Permalänk
Medlem

Min fina config på ny dator

>>>VILL GÄRNA HA SYNPUNKTER OCH FÖRSLAG<<<

*Chieftec DX-01SL-D Dragon Super MidiTower Silver + fan 360W ATX (AMD&P4 OK) 1049.00

*Abit IC7-G i875P 4DDR-DIMM 5PCI GB-LAN FireWire Audio Dual SATA Raid Socket478 ATX 1892.00

*Hercules 3D Prophet 9800PRO 128Mb DDR TV-out DVI Retail 3949.00

*Intel Pentium 4 Northwood 2.8GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz bulk/tray Socket 478 2789.00

*Zalman CNPS 7000 ALCu (Socket478 754 Athlon64) 349.00

*IBM/Hitachi Deskstar 180GXP 180Gb 7200rpm 8Mb UDMA100 IDE 1553.00

*TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK) x 2 1858.00

*Creative SoundBlaster Audigy2 Bulk PCI 849.00

*RITEK RT-CW5201 CD-RW 52x24x52x Burn Proof Retail intern IDE 579.00

*Logitech Cordless Desktop MX + mouse MX700 USB 1279.00

Ca pris: 16 000:-

Permalänk

Inte mycket att klaga på. Känner inte igen märket på CD-RWn. Jag skulle dock kört på en Maxtor hårddisk istället för IBM.

Permalänk

byt ut ritek brännaren mot en LITEON ... dom är billiga och har dominerat testerna på cdrinfo.com rätt länge

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

Dom flesta säger även att abit IS7-G är bättre än IC7-G
Men jag vet inte, jag är ingen p4-tönt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Dom flesta säger även att abit IS7-G är bättre än IC7-G
Men jag vet inte, jag är ingen p4-tönt

Hade inte tänkt på detta tidigare så jag var tvungen att kolla upp om det stämmde. Enligt 64bits recension så presterar Abit iS7-G bättre än iC7-G men med vissa missar i layouten dock inga allvarliga.

Är det någon som provat något av korten som kan beträtta av erfarenhet vilket som fungerar bäst?

Permalänk
Medlem

Köparen guide?
Tror du får klart bättre hjälp där.

*Anmäld*

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

sorry! Har inte sett att det finns en sån guide.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Köparen guide?
Tror du får klart bättre hjälp där.

*Anmäld*

Du vet att modsen inte gillar när du skriver *tråd anmäld*?
Det leder bara till onödiga diskussioner (som denna )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Köparen guide?
Tror du får klart bättre hjälp där.

*Anmäld*

eller så går de under eget bygge kanske?

ont: du kanske ska skippa trödlöst tgb å trödlös mus om du brukar åka på lan.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll att man har trådlöst tgb och mus på LAN?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asS
Vad spelar det för roll att man har trådlöst tgb och mus på LAN?

kan vara dåligt om fler har samma sort eller kör på samma kanal, men dom nya brukar ha några kanaler som min MX700 mus som har ett par, vi var iaf 3 på ett lan med den musen som satt bredvid varandra och de gick bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mast
kan vara dåligt om fler har samma sort eller kör på samma kanal, men dom nya brukar ha några kanaler som min MX700 mus som har ett par, vi var iaf 3 på ett lan med den musen som satt bredvid varandra och de gick bra.

Fan låter bra. En off topic fråga bara... gillar du din MX700... jag menar funkar den bra i spel osv.

Permalänk
Medlem

Alltid älskat min MX700 och kommer alltid att göra de, tycker den är otroligt skön och riktigt stadig
plus att batterierna håller väldigt länge och laddas upp på nolltid

Permalänk
Medlem

Jag hade:
Tagit ett annat märke på brännaren och hdd'n och sen skippat audigy-kortet...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Jag hade:
Tagit ett annat märke på brännaren och hdd'n och sen skippat audigy-kortet...

Håller med om det där med hdd:n, ta en barracuda.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

En barracuda är bra mycket segare än en 180 GXP, speciellt en 180:a med 8 MB cache, men iofs lite tystare. Har själv båda delarna så jag vet av egen erfarenhet. Om burken inte ska vara extremt tyst så kör med 180 GXP. Seagates diskar är tysta, men långsammare än alla andra moderna 7200 rpm-diskar.

MX700:an kommer du inte att ångra.

Permalänk
Medlem

Tjacka ett moderkort med i865PE-chipset istället för i875P. Billigare och minst lika bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slo'Bed: Brännaren och hdd'n kan jag förstå men varför skippa audigy-kortet?

Frallan: MX700:an är nu spikad

dataper: Consider It Done!

Men den här j-vla hdd'n... blir inte mycket klockare.

Fråga: På de flesta hårddisk specifikationer finns det med ordet "Söktid" Det kan tex stå så här: Söktid: 8.5ms... vad menas med detta? (puckad fråga?... kanske)

och så har vi brännaren.. Tydligen ska Lite-on äga? Vi säger så här... om jag nu ska köpa allt från db vilken brännare ska jag då ha?

Permalänk
Medlem

Lite On är jäkligt bra, så är det. Vet inte om den finns på db.com iofs.

Audigy-kortet hade inte jag tyckt var nödvändigt iom att på de flesta nyare kort med nforce2 så är det 6kanaligt ljud integrerat. Har du inte bra högtalare osv eller har nytta av audigyts alla funktioner så ser jag det som pengar i sjön

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Kör maxtor istället för IBM, och tgntbord och mus , samma prestanda kan du få för mkt lägre pris, och då har du pengar över att lägga på en söt musmatta ! =D

Visa signatur

System 1: Moderkort: GA-7VAX Prolle: AMD Athlon XP 1700+ @ 1700mhz Minne: 2*256 DDR PC 2700 HDD: 30gig+120gb+75gb 7200rpm Gfx: gf4 ti4200 ( 290/594 )
System 2: Moderkort: Msi 845 ultra-c Prolle: Intel Pentium 4 2.4 ghz Minne: 2*256 DDR PC 2700 HDD: 60gb 7200rpm Gfx: gf4 mx440

Permalänk
Medlem
Permalänk

byt te en LITEON brännare, Å byt te Winbond chip på minnet å byt Dragon te Matrix altvernativt Antec SKL3700AMB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
byt te en LITEON brännare, Å byt te Winbond chip på minnet å byt Dragon te Matrix altvernativt Antec SKL3700AMB

Många har anmärkt brännaren.. blir istället en LITE-ON CD-RW LTR-52327S 52x32x52x eller LITE-ON LTR-48246S CD-RW 48x24x48x.. de sjuka med dessa är att båda kostar exakt lika mycket! Har inte klurat ut varför ännu.

Vad är skillnaden på TwinMos Winbond och orginal?

Tänkte beställa allt från db och där har dom inte Chiftech Matrix.
Lådan är ett dilemma det blir antigen Chiftech Dragon eller Antec Sonata... även LanBoy är uppe på tapeterna.

Permalänk

skillnaden på twinmos winbond o original är chippen som sitter på minnena.... twinmos winbond går lite högre när man klockar än dom vanliga.

antec sonata hade jag skaffat 120mm fläktplatser... mmmm.... tyst o skönt om datorn då

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

okej...

Sonata chassit lockar men tycker det är lite för litet och gillar inte den blanka lacken eftersom det tydligen blir lätt repor i den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

har kikat på den lådan.. j-vligt fin men för klent nätagg.

Permalänk
Medlem

Köp en M500 isället för vissa burakr ju vara så roliga när man har trådlös mus.. att dom springer i väg med den å klickar som besatta på musknapparna men om du köper tagenbordet med sladd å mx500 istället så kan du ju köpa en snygg msumatta som thevoid sa

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)