awdflash fryser under flashning av mitt A7N8X Deluxe

Permalänk
Medlem

awdflash fryser under flashning av mitt A7N8X Deluxe

Har försökt flasha bios på mitt A7N8X Deluxe vid flertal tillfällen nu, till senare bios(näst nyaste och nu nyaste), men precis när den ska börja flasha om så fryser awdflash.exe.

Jag har tankat bios till deluxe versionen, och till revision 1.04 som jag har, har tankat hem awdflash flertal gånger och har testat andra disketter.

Jag fattar inte varför den bara fryser, har ju funkat bra så många gånger förr. Använder en 98a startdiskett för att ta mig till dos.

Why god why ?

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem med mitt A7N8X. Jag dubbelkollade att jag hade gjort proceduren rätt men programmet frös ändå varje gång. Till slut var jag tvungen att använda ASUS update (finns på den medföljande skivan) och flasha från windows istället. Det fungerar lika bra.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk

Furre>Menar du att det gick lika dåligt att flasha från Win?
Men du menade väl att det fungerade.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Okej tack, det ska jag testa sen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dirkschneider
Furre>Menar du att det gick lika dåligt att flasha från Win?
Men du menade väl att det fungerade.

Jag kanske var lite otydlig i förra inlägget, men det fungerade i alla fall alldelles utmärkt att flasha från windows med ASUS update.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Testade nyss, funkade kanon, tack för tipset!

Permalänk
Antielefant

funkar bra för mig med den inbyggda flashningen i BIOS...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

ASUS kort *tss*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobban
ASUS kort *tss*

Jo, Asus pajjar iallafall inte hela tiden Asus update kör jag med oxå förresten, varför flasha i dos när man kan göra det i windows? (om man inte kör linux eller dylikt dårå )

Permalänk
Medlem

Jag har av någon anledning varit skeptisk till att flasha i windows förr, men det gick ju bra, så jag fortsätter nog med det nu

Permalänk
Medlem

Asus Update äger. Använd bara det, inte något awdflash.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk

om jag inte har nån asusskiva..finns asusuptade på nätet då eller?

Permalänk
Medlem

Jo då det finns på näte´

Permalänk

äh skit samma..hittade min skiva o kör med uberbios nu..är det bra / dåligt?:)

Permalänk
Hedersmedlem

Om du kan köra überbios har du ett 2.0-kort, så du har inga problem alls. Problemet med kort före 2.0, 1.02-1.06, är att de är felkonstruerade på olika sätt, och att de tidiga BIOS:arna är extremt buggiga. Jag fick t ex lämna in min burk till butiken för BIOSbyte den hårda vägen eftersom inte ens windowsflashninge funkade, den vägrade acceptera att filen med den nya BIOSen innehöll en BIOS.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."