Permalänk
Medlem

Ny nätadapter

Min nätadapter till en LED slinga tjuter något fantastiskt så jag tänker att det borde gå att köpa en ny?

Var hittar jag en med 3.5 plugg och 24V?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Har du någon info om själva slingan? Om inte annat så närbild omkring några av dioderna.

Med tanke på att den är märkt både "LED DRIVER" och "Suitable for LED modules use only" ser det ut att inte vara en vanlig nätadapter utan en LED-driver som kör constant current (som försöker hålla strömmen genom dioderna till 0.63 A, snarare än att försöka hålla 24 V som en vanlig nätadapter skulle).

Samtidigt så är många (om inte nästan alla) LED-lister designade för att drivas på konstant spänning, så om din är det måste du alltså inte nödvändigtvis ha en nätadapter som är specialbyggd för LEDs, utan bara en nätadapter som passar och är 24 V och minst 0.63 A.
Denna butik säger att i princip alla LED-lister drivs på konstant spänning, så isåfall funkar rätt mycket.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Det där är ju formellt inte en generisk psu utan en driver som håller strömmen konstant.
Vad är det för slinga? Jag har tex bytt ut mina drivers mot Gledopto zigbee men då var ju även PSU i bättre skick och lät inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har du någon info om själva slingan? Om inte annat så närbild omkring några av dioderna.

Med tanke på att den är märkt både "LED DRIVER" och "Suitable for LED modules use only" ser det ut att inte vara en vanlig nätadapter utan en LED-driver som kör constant current (som försöker hålla strömmen genom dioderna till 0.63 A, snarare än att försöka hålla 24 V som en vanlig nätadapter skulle).

Samtidigt så är många (om inte nästan alla) LED-lister designade för att drivas på konstant spänning, så om din är det måste du alltså inte nödvändigtvis ha en nätadapter som är specialbyggd för LEDs, utan bara en nätadapter som passar och är 24 V och minst 0.63 A.
Denna butik säger att i princip alla LED-lister drivs på konstant spänning, så isåfall funkar rätt mycket.

Hmm oklart, slinga är kanske fel ord, det är en lampa men ligger väl en slinga inuti?

Oklart hur den demonteras.