Permalänk
Medlem

Logitech G PRO X wired

Köpte ett par hörlurar på blocket face to face. Inte blivit införstådd med att personen i fråga tidigare varit rökare. Jag står inte ut med lukten. Jag har torkat av dom någorlunda men det stör mig helt enkelt. Köpte ett par nya via jobbet istället så dom här får gå.

Säljaren säger att man kan använda typ vatten och ättika men jag orkar inte testa. Lämnar det till eventuell ny ägare.
EDIT: Testade idag ändå. Tycker inte att det hjälpte alls.

Kabeln man kopplar till eventuell telefon är tejpad där kabel och kontakt sitter ihop i hörlursändan syns vilken på bilden där alla kablarna syns. Enligt säljaren är det inget fel, det är isoleringen som börjat släppa (fick jag också veta i efterhand). Dock är den andra kabeln utan något hemmafix.
Kabeln till PC/ljudkort är alltså intakt och dom fungerar bra. Inget konstigt på det viset.

Lägger ut dom för annonspriset på SweC så kan ni buda därifrån.

Hämtas och avslutar budgivning om något dygn eller så.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

30 kr + f

Permalänk
Medlem

Jag blir arg när jag tänker på att du inte fick tillbaka pengarna av säljaren.
Men om någon som inte stör sig på rök ser den här annonsen och söker dessa så får du säkert ihop lite för dom ändå!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag blir arg när jag tänker på att du inte fick tillbaka pengarna av säljaren.
Men om någon som inte stör sig på rök ser den här annonsen och söker dessa så får du säkert ihop lite för dom ändå!

Ja, tack. Samma här. Nämndes inte ett ord om det och jag kände det inte på kartonen när vi möttes ute för hon tyckte att jag skulle påtalat det tidigare... Säljaren tyckte att det var det absolut vänligaste "jag ångrar mitt köp"-meddelande hon någonsin fått men det hjälpte ju föga. Hon sålde å sin sons vägnar. Jag försökte vara obesvärlig och trodde ju naivt att jag bara skulle kunna vädra bort nikotiklukten på grejerna. Idag gjorde jag även ett försök med ättika och vatten lite lätt men det hjälpte inte ett dugg så man köper på egen risk här.

Betalade 500 spänn för dom så det är väl med väldigt lite förhoppning jag får tillbaka det men å andra sidan kanske någon Sweclockare får ett par rätt så najs hörlurar (om man överlever nikotindoft).

/H

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Ja, tack. Samma här. Nämndes inte ett ord om det och jag kände det inte på kartonen när vi möttes ute för hon tyckte att jag skulle påtalat det tidigare... Säljaren tyckte att det var det absolut vänligaste "jag ångrar mitt köp"-meddelande hon någonsin fått men det hjälpte ju föga. Hon sålde å sin sons vägnar. Jag försökte vara obesvärlig och trodde ju naivt att jag bara skulle kunna vädra bort nikotiklukten på grejerna. Idag gjorde jag även ett försök med ättika och vatten lite lätt men det hjälpte inte ett dugg så man köper på egen risk här.

Betalade 500 spänn för dom så det är väl med väldigt lite förhoppning jag får tillbaka det men å andra sidan kanske någon Sweclockare får ett par rätt så najs hörlurar (om man överlever nikotindoft).

/H

Jag förstår lite mer då om hon sålde åt sin son...
Ja det är då bra att du säger att dom luktar rök iallafall!
Borde ju finnas någon som röker och vill ha ett par

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Jag blir bara sur av att läsa detta. Så tråkigt beteende av den ursprungliga säljaren.

Permalänk
Medlem

50kr + frakt

Permalänk
Medlem

100kr + frakt

Permalänk
Medlem

200 ink frakt

Permalänk
Medlem

250 inkl frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag förstår lite mer då om hon sålde åt sin son...
Ja det är då bra att du säger att dom luktar rök iallafall!
Borde ju finnas någon som röker och vill ha ett par

Ja men det tycker jag ju ändå borde finnas och som det ser ut gör det ju det ändå.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Ja men det tycker jag ju ändå borde finnas och som det ser ut gör det ju det ändå.

Jag röker inte! Vill själv försöka få bort lukten och kanske byta kuddar också (:

Permalänk
Medlem

Jag tog bort tejpen på kabeln till hörlurarna och jag hade fel - kabeln som har eltejp är den som används till datorn-usb-ljudkortet-hörlurarna. Den behöver en bit krympslang om man inte vill fortsätta med eltejpen men kablarna ser hela ut så inga konstigheter där. Tog bort och kollade och det är en millimeter som är exponerad. Inget kritiskt med andra ord. Avslutar budgivningen om en stund

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Allright - jag bryter där. Jag hade egentligen inte tänkt skicka det men det verkar ju inte vara en endaste som faktiskt tänkt komma och hämta. Så jag tar mig igenom med PM tur och ordning i budnivå här.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Jag låter annonsen ligga kvar. När jag bestämde mig för att jag skickar ändå så går frakten på 118 spänn och det är inte värt jobbet för jag behöver skaffa emballage och greja med det när de sista buden kvar inkl frakt.

Vill någon hämta - absolut. Men jag vidhåller avhämtning. Sorry alla.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 250 kr och kan hämta redan idag om det passar?
Hade varit perfekt present till min polare som fyller år i morgon (och är rökare).

Permalänk
Medlem

Såld till @mikul

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

HRLD