Permalänk

Återställa Surface Pro 3?

Jag har fått en Surface Pro 3 från min gamla arbetsgivare, men jag kommer inte in i systemet. Inga av de lösenord som jag har fått fungerar.
Jag läste att man kan återställa den helt med hjälp av Vol upp + Power-knappen i 15 sekunder, men det tar mig bara till BIOS-menyn där jag inte kan göra en återställning.

Jag vill minnas att det finns något sätt att komma förbi inloggningsrutan på Windows, men kommer inte ihåg det nu?

Någon som vet hur jag kan göra pjäsen användbar? Helst med ett nytt, rent system.

🤔

Permalänk

Det löste sig!
Genom att hålla ner Shift medan man klickar på Power-knappen i inloggningsrutan, så får man upp servicemenyn med möjlighet till återställning. 🥳

/FWIW

Permalänk

Nu var jag lite för snabb...! Efter en stund kommer det upp "There was a problem resetting your PC", med enda val att avbryta.

För att komma åt något annat på maskinen behöver jag admin-lösen vilket jag alltså inte har. Är det startbar USB som gäller, eller finns det något annat sätt?

😣

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreascarlsson:

Nu var jag lite för snabb...! Efter en stund kommer det upp "There was a problem resetting your PC", med enda val att avbryta.

För att komma åt något annat på maskinen behöver jag admin-lösen vilket jag alltså inte har. Är det startbar USB som gäller, eller finns det något annat sätt?

😣

Startbar USB är det enklaste sättet ja

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig