Ta bort tejp från skärm?

Permalänk
Medlem

Ta bort tejp från skärm?

Hämtade ut min mobil efter skärmbyte, det sitter kvar tejp för att limmet ska hinns torka.
Glömde fråga reparatören hur man enklast och skonsamt avlägsnar tejp och limrester. Tips någon? (Ser ut som vanlig kontorstejp?)

Permalänk
Medlem

Naglarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Naglarna?

Har jag flyt så kanske det fungerar. Tänkte mer om det finns något medel som gör det svinenkelt typ såpa diskmedel aceton eller något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotte456:

Har jag flyt så kanske det fungerar. Tänkte mer om det finns något medel som gör det svinenkelt typ såpa diskmedel aceton eller något annat.

En sak är säker i alla fall, använd inte aceton då det kan förstöra eller missfärga eventuell plast runtomkring skärmen. Isopropylalkohol borde vara ett bättre alternativ.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

En sak är säker i alla fall, använd inte aceton då det kan förstöra eller missfärga eventuell plast runtomkring skärmen. Isopropylalkohol borde vara ett bättre alternativ.

Inte aceton, uppfattat. Isopropylalkohol finns hemma.
Tack!

Permalänk
Medlem

Jag har gjort ren mobilskärmen med lite t-röd på hushållspapper, funkar bra om man är lite försiktig.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Jag har gjort ren mobilskärmen med lite t-röd på hushållspapper, funkar bra om man är lite försiktig.

Förstör inte det den oleofobiska beläggningen?

Permalänk
Medlem

Nånting som jag brukar använda om det blir klet efter tejp är mer tejp!
Ta en bit silvertejp och dutta kletsidan mot resterna upprepade gånger.
har funkat skitbra.
Ännu bättre om man blåser på lite med varmluft/hårfön. (jävligt försiktigt när det sitter på en skärm dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Nånting som jag brukar använda om det blir klet efter tejp är mer tejp!
Ta en bit silvertejp och dutta kletsidan mot resterna upprepade gånger.
har funkat skitbra.
Ännu bättre om man blåser på lite med varmluft/hårfön. (jävligt försiktigt när det sitter på en skärm dock)

Silvertejp finns, ska testa
Tack!

Permalänk
Medlem

Jahapp,nu är tejpen borta med hjälp av vatten och mikrofibertrasa.
Nästa problem, fingeravtryckskännaren vill inte fungera, läser inte in ett nytt finger.
Inget skärmskydd på och har torkat av skärmen och fingret, suck.
Nåja, inga sprickor i skärmen längre...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Kotte456:

Jahapp,nu är tejpen borta med hjälp av vatten och mikrofibertrasa.
Nästa problem, fingeravtryckskännaren vill inte fungera, läser inte in ett nytt finger.
Inget skärmskydd på och har torkat av skärmen och fingret, suck.
Nåja, inga sprickor i skärmen längre...

Vad är det för mobil?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Vad är det för mobil?

Moto g84 5G, råkade bli påkörd av bil och mobilen flög i backen med spräckt skärm som resultat (Själv bröt jag ett revben).
Nåja, avläsaren bestämde sig för läsa in fingeravtryck när jag höll mobilen under starkare belysning.
Så allt väl Rackarns bra budgetmobil annars.

Permalänk