Förslag på funktion att kunna banna moderatorer

Permalänk
Skrivet av Phod:

Ska inte du hålla till på Facebook, Flashback eller 4chan? Du har yttrandefrihet, trots att du inte har rätt att uttrycka den var som helst. Jag är ledsen att jag om jag stör dina alt-höger fantasier, men precis som du har rätt att vara korkad har resten av oss rätt att inte läsa sånt här dravel.

Ska inte du hålla till på twitter istället? Säkert många som tycker som du där. Jag har ingen större lust att läsa vad du skriver heller eftersom att du saknar läsförståelse.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av myhorsehaspants:

Vad ni behöver ändra på är antingen reglerna, alternativt börja följa era egna regler istället för att clickbaita folk till diskussioner ni ändå inte tillåter.

Fast vi tillåter ju diskussioner, så länge diskussionen är inom ramarna för våra regler.

Permalänk
Skrivet av FX9:

Du har helt rätt, du får tycka vad du vill - men du får fortfarande inte säga exakt vad du vill i ett detta forumet

Men du kan inte säga ett direkt felaktigt påstående som att din yttrendefrihet är kränkt, för den har ingenting med dessa forum att göra. Att du sen vill ändra på det och göra så att företagen måste ta hänsyn till yttrandefrihetslagarna är en väldigt stor punkt att driva...låter inte som någon bra idé i mina öron. Då skulle ju idioterna där ute på internet få skriva nästan vad skit som helst, i vilket forum som helst, och moderatorerna skulle inte få ta bort inläggen. En sån värld vill då jag inte ha...

Men nu tror jag vi kanske bör avrunda där, så vi inte går för djupt på det politiska och får den här tråden låst

"Du får tycka vad du vill, men du får inte uttrycka det för det gör mig obekväm." Det inte upp till dig att bestämma om jag upplever min yttrandefrihet kränkt eller ej, och mitt argument är fortfarande att det har jävligt mycket att göra med alla forum där offentlig debatt kan förekomma, forum borde klassas som offentlig plats enligt lag, varje sig dem bedrivs av staten eller företag. Företag ska inte ha mera rättigheter att tysta folk än staten då dem bevisligen har blivit direkt samhällsskadliga på grund av detta. Tråkigt att höra att folk inte har förtroende för staten dock, dem kanske borde tänka efter nogrannare innan dem röstar? Sen så får ju idioter skriva hur mycket idiotiska saker som helst, gör dem ju varje dag på dessa forum. Du kanske bara inte tycker det är så idiotiska saker dem skriver för att du håller med dem?

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Fast vi tillåter ju diskussioner, så länge diskussionen är inom ramarna för våra regler.

Ni har regler som motsäger varandra. Därför ni konstant måste påminna folk om att vara försiktiga med vad dem tycker och tänker om saker ni själva skriver om. Ni kan ju börja med att sluta skriva nyheter om politiskt laddade ämnen och hålla er till datorteknik om ni inte vill tillåta politisk diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myhorsehaspants:

"Du får tycka vad du vill, men du får inte uttrycka det för det gör mig obekväm." Det inte upp till dig att bestämma om jag upplever min yttrandefrihet kränkt eller ej, och mitt argument är fortfarande att det har jävligt mycket att göra med alla forum där offentlig debatt kan förekomma, forum borde klassas som offentlig plats enligt lag, varje sig dem bedrivs av staten eller företag. Företag ska inte ha mera rättigheter att tysta folk än staten då dem bevisligen har blivit direkt samhällsskadliga på grund av detta. Tråkigt att höra att folk inte har förtroende för staten dock, dem kanske borde tänka efter nogrannare innan dem röstar? Sen så får ju idioter skriva hur mycket idiotiska saker som helst, gör dem ju varje dag på dessa forum. Du kanske bara inte tycker det är så idiotiska saker dem skriver för att du håller med dem?

Om du ramlar in på en fest med okända människor, aspackad och vräker ur dig en massa skit så ber de dig sannolikt att lämna festen. Samma sak här på forumet. Det är ju synd att du känner dig kränkt, men du kanske kan prata med någon närstående om det?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Skrivet av myhorsehaspants:

Ni har regler som motsäger varandra. Därför ni konstant måste påminna folk om att vara försiktiga med vad dem tycker och tänker om saker ni själva skriver om. Ni kan ju börja med att sluta skriva nyheter om politiskt laddade ämnen och hålla er till datorteknik om ni inte vill tillåta politisk diskussion.

Och vilka är det?

§7 som du gnäller om i början på tråden tycker jag är relativt solklar vad de menar med.

Inget snack om tillvägagångsätt eller egna erfarenheter varesig om privat eller piratkopiering av licensierat material.

Men öppet att spekulera t.ex anledning till varför man tror en statistik visar ökning eller minskning av det i detta fallet sålänge man håller sig från detaljerna om hur det utförs.

Och som jag skrev tidigare så har de satt reglerna hårda för att underlätta att följa svensk lag att motverka brott pga ev bristfällig kunskap i ämnet hos modsen.

Eller har jag fel?
@Enviro

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Rouge of Darkness:

Och vilka är det?

§7 som du gnäller om tycker jag är relativt solklar.

Inget snack om tillvägagångsätt eller egna erfarenheter varesig om privat eller piratkopiering av licensierat material.

Men öppet att spekulera t.ex anledning till varför man tror en statistik visar ökning eller minskning av det i detta fallet.

Och som jag skrev tidigare så har de satt reglerna hårda för att underlätta att följa svensk lag att motverka brott pga ev bristfällig kunskap i ämnet hos modsen.

Eller har jag fel?
@Enviro

Det där är rätt spot on, ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Jag är genuint nyfiken på varför man inte får diskutera piratkopiering och fildelning här? Men jag förmodar att det är kopplat till den svenska lagstiftningen? Att det bryter mot lagen att ladda ner filmer exempelvis..

Nej, det är inte förbjudet enligt svensk lag att diskutera piratkopiering på ett forum. Det som en gång blev klart förbjudet var diskussioner om hur man knäcker kabel-tv- abonnemang och de kort man använde för det. Jag antar att om det postades länkar till piratkopierade filmer o.dyl. så kan clockers bli ansvariga. Men i övrigt tänker jag mig att ansvariga här väljer vad de vill ha diskussioner om, och de är i sin fulla rätt utan att det bryter mot någon yttrandefrihet eller tillhörande lag.

Citat:

Jag är ledsen att jag om jag stör dina alt-höger fantasier, men precis som du har rätt att vara korkad har resten av oss rätt att inte läsa sånt här dravel.

Trams om "alt-höger" och "vänster" är bara barnsligt och nåt som ni kan hålla på med på det som hette twitter förr, eller flashback, det är det de är till för.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myhorsehaspants:

"Du får tycka vad du vill, men du får inte uttrycka det för det gör mig obekväm." Det inte upp till dig att bestämma om jag upplever min yttrandefrihet kränkt eller ej, och mitt argument är fortfarande att det har jävligt mycket att göra med alla forum där offentlig debatt kan förekomma, forum borde klassas som offentlig plats enligt lag, varje sig dem bedrivs av staten eller företag. Företag ska inte ha mera rättigheter att tysta folk än staten då dem bevisligen har blivit direkt samhällsskadliga på grund av detta. Tråkigt att höra att folk inte har förtroende för staten dock, dem kanske borde tänka efter nogrannare innan dem röstar? Sen så får ju idioter skriva hur mycket idiotiska saker som helst, gör dem ju varje dag på dessa forum. Du kanske bara inte tycker det är så idiotiska saker dem skriver för att du håller med dem?

Ärligt talat så gör ditt snack mig inte obekväm, jag är mer hårdhudad än så och ler snarare lite åt situationen. Du är i din fulla rätt att uttrycka dig som du vill, även på det här forumet (så länge det inte bryter mot forumets regler) Däremot måste jag väl få säga min mening också? Så länge vi inte bryter mot några forumregler så är det fritt fram att uttrycka våra åsikter. Eller vill du hindra mig från att utöva min yttrandefrihet?

Och ärligt talat, får man göra vad som helst på offentlig plats? Om du skulle ställa dig på plattan och ropa rasistiska utlägg så tror jag nog polisen skulle ha ett och annat att säga om saken. Antar att om du ansökte om att få demonstrera så kan du få demonstrera om rätt extrema åsikter, men kräver då tillstånd från just polisen

Du har gjort ganska klart vad du anser om forumregler, att jag använde ordet kränkt håller jag med om, det var onödigt. Men likväl, jag har tolkat det som att du anser att det är dumt med forumregler och att du borde ha rätt att säga vad du vill. Min tolkning var, kanske orättvist, att du kände dig kränkt. Men visst, kränkt kanske inte var rätt ord - men faktum kvarstår. Du ogillar situationen, medans de flesta här verkar hålla med om att vi behöver forumregler för att hålla saker på en bättre nivå. Det blir både trivsammare och lagligare så

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT