Behålla mitt Antec P182 chassi eller uppgradera?

Permalänk

Behålla mitt Antec P182 chassi eller uppgradera?

Hej alla!

Är igång med att investera i en rejäl uppgradering av mina komponenter (allt ska bytas)

(tanken är "intel i5-14600k, nvidia 4060 eller radeon 7600 xt m.m.)

Jag är inne på att behålla mitt chassi som är ett Antec P182 , men jag är osäker om det är rymligt nog samt om det är någon annan aspekt jag missat om jag väljer att behålla det kontra köpa ett nytt, ex. Antec p20e.

mvh

Permalänk
Medlem

Nu har jag förvisso 183 varianten men tar du ur övre hårddiskburen så ska det till ett väldigt stort grafikkort för att inte få plats

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Fantastiskt chassi med gott om plats! Jag hade ett som jag slängde(vilket jag ångrar idag). Jag säger behåll det! Korten du nämnde är ju dessutom rätt små jämfört med toppklrten, så du bör inte ha några problem med att få plats.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Fantastiskt chassi med gott om plats! Jag hade ett som jag slängde(vilket jag ångrar idag). Jag säger behåll det! Korten du nämnde är ju dessutom rätt små jämfört med toppklrten, så du bör inte ha några problem med att få plats.

Låter ju utmärkt! Tack för inputsen 🙂

Permalänk
Medlem

Klassiskt chassi och modern hårdvara, eftersom övre hddburen går att dra ut så kan man ju få plats med ganska stora gpuer dock kanske kylningen är lite klen med bara en fläkt in och två ut trots att du inte valt några strömslukande komponenter.