet.se/kundvagn/visa/PYUjAZfGMFqFnahEuyuwN4xZJNg/ellen-degenerous

Bättre CPU för spel samt bättre GPU.
Helt klart värt att vänta tills kl 15.00 idag, för då släpper Inet 4070 Super korten och se vad dom ligger på i pris om det är av intresse med ett Nvidia kort.
Köp Windows på nätet istället för en bra mycket billigare peng än 1 500 kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P