Permalänk
Medlem

Omfg!

Jag har bara en sak att säga... köp en Vantec tornado fläkt.... och min temp bara rasade... från 44grader till 33 på cpun, från 28 till 17 på nordbryggan... har satt den så att den blåser snett på minnena, cpu och nordbryggan.. men nu har jag en fråga, finns det något sätt att reglera hastigheten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

17 grader på nordbryggan,har du minus grader i ditt rum då eller ?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk
Medlem

du kan ju köra den på 5 elr 7 volt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

neee... här e 26 grader... men jag vill ha så att man kan reglera hastigheten... helst steglöst.. om det finns??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

watteee, om du har en rumstemp på 26 grader så kan du ju vara vänlig att förklara för oss andra hur du lyckas få ner tempen på NB'n till 17 grader med luftkylning, det skulle vara högst intressant.

Permalänk
Medlem

warreee tycker du att jag också ska köpa 1 eller 2 tornados??

Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo

Permalänk
Medlem

Ja du.. prova att sätta på en sådärande zalman fläns på Nordbryggan, sen sätt en Fläkt som blåser 110cfm rakt på den.. så ska du få se..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

19C är min NB

kanske 15-16C i rummet

Permalänk
Medlem

helt seriöst..
det är sant!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det är tekniskt omöjligt att du har 17grader på NB och rumstemp på 26grader

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Om han har 26 celsius i rummet , o kyler nb med den 26 gradiga tempen , hur kan då nb bli kallare än rummtempen?

Permalänk
Medlem

watteee: vad har du för moderkort ?

Permalänk
Medlem

man kan kanske dra slutsatsen att sensorn som visar 17 grader visar fruktansvärt fel...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

För att om du blåser 26 gradig luft på nånting som inte genererar värme så kan inte den temperaturen gå under 26 grader. När du har en sak som genererar värme så är sannolikheten att du kommer i närheten av 26 grader med luftkylning väldigt liten.

EDIT: Bah! Vad seg jag var
Nej luften kan inte ta upp mer värmeenergi för att värmeenergi går bara från de varma till den kalla sidan.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

hahahaha, watte vad du ljuger :D. vet ud inte att du aldrig kan få en processor eller nåt annt under rumstemperatur med luftkylning?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Förresten. Var får ni tag på Vantec tornados? Den borde vara ganska bra till min Alpha PAL8045T då den fläkten som sitter på bara drar ut luft från kanterna och inte från mitten.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

vad är det för speciellt med den då ?

bild ? url till försäljningsställe ?

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
neee... här e 26 grader... men jag vill ha så att man kan reglera hastigheten... helst steglöst.. om det finns??

lol en fläkt kan inte sänka tempen lägre än rums tempen, det är väl underförstått?

Permalänk
Medlem

Tumvante jag gillar din sign...

Edit: Sorry OT

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Medlem

då måste jag ha kalt i mitt rum....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kallt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eller så visar ditt moderkort fel temp

Permalänk
Medlem

Det finns en EDIT-knapp du kan ändrå så du slipper skriva ett inlägg där det bara står "kallt..."

Sen om du har 26 grader i chassit så kan något som alstrar värme som kyls av den omkringliggande luften (som är enligt dig 26 grader) aldrig bli kallare än 26 grader. Med tanke på de flesta normala kylanordningar för nordbryggor som är rätt dåligt så tippar jag på att din nordbrygga är minst 35 grader. Processorn ska vi inte tala om.

Permalänk
Medlem

så kan det oxå ligga till

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Det finns en EDIT-knapp du kan ändrå så du slipper skriva ett inlägg där det bara står "kallt..."

Sen om du har 26 grader i chassit så kan något som alstrar värme som kyls av den omkringliggande luften (som är enligt dig 26 grader) aldrig bli kallare än 26 grader. Med tanke på de flesta normala kylanordningar för nordbryggor som är rätt dåligt så tippar jag på att din nordbrygga är minst 35 grader. Processorn ska vi inte tala om.

ahh fan... det visste jag inte... men nu vet jag thx

Visa signatur
Permalänk

Du har antagligen lyckats kyla sensorerna mer vilket gör att det ser ut som att det är lägre temp. Av samma anledning kan det se ut som man får högre temp med vattenkylning då det inte längre är någon fläkt som kyler sensorn vilket moderkortstilverkarna kompenserat för.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

så kan det jue oxå vara... men finns det något bra sätta att reglera hastigheten på tornadon med?

Visa signatur
Permalänk

=/ hmm??? håller me dom andra hur kan du kyla så bra om ditt rum e så varmt.!

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Hmm, han kanske sprutar sprit på kylflänsen som sedan dunstar snabbt i vinddraget. Kanske kan bli nån grad kallare än rumstemp då. :]