Hjälp! Login/psw Bahnhof router DG8245W2-10

Permalänk
Medlem

Hjälp! Login/psw Bahnhof router DG8245W2-10

Försöker greja hemma hos min mor. På routern står user/HuaweiUser som login/pass men detta fungerar ej. På hemsidan står det att uppgifterna ska finnas på mina sidor eller på beställningsbekräftelsen. Men på minasidor är lösenordet utblankat och på beställningen finns inget.

Några tips på var jag kan hitta detta?
Mkt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Det är inte så att ni fick routern via er bostadsrättsförening som är ansluten till någon gruppavtal? Ifall den kom från bostadsrättsföreningen så kan ni få tag på admin login genom att kontakta föreningen.
När jag kontaktade supporten så hänvisade de mig till föreningen för de ska ha fått en lista med macadresser och login på routrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Försöker greja hemma hos min mor. På routern står user/HuaweiUser som login/pass men detta fungerar ej. På hemsidan står det att uppgifterna ska finnas på mina sidor eller på beställningsbekräftelsen. Men på minasidor är lösenordet utblankat och på beställningen finns inget.

Några tips på var jag kan hitta detta?
Mkt tacksam för hjälp!

Har inte koll på Bahnhof hårdvara. Är det deras egna router eller har du köpt en egen? Gör en fabriksåterställning om du har köpt den själv, särskilt om du har köpt den begagnat då det sannolikt då har ändrats till något annat. Försök sedan logga in igen.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibstah:

Det är inte så att ni fick routern via er bostadsrättsförening som är ansluten till någon gruppavtal? Ifall den kom från bostadsrättsföreningen så kan ni få tag på admin login genom att kontakta föreningen.
När jag kontaktade supporten så hänvisade de mig till föreningen för de ska ha fått en lista med macadresser och login på routrarna.

Hej. Nej, ingen förening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har inte koll på Bahnhof hårdvara. Är det deras egna router eller har du köpt en egen? Gör en fabriksåterställning om du har köpt den själv, särskilt om du har köpt den begagnat då det sannolikt då har ändrats till något annat. Försök sedan logga in igen.

Den fick hon direkt av Bahnhof. Inga ändringar gjorda.

Däremot står det på deras sidor att login är admin, inte user som det står på routern.

Ingen aning om vad psw är dock. Det är inte hennes användarnamn iaf.

Permalänk

Om det inte står tryckt på routern så ska lösenordet i 9 fall av 10 lämnas tomt, eller så är det samma lösen som till WiFi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrattattack:

Om det inte står tryckt på routern så ska lösenordet i 9 fall av 10 lämnas tomt, eller så är det samma lösen som till WiFi.

Tyvärr är det inte så. "Password is a required field".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Tyvärr är det inte så. "Password is a required field".

Har du prövat admin som både användarnamn och lösen? Nästan säker på att det var det jag fick ange när jag skaffade Bahnhof? Har sedan dess bytt upp mig routermässigt så kan inte testa direkt

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Tyvärr är det inte så. "Password is a required field".

Leta efter en orderbekräftelse alternativt någon annan bifogad PDF med kunduppgifter på som ni fått runtomkring då ni beställde detta.

Lösenordet borde stå där.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har du prövat admin som både användarnamn och lösen? Nästan säker på att det var det jag fick ange när jag skaffade Bahnhof? Har sedan dess bytt upp mig routermässigt så kan inte testa direkt

Ja, funkar ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Leta efter en orderbekräftelse alternativt någon annan bifogad PDF med kunduppgifter på som ni fått runtomkring då ni beställde detta.

Lösenordet borde stå där.

Vi fick fram det dokument de hänvisade till i mailen. Finns inger där heller tyvärr.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Får ta det på måndag.

Tack för att ni försökte.

Permalänk

@Ice Frontier: har samma problem, har någon löst det?

Permalänk
Medlem

Just DG8245W2-10 är en "carrier level" utrustning som endast säljs till operatörer och ska komma förkonfigurerad med unikt inlogg skapat av operatören, detta tack vare "California default password"-lagen som fick genomslag över hela världen.

Du kan ju testa med följande inlogg som egentligen är för Huawei DG8245V.
User: admin
Pass: @HuaweiHgw

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

jaha, det var ju surt.

lösenordet funka tyvärr inte.

men tack så mycket för svar iaf.