Magont även efter jag varit på toan

Permalänk

Magont även efter jag varit på toan

Hej

Käkade kebabpizza i måndags och sedan dess så har min mage varit knasig.
Tror jag åt för mycket. Magen bubblar mest på natten och känns spänd och gör ont. Har prövat gå på toan och skita men efteråt kommer värken tillbaka. Vad kan det vara jag fått? Någon bakterie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleMeck34:

Hej

Käkade kebabpizza i måndags och sedan dess så har min mage varit knasig.
Tror jag åt för mycket. Magen bubblar mest på natten och känns spänd och gör ont. Har prövat gå på toan och skita men efteråt kommer värken tillbaka. Vad kan det vara jag fått? Någon bakterie?

Husmorsknep som brukar fungerar mot bubblig/bråkig mage är att svälja runt 10 hela vitpepparkorn.

Men visst kan vara någon form av magsjuka på grund av någon dålig bit på pizzan. Men om det håller i sig så kontakta din Vårdcentral så bör de kunna hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

När det gäller medicinska råd så är svaret alltid att uppsöka läkare.

Förlåt att jag kanske förstör din trolltråd med detta tråkiga svar.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat,varför skriver man och ställer frågor om hälsoproblem på ett tekniknördsforum istället för att kontakta vården?

Oftast kostar det inget att kontakta t.ex. 1177 eller vårdcentralens rådgivning och då får man också kontakt med vårdpersonal som faktiskt kan något.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleMeck34:

Hej

Käkade kebabpizza i måndags och sedan dess så har min mage varit knasig.
Tror jag åt för mycket. Magen bubblar mest på natten och känns spänd och gör ont. Har prövat gå på toan och skita men efteråt kommer värken tillbaka. Vad kan det vara jag fått? Någon bakterie?

Eftersom det varit ihållande i snart en vecka skulle jag rekommendera att uppsöka en vårdcentral.

Det kan bero på en mängd olika saker, men kebaben kan ha varit "rå" och med riktig otur föra med sig Ehec bakterier, men det brukar i de flesta fall även ge diarré. Eller något mer enkelt som att du helt sonika är/blivit laktosintolerant.

Men det behövs läkare och provtagningar för att kunna fastställa orsak, så uppsök en vårdcentral.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MulleMeck34:

Hej

Käkade kebabpizza i måndags och sedan dess så har min mage varit knasig.
Tror jag åt för mycket. Magen bubblar mest på natten och känns spänd och gör ont. Har prövat gå på toan och skita men efteråt kommer värken tillbaka. Vad kan det vara jag fått? Någon bakterie?

Ring 1177, tar inte många minuter. Tråd låst.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin