Byta till ATI från NVidia ?

Permalänk
Medlem

Byta till ATI från NVidia ?

Jag sitter med ett gammalt Geforce 3 Ti 200 nu och ska nu byta till ett ATI 9500 PRO. Jag har hört att man bör formattera om för att det ska fungera bra när man byter från Nvidia till ATI.

Mäste man verkligen göra det? ,eller funkar det bra ändå?
Känns som onödigt jobb om man inte behöver det.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Du kan nog klara dig om du kör detonator destroyer, men prestandan blir lite bättre om du formaterar om.

Sedan ska du ha bra mycket tur om du får tag i ett 9500 pro, men lycka till.

Permalänk
Medlem

prova ladda ner Driver Cleaner från www.driverheaven.net

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Jag har redan fått tag i ett 9500 PRO, det ligger här breve datorn..=) , Jag köpte det begagnat av en kille i sundsvall.

Ok, jag ska prova med det, hoppas det funkar.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Prestandan blir inte alls bättre om man formatterar om. Det räcker med att avinstallera gamla drivisarna och installera nya.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Hur gör jag enklast för att få bort de gamla... ska jag köra det där driver cleaner eller finns det nåt enklare sätt.

edit: Räcker det inte med att ta bort dom i lägg till / ta bort program?

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Jag har själv bytt från Nvidia till ATi och jag helt enkelt avinstallerade Nvidia drivisarna från kontroll panelen och sen tog jag ut det gamla kortet och satte in den nya. Laddade in de nya drivisarna från ATi och sen var det inga problem att spela och så.

Permalänk
Medlem

Nej, det räcker inte med att köra lägg till / ta bort program. Drivrutinerna kommer inte att avinstalleras till 100,00%

Kör Driver Cleaner, det är inte svårt och tar inte lång stund.

Visa signatur