Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Blir hyfsat snålt med minne efter iGPUn ska ha sin del av kakan (2GB).

Ja, lite synd att den är begränsad till 8 GB, men annars känns det som en ok semester laptop för lite slösurf och kanske någon film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

ThinkPad L13 G3 nedsatt från 7499 till 4199 :-

Någon som är mer påläst på Ryzen-laptops kanske kan verifiera eventuella fyndfaktorn?

Tyvärr prestanda i nivå med en 5 år gammal i7:a (i7-8565U) och skärmarna hos Lenovo är normalt ljussvaga med dålig färgrymd. Litet plus däremot för 16:10 skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielandreas86:

Produkt: fēnix® 7X – Sapphire Solar Edition
Länk: https://www.garmin.com/sv-SE/p/735563
Kategori: Smartwatch
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5957300
Pris: 6 999 kr

OBS! detta är inte PRO
Det är till samma pris 6990

Permalänk
Medlem
Skrivet av rizpusher:

Jag chattade också med Halebop angående Oneplus hörlurarna. Det bekräftade att de va slut men dem skulle få in nya. När visste dem inte. Får vänta och se Hoppas att dem kommer snart, me needs them

Blev inga lurar.
Dem erbjuder Urbanista Phoenix för samma pris för 299.
Men är ju inte alls samma kvalitet, prestanda.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Blev inga lurar.
Dem erbjuder Urbanista Phoenix för samma pris för 299.
Men är ju inte alls samma kvalitet, prestanda.

På min sida står det fortfarande "Ännu ej packad och skickad, under leverans".

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Östfelt:

Produkt: Thermalright Peerless Assassin 120 SE - Black
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/364205-Thermalright-Peer...
Kategori: Kylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11485774
Pris: 349kr

Obs medlemspris, du måste vara inloggad

Kollade på den här samtidigt som den postades, ligger på 449 :- som extremt inloggad medlem.
Verkar antingen fel eller så är det något mer än bara inloggningen som krävs?

(Fimpar tills vidare.)

Edit: Verkar kräva väldigt hög medlemsnivå, se nedan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kollade på den här samtidigt som den postades, ligger på 449 :- som extremt inloggad medlem.
Verkar antingen fel eller så är det något mer än bara inloggningen som krävs?

(Fimpar tills vidare.)

349 kr här, level 19 om det spelar in 🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kollade på den här samtidigt som den postades, ligger på 449 :- som extremt inloggad medlem.
Verkar antingen fel eller så är det något mer än bara inloggningen som krävs?

(Fimpar tills vidare.)

Kanske har med medlemsnivå att göra då, är level 20 på webhallen och har lagt en beställning som gått igenom.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Steffe:

349 kr här, level 19 om det spelar in 🙂

Skrivet av Östfelt:

Kanske har med medlemsnivå att göra då, är level 20 på webhallen och har lagt en beställning som gått igenom.

Då är det nog så, level 16 har det inte. Tämligen exklusivt då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Då är det nog så, level 16 har det inte. Tämligen exklusivt då.

349kr på Level 17 här så där verkar brytgränsen vara 😕

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Lvl 24 - 349 också

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Blev inga lurar.
Dem erbjuder Urbanista Phoenix för samma pris för 299.
Men är ju inte alls samma kvalitet, prestanda.

Hur vet du att de erbjuder de lurarna ist för OnePlus?
Jag har en beställning liggande men ingen info alls.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Kjell har en 4G-router för 490kr, oklart om det är bra nog som tips, men någon kanske behöver?

https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/routrar/mobilt-bre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Hur vet du att de erbjuder de lurarna ist för OnePlus?
Jag har en beställning liggande men ingen info alls.

Mailade för ett tag sen om ordern.
Fick nu mail att dem inte kommer få dem.
Erbjöd Urban Phoenix får samma pris.
Talade om att Telia har dem på lager, och att Halebop och Telia är typ samma bolag. Borde gå lösa.
Men dem bad mig köpa lurarna där ifrån för 1690 ifall jag ville fortfarande ha samma.

För övrigt står det fortfarande samma på min best av OnePlus lurarna.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Mailade för ett tag sen om ordern.
Fick nu mail att dem inte kommer få dem.
Erbjöd Urban Phoenix får samma pris.
Talade om att Telia har dem på lager, och att Halebop och Telia är typ samma bolag. Borde gå lösa.
Men dem bad mig köpa lurarna där ifrån för 1690 ifall jag ville fortfarande ha samma.

För övrigt står det fortfarande samma på min best av OnePlus lurarna.

Du borde ju kunna ha rätt till täckningsköp. Dvs köp dem för 1690 av Telia och Halebop får stå för notan. Se vad de säger om det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du borde ju kunna ha rätt till täckningsköp. Dvs köp dem för 1690 av Telia och Halebop får stå för notan. Se vad de säger om det.

Ska man försöka kontakta Telia kanske?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ska man försöka kontakta Telia kanske?

Nej, de har inte med detta att göra. Juridiskt olika bolag. Kontakta Halebop om täckningsköp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nej, de har inte med detta att göra. Juridiskt olika bolag. Kontakta Halebop om täckningsköp.

Tack, absolut! Ska kolla direkt:)

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kollade på den här samtidigt som den postades, ligger på 449 :- som extremt inloggad medlem.
Verkar antingen fel eller så är det något mer än bara inloggningen som krävs?

(Fimpar tills vidare.)

Edit: Verkar kräva väldigt hög medlemsnivå, se nedan.

Level 17 här och 349 kr.

Permalänk
Skrivet av NsGR:

OBS! detta är inte PRO
Det är till samma pris 6990

Fast den du länkar är inte saphire Saphire brukar vara dyrare då glaset ska tåla repor bättre och klockan överlag ska vara lättare då "bezel" är gjorde av titan, dock ska titanet vara lätt att få repor på som jag förstått det då det är mjukare än stål, som den normala klockan då istället har. Dessutom ska non-saphire eventuellt ha mindre "glare" vilket leder till att skärmen syns bättre på non-saphire.

Permalänk
Medlem

7X pro Sapphire är betydligt dyrare just nu.
De två jag nämnde har samma pris och är därför lätta att blanda ihop.
Baserat på användningsfallet bör man välja det mest lämpliga.

Personligen prioriterar jag den senaste generationens pulssensor och skulle satsa på 7X pro.
Men jag är inte ute efter en så dyr smartklocka för tillfället.

Permalänk

Headset till ps4

Köpte till grabben, så nu kan han lira fortnite på den konsollen med

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

39kr

Gäller till 14e

Permalänk
Medlem
Skrivet av daa_grinch:

Headset till ps4

Köpte till grabben, så nu kan han lira fortnite på den konsollen med

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

39kr

Gäller till 14e

tack för tipset, fanns även till xbox. 39kr

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

Permalänk
Medlem

En fråga om erbjudanden på samsung.se

Har span på en Tab S9 Wifi 256GB från https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s9/buy/, nedsatt med 3700kr och så sedan 2500kr extra vid inbyte.
'Klar för leverans' står det på sidan och allt ser bra ut.
Klickar vidare till betalning men där kommer jag inte vidare. När man anger postnummer får man som svar att produkten inte finns tillgänglig online eller i en butik i närheten och så är det stopp.

Orkar inte med deras 'AI'-chat men kanske någon här vet hur deras 'kampanjer' funkar. Är det kört eller finns det en chans att något dyker upp i lager?

Permalänk
Medlem

Har senaste veckorna vid två tillfällen beställt fynd på amazon. Båda gångerna från Swedroids fyndtipstråd båda gångerna har grejerna anlänt till "International gateway" för att sedan skickas tillbaka? På ordern står det "Undeliverable" och sedan om man går in på den står det:

Unfortunately, a problem occurred with your shipment and we no longer expect it to be delivered. We are sorry for the inconvenience. If you have not received your refund within 14 days, please contact us.

Någon som upplevt detta?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Låter som tredjeparts säljare... produkter som skickas från AMAZON får knappast detta problem....
Så här alltså, står det inte amazon överst så är det som sag inte skickat av Amazon utan av en tredje parts säljare och då "Kan vad som helst hända"...."

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av nirgend:

En fråga om erbjudanden på samsung.se

Har span på en Tab S9 Wifi 256GB från https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s9/buy/, nedsatt med 3700kr och så sedan 2500kr extra vid inbyte.
'Klar för leverans' står det på sidan och allt ser bra ut.
Klickar vidare till betalning men där kommer jag inte vidare. När man anger postnummer får man som svar att produkten inte finns tillgänglig online eller i en butik i närheten och så är det stopp.

Orkar inte med deras 'AI'-chat men kanske någon här vet hur deras 'kampanjer' funkar. Är det kört eller finns det en chans att något dyker upp i lager?

Vet ej, tittade på Flip5 nu när den var på erbjudande med men fick upp samma fel som dig, sen dess har den inte dykt upp i lager igen. Så kanske, kanske inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av nirgend:

En fråga om erbjudanden på samsung.se

Har span på en Tab S9 Wifi 256GB från https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s9/buy/, nedsatt med 3700kr och så sedan 2500kr extra vid inbyte.
'Klar för leverans' står det på sidan och allt ser bra ut.
Klickar vidare till betalning men där kommer jag inte vidare. När man anger postnummer får man som svar att produkten inte finns tillgänglig online eller i en butik i närheten och så är det stopp.

Orkar inte med deras 'AI'-chat men kanske någon här vet hur deras 'kampanjer' funkar. Är det kört eller finns det en chans att något dyker upp i lager?

Försökte också köpa en Tab S9 och fick samma fel. Pratade med kundtjänst och dom sa att alla olika S9 modeller var slut. Även plus och ultra. Dom rekommendera att köpa FE modellen istället. Det var riktigt surt, då vanliga S9 kostade 6800kr på Benify, samt man kunde beställa med obundet chilli abonnemang för ytterligare 2000kr i rabatt. Men nu har dom ändrat och man kan bara köpa 5G varianterna med den rabatten.

Däremot har dom rea på Tab S8 ultra för 8500kr. Jag har en 10% rabattkod som gör att den går ner till ca 7500kr. Om du vill ha.

Permalänk
Skrivet av NsGR:

7X pro Sapphire är betydligt dyrare just nu.
De två jag nämnde har samma pris och är därför lätta att blanda ihop.
Baserat på användningsfallet bör man välja det mest lämpliga.

Personligen prioriterar jag den senaste generationens pulssensor och skulle satsa på 7X pro.
Men jag är inte ute efter en så dyr smartklocka för tillfället.

Håller helt med där, skulle köpt en 7x pro med skärmskydd i dagsläget, vilket jag säkert hade satt på en saphire-skärm ändå