Inga rörliga bilder i TV:n?

Permalänk

Inga rörliga bilder i TV:n?

Har ett MSI G4Ti4200-DT som via S-VHS-utgången är kopplad till TV:n (som har S-VHS-ingång). Allt har varit funkis och jag har kunnat kolla på filmer på TV:n tills för några dagar sedan. Jag ser fortfarande skrivbordet och alla program på TV-skärmen, men all "rörlig" bild är helt svart. Har testat att köra filmerna både i PowerDVD, DivX Player och Windows Media Player 9, men ytan där filmen skall visas blir helt svart medans pekare, menyer och allt annat syns som vanligt.
På skärmen kan jag se filmer, så jag undrar vad f*n det är som strular...

/S

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk
Medlem

Du måste ställa in så att tv:n blir den primära bildskärmen

Permalänk

Gjorde så, men WTF! Nu är problemet det omvända! Ser inte filmen på skärmen, bara på TV:n. Innan problemet uppstod så såg jag ju exakt samma bild både på skärmen OCH på TV:n.

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk

Testade TV-tool, men jag får inte bra resultat med det. Finns det något annat liknande program som är ok?

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk
Medlem

Jaha, ja då vet jag inte, det gick för mig i Win98 med gamla datorn men inte med WinXP eller med nya datorn med WinXP

Permalänk

Hmm... Missade att påpeka att jag kör XP Pro.

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk
Medlem

Samma sak händer för mig också... Du får helt enkelt bestämma dig om du ska se filmen på datorn eller tv:n. Det är väl eg inget problem eller måste du se på båda skärmarna samtidigt?

Permalänk

Nja, för MIG är det inget problem. Dock är det fler användare (min fru) av datorn som förmodligen blir griniga om det inte funkar utan att behöva gå in och ändra för att se på TV:n när man vill det. Det var så mycket smidigare när det funkade utan att behöva göra nånting. Tror att problemet uppstod efter att jag körde nån updatering från "Windows Update"...

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk

Hmmm vaknade för 2 minuter sedan.... försökte läsa igenom men det flummade till sig... vet inte ens om jag fattade problemet rätt. Men iaf. Du kan ju testa överläggnings kontrollen som finns i bildskärms inställningar... då får du bild på teven (heltäckande bild). Nu har jag säkert jätte fel och det jag sa har kanske inte med saken att göra. Men puss puss på er iaf.
Nu ska jag skräma slag i folket på pizzerian med min morgon(kvälls) frissyr.

Mvh //D.K

Permalänk

Skiiiitbra SvalaSnubben! Du är just nu min största idol!
Pillade lite med överlagringsinställningarna i nView och nu är det funkis!
Ska nog fira med en pizza och en taskig frilla i din ära!

/S

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!