Kan inte hitta min Windows nyckel

Permalänk

Kan inte hitta min Windows nyckel

Var hittar man det? Det gäller Windows 10

Permalänk
Medlem

Det kan du inte, Microsoft sparar inte din retail/piratnyckel på din dator.

Du kan istället titta på https://www.tenforums.com/tutorials/55398-link-microsoft-acco...

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Det kan du inte, Microsoft sparar inte din retail/piratnyckel på din dator.

Du kan istället titta på https://www.tenforums.com/tutorials/55398-link-microsoft-acco...

Om man har flera nycklar hur ska man hålla koll på vilken som är vilken om man inte kan se dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Om man har flera nycklar hur ska man hålla koll på vilken som är vilken om man inte kan se dem?

Ute hos företag så ligger den informationen installationsavbilden behöver i BIOS/UEFI.

Hos en privatperson kan du koppla licensen till Microsoft-kontot och installera om på en annan maskin eller så installerar du bara om på samma maskin då licensen har sparats "digitalt" hos Microsoft och de känner av att du installerar om på samma maskin.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Ute hos företag så ligger den informationen installationsavbilden behöver i BIOS/UEFI.

Hos en privatperson kan du koppla licensen till Microsoft-kontot och installera om på en annan maskin eller så installerar du bara om på samma maskin då licensen har sparats "digitalt" hos Microsoft och de känner av att du installerar om på samma maskin.

Men om man har flera nycklar då? Hur vet man vilken man ska använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Men om man har flera nycklar då? Hur vet man vilken man ska använda?

Börjar inte förstå varför du frågar? Antecknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Men om man har flera nycklar då? Hur vet man vilken man ska använda?

Den känner automatiskt av det med digital licens. Det är inga problem. Jag har flera datorer och det har aldrig varit ett problem med licensnyckeln till mina datorer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig