Installationsproblem Hitachi 160 gb

Permalänk
Medlem

Installationsproblem Hitachi 160 gb

Jag är hos en polare nu och försöker få igång hans hårddisk men vi blir inte riktigt kloka på den. Först hittade vi bara 32 gb på den men då kom vi på att jumpern satt så att den begränsade hdd:n till 32 gb. Så då flyttade vi den till vanliga slave. Problemet är att nu hittar vi bara 128 gb av de 160 gb som disken är på. Det fattas allså 32 gb?
Kan tillägga att vi formaterade 32 gb när vi hade disken byglad för det, det kanske inte var så smart men jag tog bort partitionen före vi ändrade till vanliga slave. Så det borde ju inte göra nåt..

Vad ska vi göra för datorn ska hitta åt hela disken, nån med bra förslag??

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Permalänk
Medlem

du måste aktivera stort dma stöd

Visa signatur

Burken: Athlon XP2400+ | Abit KD7-RAID | TwinMos 512MB | 190Gb HDD | GeForce2 pro/400 64Mb |
Servern: Duron 800Mhz | Asus A7V | 384Mb SDRam | 120Gb HDD || Bärbara från 1990 =) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ouranos
du måste aktivera stort dma stöd

Ok, har för mig att jag gjort det nångång.., men vart gör man det?, (så jag slipper leta..:) )

jookeer: , så det finns en gräns på 137 gb också? , jag visste om den gamla på 32 gb men 137 hade jag ingen aning om, då kan det ju faktist vara det. Ska kolla upp det.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Burken: Athlon XP2400+ | Abit KD7-RAID | TwinMos 512MB | 190Gb HDD | GeForce2 pro/400 64Mb |
Servern: Duron 800Mhz | Asus A7V | 384Mb SDRam | 120Gb HDD || Bärbara från 1990 =) ||