Grafikkortets fläktar börjar rusa, sedan blir skärmarna svarta, Datorn startar ej mer (förutom när jag kopplar ut PCIE kabeln till vänster på Gpun.)

Permalänk
Medlem

Grafikkortets fläktar börjar rusa, sedan blir skärmarna svarta, Datorn startar ej mer (förutom när jag kopplar ut PCIE kabeln till vänster på Gpun.)

Som rubriken lyder så har något märkligt hänt med min GPU.. Någon som varit med om liknande? Och isåfall åtgärdat det? isåfall hur?..

Jag provade spela moddat GTA 5 när händelsen skedde... Grafikkortet var ungefär 70C varmt minns jag. (ej överklockat)

Rtx 3080TI
Intel core i9 14900k (har undervoltat processorn något för att få ner värmen från 100c vid viss benchmarking) Kan undervoltingen påverka GPUN på något sätt?
Corsair 850W<------- för klent?
Ram DDR56000mhz
Kraken 360 Elite kylare
Samt övriga 6 st fläktar med belysning.. Kan fallet vara så att jag har för klent nätagg i förhållande till specsen?

Alla tips och svar uppskattas.

Tack på förhand.. Mvh

Permalänk
Medlem

Låter inte bra, har du garanti på kortet kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Låter inte bra, har du garanti på kortet kvar?

Köpt det begagnat.. för ett "bra pris" höll i ungefär 6 månader.. men har kvitto och har just nu kontaktat min hemförsäkring och tänkte gå via dom först och se vad dom har och säga. Vet att i vissa fall så brukar inte garantin gälla ifall kortet fått sig en "andra ägare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Låter inte bra, har du garanti på kortet kvar?

Köpt det begagnat.. för ett "bra pris" höll i ungefär 6 månader.. men har kvitto och har just nu kontaktat min hemförsäkring och tänkte gå via dom först och se vad dom har och säga. Vet att i vissa fall så brukar inte garantin gälla ifall kortet fått sig en "andra ägare"

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är helt relevant, men jag har 850w psu, och en 12900k samt ett 3090. Och jag har aldrig haft problem. Processor är stock, grafikkort överklockat.

Visa signatur

12900K | Z690 | RTX3090