Permalänk

PS2 Låter mycket!

Fläktarna eller vad det nu är som låter i Playstation 2 låter väldigt mycket. Någon som vet hur man kan minska ljudnivån?

Byta fläktar? Isolera?
Idéer är välkommna

Hoppas tråden ligger rätt, annars får väl någon flytta på den.

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk

Där finns bara en fläkt tror jag... och ja, den har ett irriterande ljud.
Byt den till en tystare.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk

min låter också som ett tröskverk, ska byta till en tyst såfort garantin försvinner

Visa signatur

"Det e inte lätt när det e svårt"
Eller var det tvärtom??

Permalänk
Medlem

PS2: orna låter värst när man inte har spelljudet på, men det är ju ganska logiskt.

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Min PS2 låter inget alls nästan, eller blir den bara överröstad av min förstärkare och mina 3datorer.

Permalänk
Medlem

Mitt PS2 låter som ett tröskverk endast när jag har NHL 2003 i enheten. Annars låter den bra. Mysko mysko...

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har bytt fläkten...jag har funderat väldigt mycket på att göra det, men är lite osäker på hur man ska gå till väga...om det är en standardfläkt som sitter i, eller om det är nått specialbygge.

Enda sättet är väl att öppna lådan och kolla...

Permalänk
Medlem

Sälj det och köp den nya versionen som släpps nu i dagarna.

Den kommer att vara upp till 70% tystare har jag för mig.

Den har även inbyggd ir-mottagare och stöd för DVD-RW/+RW och kommer även i silver.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=19944

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Att isolera är nog inte att tänka på, men att byta fläkt är fullt möjligt.. är du osäker på vilken spänning den får osv är det ju bara att mäta där den gamla matas nu..

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Sälj det och köp den nya versionen som släpps nu i dagarna.

Den kommer att vara upp till 70% tystare har jag för mig.

Den har även inbyggd ir-mottagare och stöd för DVD-RW/+RW och kommer även i silver.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=19944

Fan nu blev jag ju sugen på att köpa ett ps2 om den kommer i silver färg, men jag som inte har 2000kr ligger =(

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

Jag ska lätt köpa ett i silver, det kommer passa in hur bra som helst med övrig "hårdvara".

Det känns ändå som om det är dax att byta ut den gamle som stått och snurrat sedan release-dagen.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk

Det är en billigt skit 60mm fläkt som sitter där... har själv bytt ut den mot tystare fläkt på 7V och en annan fläkt på flänsen som går på 7V också

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

*Drar upp gammal tråd istället för att skapa en ny*

Silent Assassin: "har själv bytt ut den mot tystare fläkt på 7V" -Menar du att fläkten får 7V av PS2:t som standard eller har du kopplat om så att den får det? Jag skulle gärna vilja göra mitt PS2 tystare, vilken fläkt rekommenderas?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Vattenkyla?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

pngvin: Visst har tanken slagit mig men jag vill nog vattenkyla datorn innan jag börjar med spelkonsoler.:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

tacka vet jag min gamecube, den hörs bara när jag stängt av datorn..
Undrar varför min tv piper så jävla mycket.. inte skönt för öronen. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AudioChiCkeN
tacka vet jag min gamecube, den hörs bara när jag stängt av datorn..
Undrar varför min tv piper så jävla mycket.. inte skönt för öronen. :/

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=18618... kanske?

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem

Jag väcker tråden igen, eftersom jag är ganska ovan som moddare...

Är det någon som faktiskt har bytt fläkt i sin PS2, och som kan ge lite instruktioner? Jag har redan börjat surna ordentligt på det där monstret. Garanti schmaranti.