Permalänk
Medlem

Kommer det någon grym mp3-HD-spelare snart?

Jag är ute efter en grym mp3-spelare med HD, men tycker inte att dagens spelare verkar duga.

Den enda som har rätt storlek är iPod, men den har i gengäld bedrövlig batteritid. Vi har ju iRivers nya också, men den kostar ju 5000 kronor i Sverige och verkar inte gå att köpa i USA, vilket gör den ganska ointressant.

Mina krav på spelaren:
- Mycket liten.
- Lång batteritid.
- Över fem gigabyte.

Vad vet ni?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Jukebox Zen är väll den som kommer närmast dina krav antar jag, sök efter den på forumet så hittar du säkert lite info. (Finns en recension på swec också)

Permalänk
Visa signatur

Amd 2600+@2250 Mhz l 2st Ibm 60 Gxp 60 Gb @ Raid 0 + 2st 120 Gxp 80 Gb + 2st 200Gb Maxtor +Raptor l GeForce 4 4200 l 1 Gb DDR l Win XP Pro l ADSL

Permalänk
Medlem

Zen är för stor...

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfish
Zen är för stor...

Om zen är för stor så finns det antagligen ingen som duger till dej i dagens läge, sänk ribban eller vänta.

Permalänk
Medlem

irivers hårddiskspelare?
ihp-100 eller vad den nu heter.
www.directman.com

Permalänk
Medlem

Jag sänker inte ribban. Jag är beredd att vänta och undrade om ni visste om vad som var på gång...

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfish
Jag sänker inte ribban. Jag är beredd att vänta och undrade om ni visste om vad som var på gång...

Jag räknade bara upp de 2 alternativ som jag anser du har, du väljer det senare, inget mer med det.

Permalänk
Medlem

Ska ju komma en ny variant av zen nu, Zen NX. Ska tydligen ha längre batteritid, vara mindre och lättare, stöd för USB 2.0, 30 GB variant + lite andra förbättringar. Nån som har koll på när och om den kommer till Sverige?

Länk: http://www.nomadworld.com/products/jukebox_zen_nx/

Visa signatur

Helt Sjukt.......

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer
Om zen är för stor så finns det antagligen ingen som duger till dej i dagens läge, sänk ribban eller vänta.

nja, tex ipoden är ju faktiskt en hel del mindre än zen..
men dom du har att välja mellan såvitt jag vet är väl ipoden (trots batteritiden), philips (2 timmar längre batteritid), irivers (16timmar men rätt dyr och ganska ful tycker iaf jag) eller toshibas som inte släppts än men som verkar ganska lovande..
duger inte nån av dom så lär du få vänta väldigt länge innan det släpps nån som passar tror jag..

edit: tyvärr står nog 10an för 10timmars batteritid, men det är ju inte säkert..

Permalänk
Medlem

jag skulle aldrig köpa en spelare med inbyggt batteri. vad händer när batteriet tar slut, måste man skaffa en ny spelare då? jag menar, ett laddningsbart batteri går ju inte att ladda hur många gånger som helst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nahoj
jag skulle aldrig köpa en spelare med inbyggt batteri. vad händer när batteriet tar slut, måste man skaffa en ny spelare då? jag menar, ett laddningsbart batteri går ju inte att ladda hur många gånger som helst...

Vad vill du ha då? Externt batteripaket??

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
Vad vill du ha då? Externt batteripaket??

Nej, interna AAA?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nahoj
jag skulle aldrig köpa en spelare med inbyggt batteri. vad händer när batteriet tar slut, måste man skaffa en ny spelare då? jag menar, ett laddningsbart batteri går ju inte att ladda hur många gånger som helst...

Den nya Creative Zen NX:en har ett utbytbart batteri, går själv och väntar på att den ska komma till Sverige. Nån som vet? Se länk i tidigare inlägg för mer info om den....

Visa signatur

Helt Sjukt.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
Vad vill du ha då? Externt batteripaket??

utbytbart laddningsbart batteri förstås.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte nån som vet nåt om ZEN NX, huruvida den kommer till Sverige eller inte? Om det är värt att vänta eller köpa den vanliga..

Visa signatur

Helt Sjukt.......

Permalänk
Medlem

Om man ska ha en hårddiskspelare som är mindre än iPod får man vänta länge, för jag tror det kommer dröja ett bra tag innan hårddiskar som är mindre än 1,8", men samtidigt har mer lagringsutrymme än 6Gb, dyker upp.
Ett, om än väldigt mycket dyrare, skulle kunna vara att köpa en spelare som stödjer CF Type 2 och sen inhandla ett Lexar 40x 4Gb-kort till den. Visserligen kostar kortet ungefär $1500, men det är såna summor man får lägga ut om man vill ha mindre. Annars kan man få ett 1Gb-kort för runt 3500.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Jag har en iPod, och jag kan inte klaga på batteri-tiden. Jag hade en MD förut, och där var jag tvungen att köpa nya batterier och byta hela tiden. Jag sätter bara i min iPod i laddaren när jag ser att batteriindikatorn e på 2 eller 1 av 4. Inga problem som helst. Liten och smidig i fickan. Perfekt.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!