Permalänk
Medlem

Google Maps i Google-sök

Jag brukade komma direkt till Google Maps via enbart en google-sökning. Men nu kommer det bara upp en karta. Någon som har samma fel?

Webbläsare: Firefox x64, W11. Att klicka på kartan fungerar inte heller.

Man får manuellt söka via Google Maps nu. Vad har hänt?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Har märkt samma sak på senaste.
Nu förtiden så får jag istället gå till maps.google.com och sen söka addressen där..

Har testat i firefox och chrome

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag brukade komma direkt till Google Maps via enbart en google-sökning. Men nu kommer det bara upp en karta. Någon som har samma fel?

Webbläsare: Firefox x64, W11. Att klicka på kartan fungerar inte heller.

https://i.imgur.com/VeLsppA.png

Man får manuellt söka via Google Maps nu. Vad har hänt?

Japp, samma hos mig med Firefox. Tror Google har ändrat och att det inte är något om vi kan lösa

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ja, Google har gjort något. Det har också blivit så att man om man får ett vanligt resultat där kartan hamnar ute till höger inte kan klicka på kartbilden och komma till kartfunktionen. Jämför t ex resultatet för Uppsala med Fjuckby (som ligger utanför Uppsala). Fullständigt obegriplig förändring.

Permalänk
Medlem

Hittade en lösning på reddt.

Ladda ner Tampermonkey och skapa nytt script och posta den här koden.

Fungerar fint för mig nu!