Nintendo Switch 2 kan bli bakåtkompatibel

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Ja marknadsföringen av Wii U kändes ganska usel.
Många som inte ens förstod att det var en ny konsol.
Samt jag kan knappt minnas att jag sett någon reklam för Wii U.

Jag tror Nintendo insåg själva att det var lönlöst att satsa på Wiiu. De reklamfilmer man hittar på youtube är ju fasansfullt dåliga. Så de öste inte in en massa miljoner på att bygga bra marknadsföring och troligtvis därför den tokfloppade. Alla hushåll hade redan wii hemma och vad ska de med ytterligare en wii till?

Tror inte att Switch 2 kommer sälja lika rejält som Switch 1 men de får inte glömma bort reklamfilmer nu utan köra stenhårt så blir det nog bra försäljning ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Jag tror Nintendo insåg själva att det var lönlöst att satsa på Wiiu. De reklamfilmer man hittar på youtube är ju fasansfullt dåliga. Så de öste inte in en massa miljoner på att bygga bra marknadsföring och troligtvis därför den tokfloppade. Alla hushåll hade redan wii hemma och vad ska de med ytterligare en wii till?

Tror inte att Switch 2 kommer sälja lika rejält som Switch 1 men de får inte glömma bort reklamfilmer nu utan köra stenhårt så blir det nog bra försäljning ändå.

WiiU var ett fundamentalt tveksamt koncept, och de tappade motion controls som säljargument, vilket var det som gjorde Wii till en hit hos allmänheten. INGEN marknadsföring hade gjort WiiU till en särskilt framgångsrik plattform.

Switch är något helt annat. Portabel, tillåter lokal multiplayer genom att bara koppla loss joy-cons, table-top play (funkar inte med mina ögon, men…) och man kan naturligtvis ploppa ner den i hållaren och spela på en TV-skärm. Och att kunna Switcha sömlöst mellan att blockera en TV och att ta med sig spelet till sängen är så uppenbart användbart.

Det är inte en slump, eller marknadsföring, som gjort att Switch har sålt i över tio gånger WiiU:s volym. Det är en mycket bättre produkt.

Om inte Nintendo fumlar bollen fullständigt, så kommer de antagligen att kunna fortsätta att dominera konsollandskapet försäljningsmässigt. Det är ungefär som med smartphones - om man en gång vant sig vid att kunna ta med sig spelandet dit man vill, så misstänker jag att en stationär konsol inte riktigt konkurrerar. Och Switchen har den största kundkretsen. Diminishing returns på grafiksidan gör också att ännu färre människor kommer att bry sig om att man kan få lite bättre polish på stora stationära lådor.

Kanske är det just det som gör Switch så kontroversiell på såna här forum. En rädsla för att få bekräftat att den teknikutveckling som används för att sälja prylar helt enkelt inte spelar särskilt stor roll för de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Blir intressant att se vilka komponenter den kommer ha under huven.

Med tanke på att Nintendo vill nå så många potentiella kunder som möjligt och därför har en prissättning på runt $300 så ska du inte förvänta dig mycket. När Switch släpptes så var SoC:n som användes redan två år gammal.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad tror vi om joycons? Kommer de fungera trådlöst till den nya eller är det bara att köpa nytt?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Undrar om man kan få bra bild på den kopplad till oled tvn och kanske fejkad 2/4k och dolby atmos. Kan man inte få bra ljud och bild för dom pengarna den kommer kosta känna ps5 pro eller vänta på ps6 som bättre alternativ även om man redan har en ps5