För mycket bumpning av artiklar just nu.

Permalänk
Medlem

"Veckans fråga" och "snabbkoll" gissar jag är, av företag, betalda marknadsundersökningar. Helt ok att man gör såna, bara man informerar att det är just marknadsundersökningar. Jag hoppas verkligen att det är marknadsundersökningar. Om inte, vore det mer pinsamt.

Själv är jag på väg bort från Sweclockers eftersom det inte längre finns något som intresserar mig här längre. "Nyheterna" är ointressanta och ofta retar jag mig på artiklarna av olika anledningar. Forumet har blivit ett allt för hårt klimat att vara i, så jag kommer nog bara i framtiden att gå hit för att ställa frågor om jag behöver hjälp. Utöver det, så är det tråkigt nog slut för mig på Sweclockers. Vilken huvudsajt jag ska gå till vet jag inte riktigt än. Finns inte så många Svenska sajter. Kanske Pc för Alla?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Jag har också börjat använda arkivet istället eftersom att jag också stör mig på att artiklarna inte är i kronologisk ordning på framsidan.

Nu stör jag mig på att nyheter/artiklar inte dyker upp i arkivet förrän långt senare.

Ofta ser jag diskussionstråden till nyheten/artikeln i forumet långt innan den dyker upp i arkivet trots att jag har laddat om fliken med arkivet.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Jag har också börjat använda arkivet istället eftersom att jag också stör mig på att artiklarna inte är i kronologisk ordning på framsidan.

Nu stör jag mig på att nyheter/artiklar inte dyker upp i arkivet förrän långt senare.

Ofta ser jag diskussionstråden till nyheten/artikeln i forumet långt innan den dyker upp i arkivet trots att jag har laddat om fliken med arkivet.

Det är väl samma sak med framsidan? Och jag tror det har med någon cache att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är väl samma sak med framsidan? Och jag tror det har med någon cache att göra.

Upplevde dock inte det när jag fortfarande använde förstasidan.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Ok de senaste dagarna har jag börjat skönja ett mönster.
Är hela grejen med bumpningen, "Veckans fråga" och liknande posts till för för att de ska kunna smyga in sponsrade "artiklar" i flödet, och samtidigt ha tillräckligt många items mellan varje spons-item utan att det blir för uppenbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Ok de senaste dagarna har jag börjat skönja ett mönster.
Är hela grejen med bumpningen, "Veckans fråga" och liknande posts till för för att de ska kunna smyga in sponsrade "artiklar" i flödet, och samtidigt ha tillräckligt många items mellan varje spons-item utan att det blir för uppenbart?

Även om du kan ha rätt och det är ju en intressant tanke så tror jag faktiskt inte det är därför, dessa Veckans fråga och Snabbkoll körs vissa dagar precis som bumpningarna körs två gånger per dag. På ett schema helt enkelt. De skapas nog för att locka fler till att skriva i forumet vilket i sig gör att de får mer besök och pengar genom deras reklam på sidan och då även sponsring.

De har en fixering av att det alltid ska hända något på framsidan. Och eftersom det bara nästan är Jonas och Calle som gör redaktionellt innehåll om hårdvara eller djupare saker så måste de fylla på med veckans fråga, snabbkoll, krönikor, m.m. Tyvärr!

Känns som de är lika många nu på redaktionen som för flera år sedan (kan ha fel?), men att det dyker upp mindre redaktionellt innehåll och mer nyheter, krönikor, veckans fråga och snabbkoll istället. Mycket mindre egenproducerade innehåll.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kan ni inte iallafall spara vilka artiklar en användare besökt så vi slipper få skiten ("Missa inte!") för artiklar vi redan läst? Funktionen finns ju mer eller mindre för forumtrådar, så varför inte även slänga in den på artiklar?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Ok de senaste dagarna har jag börjat skönja ett mönster.
Är hela grejen med bumpningen, "Veckans fråga" och liknande posts till för för att de ska kunna smyga in sponsrade "artiklar" i flödet, och samtidigt ha tillräckligt många items mellan varje spons-item utan att det blir för uppenbart?

Det har hänt flera gånger att de sponsrade inläggen är de som bumpas också

————

Jag kommer ihåg när detta hände (lanseringen av nya sidan med Anton), då fick jag i alla fall dem att lägga på en ’missa inte’ eller ’populärt’ banner på bilden på det bumpade

Annars kan man se det på att det inte finns något datum på inlägget på framsidan

Jag har vant mig med bumpningarna, men tycker de känns onödiga, framförallt känns de ganska slumpmässiga. Ofta är det saker som fått många kommentarer, men det kan ju lika gärna betyda att hela forumet gemensamt hatar artikeln/saken som det skrivs om, det sprider bara kass stämning

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har vant mig med bumpningarna, men tycker de känns onödiga, framförallt känns de ganska slumpmässiga. Ofta är det saker som fått många kommentarer, men det kan ju lika gärna betyda att hela forumet gemensamt hatar artikeln/saken som det skrivs om, det sprider bara kass stämning

Ja, det där tycker jag är en trist trend även bortsett från specifikt bumpandet, då t.ex. tillspetsad, inte sällan direkt felaktig rent faktamässigt, rubriksättning osv... Uppenbart bara för att få en fin brasa i forumet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304