Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad tror ni om ps5 PRO är värt uppgradera till? Sony själva måste ju tycka det gör skillnad för konsumenterna, varför utveckla en ny dyr produkt.

För de allra flesta som har en ps5 är det nog inte värt att uppgradera till en pro, skulle gissa på att man istället med lanseringen av Pro vill sno marknadsandelar från t.ex. Xbox genom att släppa en ny bättre modell, inför lanseringen av GTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad tror ni om ps5 PRO är värt uppgradera till? Sony själva måste ju tycka det gör skillnad för konsumenterna, varför utveckla en ny dyr produkt.

Det beror på vilken skillnad vi kommer se i praktiken. Jag kommer inte lägga någon förbeställning men är mycket intresserad av vad den kommer klara av. Jag har dock inga höga förhoppningar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Kevlarheart:

Vad tror ni om ps5 PRO är värt uppgradera till? Sony själva måste ju tycka det gör skillnad för konsumenterna, varför utveckla en ny dyr produkt.

Svårt att säga på förhand. Jag tror det kommer bli tydligare ju närmre lansering vi kommer.
Vilka funktioner kommer finnas tillgängliga vid lansering? Hur många spel kommer implementera dedikerade lägen för PRO-konsolen?

På förhand ser det ut som en konsol för entusiasten snarare än gemene man. Den verkar vara till för den som vill ha högre upplösning och högre grafiknställningar. Det kommer givetvis även bero på vad du ämnar spela. Vissa spel kommer nog inte få ett dedikerat läge utan förlita sig på att få eventuell ökad prestanda med hjälp av Ultra Boost-funktionen vilket kan hjälpa spel som har instabil bildfrekvens.

Personligen kommer jag köpa dag ett, men det är för att jag är en skamlös Sony fanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Personligen kommer jag köpa dag ett, men det är för att jag är en skamlös Sony fanboy.

Jag kommer göra detsamma. Uppgraderade ps4 till pro och stora vinsten var just stabil(are) fps och det är ju alltid trevligt, lär bli motsvarande med ps5 pro tänker jag.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Jag kommer göra detsamma. Uppgraderade ps4 till pro och stora vinsten var just stabil(are) fps och det är ju alltid trevligt, lär bli motsvarande med ps5 pro tänker jag.

Jo det är nog inte omöjligt det blir en uppgrading

beror även på vad den kommer att kosta ...+8k blir nog gränsfall för min del

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktör

Vilka är taggade på Stellar Blade? Sitter spänt och väntar på att skivan ska dimpa ned i brevlådan på fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Vilka är taggade på Stellar Blade? Sitter spänt och väntar på att skivan ska dimpa ned i brevlådan på fredag.

Jag spelade demot och blev såld. Har kört igenom det fyra gånger, varav sista så använde jag glitchen så man kan fortsätta spela förbi bossen och får kanske 30min till innehåll om man gör allt.

Men jag väntar på recensioner som släpps om 40min innan jag köper det, även om jag gillade demot.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Jag kommer göra detsamma. Uppgraderade ps4 till pro och stora vinsten var just stabil(are) fps och det är ju alltid trevligt, lär bli motsvarande med ps5 pro tänker jag.

Den här känns menlös. Det är en lastgammal gpu i den och cpun är svagt överklockad

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av nu1mlock:

Jag spelade demot och blev såld. Har kört igenom det fyra gånger, varav sista så använde jag glitchen så man kan fortsätta spela förbi bossen och får kanske 30min till innehåll om man gör allt.

Men jag väntar på recensioner som släpps om 40min innan jag köper det, även om jag gillade demot.

aah fett, egentligen bara kört igenom den en gång och den gjorde mig tillräckligt övertygad att det säkert blir kanon.

Permalänk
Medlem

Digital Foundry är väldigt imponerade av det tekniska på Stellar Blade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Vilka är taggade på Stellar Blade? Sitter spänt och väntar på att skivan ska dimpa ned i brevlådan på fredag.

Det har fått bra betyg men lugnar mig lite, har så mycket spel att spela. Provade demon och det är ju väldigt snyggt, snabbt och har bra kontroll.
Här ska det spisas Eiyuden Chronicle Hundred Heroes, borde landa i brevlådan vilken dag som helst.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Är Stellar Blade ett sådant spel där man inte får börja om precis innan en bossfight om misslyckas?
Utan man får köra om 30-120 min för att komma tillbaka dit. Vet inte vad det kallas.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat att IGN hittar rasism i allt de tittar på...
https://www.ign.com/articles/sony-says-racist-phrase-in-stell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Inte oväntat att IGN hittar rasism i allt de tittar på...
https://www.ign.com/articles/sony-says-racist-phrase-in-stell...

Den som söker han/hon finner. Man blir ju inte förvånad att IGN, Kotaku eller The Verge skriver (med glädje) om det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det aldrig någon rabatt längre på ps+? Väntat sen i julas på något billigare men icke.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Är det aldrig någon rabatt längre på ps+? Väntat sen i julas på något billigare men icke.

Det var en rea i februari vill jag minnas. Blev lite irriterad då jag i början av januari tog ett år i tron att nästa rea skulle vara runt black friday. Tror det var ca 30%.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Är det aldrig någon rabatt längre på ps+? Väntat sen i julas på något billigare men icke.

Inte vad jag märkt heller tyvärr.
Bara något om du vill uppgradera till de två högre. Men inget för de lägsta tyvärr

Föreningen har blivit så snåla och giriga nu för tiden...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av AddeC:

Är det aldrig någon rabatt längre på ps+? Väntat sen i julas på något billigare men icke.

själv har man väntat på rea på ps5 kontrollerna. nada sen black friday. medans xbox har haft flera gånger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

själv har man väntat på rea på ps5 kontrollerna. nada sen black friday. medans xbox har haft flera gånger..

Sony kör i regel bara reor på kontrollerna runt Black Friday. Möjligtvis kan bättre pris komma på sommarrean men inte i paritet med Black Friday, dvs ~500kr (Eller ännu lägre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Är det aldrig någon rabatt längre på ps+? Väntat sen i julas på något billigare men icke.

Om dom tänker köra Days of Play som dom brukar så är väl kanske det nästa chans, eventuellt. Brukar väl vara i juni eller nåt sånt har jag för mig, om jag inte är helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Är Stellar Blade ett sådant spel där man inte får börja om precis innan en bossfight om misslyckas?

Nej, det är det inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på Stellar Blade! Dock så vill man ju inte spela på PS5 om det kommer i sin fulla prakt till PC.

Verkar vara lite fram och tillbaka om vad som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Väldigt sugen på Stellar Blade! Dock så vill man ju inte spela på PS5 om det kommer i sin fulla prakt till PC.

Verkar vara lite fram och tillbaka om vad som gäller?

Skulle gissa på att en PC-port kommer till hösten eller tidig vinter, alternativt nästa år.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vilken tid uppdateringen till Fallout 4 rullar ut?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Nån som har koll på vilken tid uppdateringen till Fallout 4 rullar ut?

Enligt en användare på FZ så ska det vara runt 18:00.
Källa? Vet ej.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Nån som har koll på vilken tid uppdateringen till Fallout 4 rullar ut?

Oerhört pepp här! Väntar på att en kopia av PS4-versionen ska ramla ner i brevlådan idag. 😊

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av N_Micke:

Nån som har koll på vilken tid uppdateringen till Fallout 4 rullar ut?

Skrivet av Freddan101:

Oerhört pepp här! Väntar på att en kopia av PS4-versionen ska ramla ner i brevlådan idag. 😊

Ute nu! ☢️

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ute nu! ☢️

Jaså? Ser det inte via mobilen. Får kolla på webbläsaren istället.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.