Första speldator till 13-åring, budget 7000

Permalänk
Medlem

Första speldator till 13-åring, budget 7000

Hej,

Jag har fått utmärkt hjälp härifrån tidigare så vi provar igen. Jag hjälper en grannfamilj med en dator åt en 13-åring. De har alla tillbehör så det är bara burken som behövs. Vi bygger gärna ihop den, det är inga problem. Budget är 7000kr skarpt.

Vi har tittat på den här som referens:

Men tänker att vi kan få det både billigare och kanske bättre här
Gör gärna affär face to face i Uppsala/Stockholms-området.

Det här är vår plan:
grafikkort 2500
cpu moderkort minne hårddisk 2500
chassi 700
psu 700

Vad kan ni erbjuda?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Så gade jag gjort bygget för 7026 blev det

https://komponentkoll.se/bygg/gHhil

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kylare till cpu är inte med eller har du redan? Ska kolla om jag har så kan du få den mot fraktkostnad om det är intressant

Permalänk
Medlem

Jag hade försökt kika på begagnatmarknaden då jag misstänker att du får mer för pengarna

Permalänk
Medlem

Zalman cnps9x Optima ny i kartong

Permalänk
Medlem
Skrivet av tedfred:

Jag hade försökt kika på begagnatmarknaden då jag misstänker att du får mer för pengarna

Ja precis! Det var det som var tanken med den här annonsen. Att köpa begagnat för att få ner priset. Kanske lite otydligt men länken till komponentkoll var mest för att jämföra vad vi kunde få för pengarna om vi köpte nytt.

Om vi kunde få rag på ett hyffsat grfikkort för 2000-2500 kr här så kan vi till och med köpa resten nytt, och ändå hålla budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueboy:

Kylare till cpu är inte med eller har du redan? Ska kolla om jag har så kan du få den mot fraktkostnad om det är intressant

Skrivet av Blueboy:

Zalman cnps9x Optima ny i kartong

Vi avvaktar och ser om vi får napp på något paket med moderkort och cpu. Om vi köper nytt så ingår, så vitt jag vet, kylare till ryzen 3600 och 5600.

Permalänk
Medlem

Skulle ett oanvänt uppgraderingspaket vara intressant?

Ryzen r5 3600x med en stock kylare, ROG strix B450-F Gaming moderkort, Hyper 16gb (2x8) 2666 mhz Ram.

Har också en SA2000M8/G SSD från Kingston som köptes med uppgraderingspaketet, men på 500gb så räcker det kanske inte så väldigt långt.

Permalänk

Jag har en Lenovo P520 utan GPU, https://www.youtube.com/watch?v=k3wvVnq4bUk

2000 + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matlef:

Skulle ett oanvänt uppgraderingspaket vara intressant?

Ryzen r5 3600x med en stock kylare, ROG strix B450-F Gaming moderkort, Hyper 16gb (2x8) 2666 mhz Ram.

Har också en SA2000M8/G SSD från Kingston som köptes med uppgraderingspaketet, men på 500gb så räcker det kanske inte så väldigt långt.

Det låter som precis något vi letar efter, så länge det håller sig inom budget då 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlockBuilder:

Jag har en Lenovo P520 utan GPU, https://www.youtube.com/watch?v=k3wvVnq4bUk

2000 + frakt.

Hej!

Den kanske jag kan ta till min dotter som inte är så inne på rgb än 😀

Finns den med olika specs? Passar vanliga grafikkort med den psu? Inte van att jobba i märkesdatorer, har bara byggt egna från grunden.

Olog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergol:

Det låter som precis något vi letar efter, så länge det håller sig inom budget då 😀

Jo det ska väl funka. Är ni intresserade av både paketet och hårddisken?

Permalänk
Skrivet av Bergol:

Hej!

Den kanske jag kan ta till min dotter som inte är så inne på rgb än 😀

Finns den med olika specs? Passar vanliga grafikkort med den psu? Inte van att jobba i märkesdatorer, har bara byggt egna från grunden.

Olog

Hej.

Ja, man har visst spelrum gällande spec vid beställning.
Just denna har Xeon W2133 CPU & 2x8GB DDR4 RAM.

Vanliga grafikkort passar gott och väl, det finns 2st 6+2 strömpins åt GPU.

Permalänk
Medlem

Har skickat ett pm 😊

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad